Brænder du for at være tæt på de politiske processer og budgetforhandlingerne i landets største kommune? Synes du, det er spændende at komme tæt på arbejdet med og omkring økonomiske udfordringer og muligheder? Trives du med at håndtere mange interessenter og kan du kommunikere komplekse problemstillinger til politikkerne og ledelsen?
Så er du måske vores nye kollega i Danmarks største Kultur- og Fritidsforvaltning.
Vi tilbyder en interessant stilling, hvor du har mulighed for at udvikle dig fagligt og personligt og vokse i nye opgaver og ansvarsområder. Det sker i samarbejde med kolleger tæt på både direktionen og det politiske udvalg. Du kommer til at arbejde med højt prioriterede opgaver i snitfladen mellem økonomi og politik.
Om os
I Budget og Opfølgning sikrer vi gode processer og rammer omkring forvaltningens overordnede økonomistyring. Samtidigt koordinerer vi budgetforhandlinger og understøtter drøftelserne i det politiske udvalg. Vi er stolte af at skabe sammenhæng mellem de politiske hensigter og økonomistyringen i forvaltningen. Som medarbejder i Budget og Opfølgning får du indblik i hele forvaltningen og kan se, at tallene har sammenhæng med virkeligheden.
Vi er et kontor kendetegnet ved fleksibilitet og frihed i opgaveløsningen, stor tillid til den enkelte og en stærk fællesskabsfølelse vi vil lykkes sammen, og det gør vi bl.a., når de usynlige processer bag de økonomiske og politiske forhandlinger fungerer. Derudover er vi et kontor, der gør noget ud af sociale arrangementer og interesserer os for hinanden, både fagligt og privat.
Grib chancen og kom med ombord
Som vores nye kollega bliver du omdrejningspunktet i en mangfoldig og spændende opgaveportefølje, som kræver, at du har lyst til og mod på at lære at begå dig på alle niveauer i vores politiske organisation og formår at samle og interagere med samarbejdspartnere på tværs af forvaltningen. Du trives med, at opgaverne ofte skifter karakter, du har lyst til at dygtiggøre dig i det politiske arbejde og bidrager med høj faglighed og integritet i din opgaveløsning og det relationelle arbejde i organisationen.
Dine primære opgaver vil sammen med teamet være at
-
have en central rolle i koordineringen og planlægning af processer og udarbejdelsen af budgetnotater ifm. budgetforhandlingerne i Københavns Kommune
-
udarbejde notater, indstillinger og beslutningsoplæg til ledelsen og det politiske niveau, hvorfor erfaring med politiske processer er en fordel
-
rådgive og formidle på tværs af forvaltningen, hvor opgaverne inden for økonomiområdet varierer i kompleksitet og kræver inddragelse af samarbejdspartnere med stor diversitet i fagligheder inden for kultur- og fritidsområdet
-
indgå i eller koordinere arbejdsfællesskaber, som har til hensigt at løse økonomiske problemstillinger eller politiske hensigter
Om dig
-
Du er god til at indgå i nye relationer og opsøger nysgerrigt viden i dit samarbejde på tværs af forvaltningen. Du har blik for, at resultater skabes ved at understøtte, motivere og engagere andre - både i det daglige samarbejde med dine kolleger og ude i organisationen. Du formår at formulere dig klart og tydeligt både i skrift og tale med modtageren for øje.
-
Du tilgår opgaven metodisk, struktureret og analytisk samtidig med, at du kan få processen i mål. Du evner at navigere i spændingsfeltet mellem at bevare overblikket og samtidig have fokus på detaljen, når den er vigtig for løsning af opgaven.
-
Du ser muligheder i at indgå i et team, hvor vi sammen har nysgerrighed for hinandens opgaver, er fleksible i forhold til, at opgavefordelingen kan ændre sig, så vi sammen udvikler os og skaber fælles faglig udvikling.
Vi forventer, at du har en relevant lang videregående samfundsvidenskabelig uddannelse som cand.scient.pol., cand.scient.adm., cand.polit./oecon., cand.merc. pol. eller tilsvarende. Du er nyuddannet eller har få års erfaring fra en politisk styret organisation
Ansættelsesvilkår
Stillingen er på fuld tid med løn- og ansættelsesvilkår efter kvalifikationer og i henhold til gældende overenskomst.
Vi tilbyder en fleksibel arbejdstid, hvor det også vil være muligt med hjemmearbejdsdage, når opgaverne tillader det.
Tiltrædelse gerne hurtigst muligt og senest den 1. maj 2024.
Der indhentes referencer i forbindelse med ansættelsen.
Vil du vide mere?
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Kristian Bay Knudsen på 4042 8397 eller fuldmægtig Anders Boe Rayce på 2496 8423.
Søg via linket senest søndag den 17. marts 2024
Vi forventer at holde første samtale tirsdag den 19. marts 2024 og anden samtale torsdag den 21. marts 2024. Der vil være en case, som skal løses i forbindelse med 2. samtale.