Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Gør en forskel som jurist i Vækst og Bæredygtighed

Holbæk Kommune

Holbæk, Vestsjælland

Indrykket
03-01-2022

Trives du med juridiske udfordringer, og vil du være med til at gøre en forskel? Har du lyst til at blive en del af vores jurateam, som i fællesskab hjælper med at understøtte udviklingen af Holbæk Kommune?

 

Holbæk Kommune rykker i disse år på den grønne dagsorden. Vi udvikler balancerede og bæredygtige beslutninger, der fremmer levedygtige lokalsamfund og en grønnere fremtid. Vi er en kommune i vækst og oplever stor tilflytning.

 

Vi har en ledig stilling som jurist på kerneområdet Vækst og Bæredygtighed. Her løser vi opgaver inden for hele det tekniske område fra grøn omstilling, lokalplaner/kommuneplaner, anlæg/byggeri, miljøopgaver, skovrejsning, byggetilladelser til færgedrift og meget mere.

 

Om stillingen

Som jurist skal du rådgive og hjælpe ledelsen og medarbejdere i en bred vifte af juridiske spørgsmål på hele kerneområdet. I jurateamet rådgiver vi både når kommunen handler som myndighed og som privat part. Du skal derfor trives i rollen som generalist i en politisk ledet organisation. Du skal have lyst til dagligt at bevæge dig inden for forskellige juridiske fagområder. Vi beskæftiger os bl.a. med:

  • Rådgivning om køb og salg af fast ejendom

  • Rådgivning inden for planret, byggeret og miljøret, herunder fortolkning af lovgivningen samt bistand i forbindelse med udarbejdelse af påbud, forbud og politianmeldelser mv.

  • Bistand til løsning af konflikter, fx ved tvister om indgåede kontrakter og håndtering af myndighedsklager.

  • Juridisk kvalitetssikring af privatretligekontrakter og myndighedsafgørelser

  • Understøtte udarbejdelsen af politiske beslutningsgrundlag med særligt behov for juridisk belysning.

 

Du vil blive ansat i en stilling, hvor opgaverne er mange og forskellige. I jurateamet arbejder vi systematisk med at understøtte hinanden gennem vidensdeling og sparring.

 

Vi lægger vægt på, at du:

  • er uddannet cand.jur., eventuelt med kendskab til at arbejde i en politisk ledet offentlig organisation

  • er skarp på dine juridiske kompetencer, og har mod på at sætte dig ind i nye juridiske fagområder.

  • har erfaring med juridisk sparring og opgavevaretagelse

  • er god til at formidle dit budskab klart og præcist både i skrift og tale.

 

Som person er du:

  • løsningsorienteret og har stor personlig gennemslagskraft.

  • et menneske, gerne med politisk tæft, som trives med at håndtere juridiske udfordringer inden for et bredt juridisk felt.

  • struktureret, selvstændig og trives med at bidrage aktivt til at sikre videndeling og opgaveløsning på tværs i jurateamet.

  • er serviceminded og har øje for vigtigheden af god kommunikation i en travl hverdag - både i forhold til kolleger, samarbejdspartnere og ikke mindst borgerne.

 

Du arbejder selvstændigt, men det falder dig naturligt at sparre og vidensdele på tværs af teamet. Du har en stor personlig gennemslagskraft, og du formår at få ting fra hånden i et højt tempo uden at du glemmer det gode humør.

 

Om arbejdspladsen

Du bliver ansat i sekretariatet for Vækst og Bæredygtighed, som har et bredt samarbejde med ledere og medarbejdere på det samlede kerneområde. Sekretariatet løser en række forskelligartede opgaver og har bl.a. ansvaret for den politiske betjening, ledelsesbetjening, økonomistyring, analyser og tværgående projekter samt juridisk bistand på tværs af kerneområdet.

 

Din daglige arbejdsplads vil være sammen med 20 dygtige kolleger, hvor der er rum til sparring og faglige diskussioner. Du vil blive en del af et juridisk team på 4 personer, hvoraf 3 er jurister. I sekretariatet er der et højt fagligt niveau og et stærkt sammenhold. Vi lægger vægt på en uformel arbejdsform og godt humør i et fagligt inspirerende miljø med plads til at afprøve nye veje.

 

Løn og ansættelsesvilkår

Der gives løn efter gældende overenskomst samt individuelle tillæg afhængig af kvalifikationer. Stillingen er på 37 timer inklusive frokostpause. Der er flextid og gode muligheder for hjemmearbejde efter aftale.

 

Ansøgningsfrist og samtale

Der er ansøgningsfrist søndag den 16. januar 2022. Vi forventer at afholde samtaler i uge 3.

 

Tiltrædelsesdato: gerne 1. marts 2022.

 

Alle kvalificerede ansøgere opfordres til at søge stillingen uanset køn, alder, handicap, etnicitet, politiske og religiøse overbevisninger eller seksuel orientering.

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Holbæk Kommune

Adresse 1
Kanalstræde 2
4300 Holbæk
Danmark
Praktisk information
Oprettet
03-01-2022
Udløber
16-01-2022
Kviknummer
LJA-83168422
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Jura, HR og personale, Konsulent og rådgivning, Miljø og energi, Politik, kultur og samfund
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Holbæk Kommune

Adresse
Kanalstræde 2
4300
Holbæk
Danmark
Praktisk information
Indrykket
03-01-2022
Ansøgningsfrist
16-01-2022
Kviknummer
LJA-83168422
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Jura, HR og personale, Konsulent og rådgivning, Miljø og energi, Politik, kultur og samfund
Beliggenhed