Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

HR-konsulent til tværgående opgaver

Roskilde Universitet

Roskilde, Midtsjælland

Indrykket
20-12-2019

Arbejdsopgaver og kvalifikationer
Som HR-konsulent med selvstændigt ansvar for tværgående opgaver inden for både administration og udvikling på HR området.  En central opgave bliver, at bidrage til implementering af vores nye HR system og du kommer til at understøtte HR-partnerne på det administrative område. Du får også ansvar for udarbejdelse og revision af procedurer, retningslinjer og personalepolitikker, ligesom du kommer til at arbejde med karriere- og talentudvikling for både forskere og administrative medarbejdere, hvilket der er fokus på både i den strategiske rammekontrakt og den kommende Strategi 2030. Du kommer også til at arbejde med videreførelse af et igangværende kompetenceudviklingsprojekt for administrative medarbejdere, herunder oprettelse og gennemførelse af en række interne kurser.

Du skal have lyst til, at arbejde med en bred vifte af HR opgaver, som vil variere over tid. Der er tale om en spændende stilling, som giver gode muligheder for at bidrage til HR dagsordenen i et tæt samarbejde med kollegaer i RUC HR, samt ledere og øvrige samarbejdspartere på Roskilde Universitet.

I RUC HR arbejder vi ind i en partnerskabsmodel, hvor vi har til opgave at rådgive ledelsen på institutter og i RUC Administration om HR og understøtte det tværgående samarbejde på hele universitetet. RUC HR består af to HR sagsbehandlerteams, et Jurateam samt et Organisationsteam. Som HR-konsulent til tværgående opgaver vil du blive knyttet til Organisationsteamet.

Vi lægger vægt på, at du;

  • har en relevant kandidatgrad
  • har erfaring med HR opgaver i staten, herunder konkret sagsbehandling, udarbejdelse af personalepolitikker, samt arbejde med kompetenceudvikling
  • kan definere, drive og afslutte opgaver i en kompleks og politisk styret organisation
  • trives med at håndtere komplekse problemstillinger både selvstændigt og i tæt samarbejde med kollegaer
  • har gode skriftlige og mundtlige kommunikationsevner på både dansk og engelsk
  • tænker forretningsorienteret og har faglighed og personlighed, som gør, at du er i stand til at sparre og samarbejde med ledere og medarbejdere på alle niveauer i organisationen og i egen afdeling 
  • er positiv og har let ved at opbygge og fastholde relationer 
  • har gå-på-mod og har det godt i et dynamisk universitetsmiljø

Der er en fordel, men ikke en forudsætning at du har indsigt i, hvordan medarbejdere og organisation bliver kompetente ift. at understøtte og implementere nye digitale processer, ligesom det er en fordel hvis du har erfaring med projektledelse og som proces- og mødefacilitator.

Om RUC HR
RUC HR er en afdeling i RUC Administration. Vi er 18 faste medarbejdere, 1 kontorelev samt 2-3 studentermedhjælpere, der beskæftiger os med både drifts- og udviklingsopgaver. Vores fornemmeste opgave er at understøtte universitetets ledere i at håndtere universitetets personalemæssige opgaver, så vi sammen kan skabe de bedst mulige vilkår for forskning, undervisning, formidling og administration på Roskilde Universitet. Vi har mange bolde i luften og lægger vægt på et uformelt og positivt kollegialt miljø og på at sikre et godt samarbejdsklima.

Mere information
For yderligere oplysninger om stillingen venligst kontakt vicedirektør for HR Karen Marie Olsen på 6195 1200 eller kamol@ruc.dk.
Ansættelsessamtalen vil blive afholdt den 28. januar 2020. Evt. 2. samtale vil blive holdt den 30. januar 2020.

Ansættelsesvilkår
Du bliver ansat som fuldmægtig i henhold til overenskomsten mellem Finansministeriet og AC. Der er mulighed for at forhandle et eventuelt tillæg. Der er tale om en fuldtidsstilling, dvs. 37 timer om ugen, hvor der inden for en fleksibel arbejdstid er mulighed for at præge egen arbejdsdag. Som HR-konsulent refererer du til vicedirektøren for RUC HR.

Vi ser gerne, at du kan tiltræde snarest muligt.

Ansøgning 
Søg stillingen på https://ruc.dk/ledige-stillinger-pa-roskilde-universitet/ 

Ansøgningen skal indeholde: 
1. Motiveret ansøgning 
2. CV 
3. Dokumentation for uddannelse 

Ansøgningsfristen er 20. januar 2020.  

Materiale modtaget efter fristens udløb vil ikke blive taget i betragtning. 

Roskilde Universitet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge hos os.

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Roskilde Universitet

Adresse 1
Universitetsvej 1
4000 Roskilde
Danmark
Praktisk information
Oprettet
20-12-2019
Udløber
20-01-2020
Kviknummer
LJA-78326312
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Jura, HR og personale, Konsulent og rådgivning
Ansøg nu
Lignende job

Banedanmark, Carsten Niebuhrs Gade 43

IT-Universitetet i København

Del dette job

Virksomhedsinformation

Roskilde Universitet

Adresse
Universitetsvej 1
4000
Roskilde
Danmark
Praktisk information
Indrykket
20-12-2019
Ansøgningsfrist
20-01-2020
Kviknummer
LJA-78326312
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Jura, HR og personale, Konsulent og rådgivning
Beliggenhed