Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Har du flair for forvaltningsret, og kunne du tænke dig at arbejde med juridisk sagsbehandling på et område med stor politisk bevågenhed?

Færdselsstyrelsen

Syd- og Sønderjylland

Indrykket
19-03-2021

Færdselsstyrelsen søger 2 jurister til Team Markedsadgang og Tilsyn for Vejtransport

Færdselsstyrelsen

Færdselsstyrelsen er i rivende udvikling, og har brug for flere dygtige medarbejdere. I Færdselsstyrelsen får du ca. 150 engagerede kollegaer med forskellige fagligheder og opgaver.

Vi står stærkt på værdier som fællesskab, handlekraft, læring og meningsskabelse og ønsker en kultur, hvor du oplever indflydelse og plads til ambitioner.

Færdselsstyrelsen er pr. 1. januar 2020 blevet en selvstændig styrelse under Transportministeriet, og vi står over for såvel ambitiøse mål på færdselsområdet, samt en spændende udvikling som arbejdsplads. Vi er ambitiøse - både når det gælder faglighed, omdømme, organisatorisk og personlig udvikling.

Team Markedsadgang og Tilsyn for Vejtransport

I Team Markedsadgang og Tilsyn for Vejtransport bliver du en del af et team på 19 kollegaer med egen teamleder, som referer direkte til kontorchefen.

Teamet består primært af jurister og administrative medarbejdere, men styrelsen har mange medarbejdere med forskellig baggrund og du skal derfor være i stand til at samarbejde på tværs af fagligheder og se værdien heri. Vi lægger stor vægt på den kollegiale sparring i opgavevaretagelsen.

Dagligdagen i teamet er fyldt med mange forskellige opgaver, da teamet administrerer gods- og buslovens regler, håndterer borger- og myndighedshenvendelser telefonisk og skriftligt samt samarbejder med Transportministeriet. Det betyder, at du dagligt vil være i kontakt med en bred gruppe af mennesker og skal trives med at løse opgaver, der har stor politisk bevågenhed.

Vi har brug for dig til at være med til at løfte teamets opgaver generelt, men primært på tilsynsområdet, hvor vi fører tilsyn med tilladelsesindehavere samt aflønning af udenlandske chauffører. Som juridisk sagsbehandler, vil opgaven primært bestå i at kontrollere, at ansøgere og tilladelsesindehavere lever op til reglerne omkring bl.a. omkostningsniveau, egenkapital, etablering og restancer samt kontrol med at udenlandske vognmænd, der kører cabotagekørsel mv., aflønner deres chauffører efter det danske omkostningsniveau.

Vi søger derfor dygtige jurister med en stærk forvaltningsretlig profil, og som gerne har erfaring med konkret sagsbehandling, eventuelt fra en offentlig myndighed.

Den konkrete tilrettelæggelse af dine opgaver i teamet vil ske i tæt samarbejde med teamets øvrige medarbejdere og teamleder.

Dine kvalifikationer

Vi forventer at du:

  • Er cand.jur eller cand.merc.jur., gerne nyuddannet

  • Er motiveret af en god og effektiv sagsbehandling og har en stærk forvaltningsretlig profil

  • Gerne har erfaring med konkret sagsbehandling

  • Er god til at formulere dig både skriftligt og mundligt på dansk og engelsk

  • Evner at omsætte jura til et letforståeligt sprog

  • Kan arbejde struktureret, selvstændigt og med sans for detaljen

  • Værdsætter samarbejde på tværs af fagligheder

 

Derudover ønsker vi os en kollega, som:

  • Er selvstændig og tager ansvar for opgaveløsningen

  • Har ambitioner og lyst til faglig udvikling

  • Ser muligheder i opgaveløsningen selvom der ikke nødvendigvis findes en manual

  • Trives i samarbejde og dialog med borgere og kollegaer i en dynamisk organisation i udvikling

  • Er venlig med et glimt i øjet og brænder for god service og korrekt sagsbehandling

  • Sætter pris på et socialt og uformelt arbejdsmiljø

 

Om Færdselsstyrelsen

Færdselsstyrelsen er en selvstændig styrelse under Transportministeriet. Styrelsen har ansvaret for færdsel, syn, køre- og hviletid og bilteknik, hvor kerneområderne er tilsyn og regulering.

Du vil blive en del af en ung styrelse, hvor du i høj grad får mulighed for at præge din arbejdsdag og opgaver. Derudover vil du blive en del af en arbejdsplads, der vægter sociale og faglige arrangementer højt også på tværs af styrelsens områder. I styrelsen er vi mange forskellige faggrupper og udgør en bred vifte af specialister og generalister.

Har du lyst til at vide mere om Færdselsstyrelsens organisation, strategi og vision kan du læse herom på www.fstyr.dk.

Yderligere information

Vil du vide mere om stillingen er du velkommen til at kontakte fuldmægtig Hassan Khodr El-Fil på telefon 4187 1828 eller teamleder Bettina Jakobsen på telefon 4187 5530.

Stillingerne er faste stillinger på 37 timer. Ansættelse sker efter gældende overenskomst og er til besættelse senest 1. maj 2021.

Ansøgning

Send din ansøgning, CV, eksamenspapirer og andre relevante dokumenter via Færdselsstyrelsens ansøgningsportal på www.fstyr.dk senest den 15. april 2021. Vi gør opmærksom på, at der i rekrutteringsprocessen kan indgå tests.

Der afholdes løbende samtaler.


Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Færdselsstyrelsen

Adresse 1
Sorsigvej 35
6760 Ribe
Danmark
Adresse 2
Sorsigvej 35
6760 Ribe
Danmark
Praktisk information
Oprettet
19-03-2021
Udløber
15-04-2021
Kviknummer
LJA-81851094
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Politik, kultur og samfund
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Færdselsstyrelsen

Adresse
Sorsigvej 35
6760
Ribe
Danmark
Praktisk information
Indrykket
19-03-2021
Ansøgningsfrist
15-04-2021
Kviknummer
LJA-81851094
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Politik, kultur og samfund
Beliggenhed