Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

HR-konsulent til arbejdsmiljøområdet i Koncern HR i Københavns Kommune

Københavns Kommune

København, Storkøbenhavn

Indrykket
26-02-2021

Har du solid faglig og praktisk erfaring med arbejdsmiljøområdet i en stor politisk styret organisation som Økonomiforvaltningen i Københavns Kommune? Så læs med her for måske er du vores nye kollega i Koncern HR.

 

Koncern HR er HR-funktion for Økonomiforvaltningens fem enheder. Vi varetager opgaver inden for ledelses- og organisationsudvikling, arbejdsmiljø, sygefravær, personalepolitikker og MED-sekretariatsbetjening. Samtidig er vi ansvarlige for HR-opgaver på tværs af Københavns Kommune, fx trivselsundersøgelser, politikker, sygefraværsstrategi, kommunens fælles lederprogram mv.

 

Om jobbet som HR-konsulent

 

Vi søger en erfaren HR-konsulent, som skal være med til at styrke vores indsatser på arbejdsmiljøområdet, og som efter behov og kompetencer også skal indgå i andre opgaver i Koncern HR.

 

Du får et bredt spænd af opgaver, som går på tværs af Økonomiforvaltningen og af Københavns Kommune. Det drejer sig bl.a. om Økonomiforvaltningens årlige arbejdsmiljødrøftelser, opfølgning på trivselsaktiviteter, håndtering af kommunens krisehjælpsaftale, samarbejde med Arbejdsmiljø København, projektledelse på arbejdsskadeområdet og facilitering af kommunens temagruppe om det sociale kapitel. Derudover skal du rådgive ledere og kolleger om rammerne for MED-samarbejdet i Økonomiforvaltningen. Endelig bliver du en del af de nye, strategiske tiltag på arbejdsmiljøområdet, som vi løbende iværksætter tiltag, som ofte har stor politisk bevågenhed.

 

Du får altså en spændende og udfordrende hverdag med stor afveksling. Og du får 20 kolleger, som brænder for opgaven, og som har et stort fagligt og socialt engagement.

 

Vores forventninger til dig

 

Vi ønsker os en ny kollega, som 

  • har en relevant kandidatuddannelse 

  • har solid faglig og praktisk erfaring med arbejdsmiljøområdet og med rammerne for MED-samarbejdet

  • er god til at spotte og omsætte behov til konkrete oplæg, indsatser eller forslag til støtte til både ledere og medarbejdere

  • har en god organisationsforståelse, er analytisk stærk og strategisk tænkende 

  • arbejder selvstændigt, struktureret og trives i en hverdag med mange forskellige typer opgaver og uventede bestillinger

  • bidrager til et positivt arbejdsmiljø, er løsningsorienteret og indgår konstruktivt i professionelle relationer og samarbejder

  • er en dygtig kommunikator, både i skrift og tale: du kommer til at skrive mange indstillinger og beslutningsoplæg, så du skal være god til at formidle både via skriftlige oplæg og i tæt dialog og samarbejde med mange interessenter i det daglige 

 Løn- og ansættelsesforhold

 

Løn- og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.

 

Forventet tiltrædelse er den 1. maj 2021. 

 

Vil du vide mere?

 

Har du spørgsmål vedr. stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Mette Hausner på 2336 9143 eller kontorchef Nina Allin på 2838 0511.

 

Søg via nedenstående link senest søndag den 21. marts 2021

 

Vi forventer at holde samtaler torsdag den 25. marts og mandag den 29. marts.

 

 

 

Koncern HR i Økonomiforvaltningen

Økonomiforvaltningen, der består af fem enheder og har ca. 3.000 ansatte, har et strategisk fokus på at skabe økonomisk råderum til at føre de politiske beslutninger ud i livet, så Københavns Kommune i fremtiden er attraktiv for både indbyggere og virksomheder. I Koncern HR er det derfor vores opgave at understøtte forvaltningens fem enheder med professionelle HR-ydelser, så de kan styrke kerneforretningen og forvaltningens effektiviseringsstrategi om hele tiden gøre tingene smartere.

 

I Koncern HR udvikler vi løbende vores HR-processer og leverancer, og vi har fokus på at være en professionel samarbejdspartner, som leverer HR-ydelser af høj kvalitet. 


Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Københavns Kommune

Adresse 1
Borups Allé 177
2400 København NV
Danmark
Praktisk information
Oprettet
26-02-2021
Udløber
21-03-2021
Kviknummer
LJA-81763771
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Jura, HR og personale
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Københavns Kommune

Adresse
Borups Allé 177
2400
København NV
Danmark
Praktisk information
Indrykket
26-02-2021
Ansøgningsfrist
21-03-2021
Kviknummer
LJA-81763771
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Jura, HR og personale
Beliggenhed