Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

(GENOPSLAG) VIA søger en dygtig og forretningsorienteret chefkonsulent til økonomiteam Forskning- og Udvikling

VIA University College

Aarhus, Østjylland

Indrykket
10-02-2021

Vil du være med til at påvirke den fremtidige økonomistyring i VIA - så det giver mening og gør en positiv forskel for ledere og medarbejdere? Tæt på beslutningsprocesserne og i tæt samspil med dygtige og engagerede kolleger og koordinatorer. Trives du i en koordinerende rolle, hvor du får både ansvar og indflydelse? Så er det måske dig, der skal være vores nye chefkonsulent.

 

Stillingsbeskrivelse:

Du skal være fagligt koordinerende i Budgetafdelingens team, der støtter VIAs forskningsaktiviteter og tæller seks dygtige og veluddannede medarbejdere inklusiv dig. Jobbet indebærer et tæt samarbejde med rektor, som ud over den overordnede ledelse af VIA også har direktøransvar for Forsknings- og Udviklingsområdet. Teamet arbejder som forretnings- og økonomipartnere for VIAs Forsknings- og Udviklingscentre, The Animation Workshop og de fleste af VIAs eksternt finansierede projekter. Medarbejderne i økonomiteamet er kendetegnet ved en høj faglighed og høj social kapital. Der er god trivsel i gruppen og stor faglig og personlig respekt imellem medarbejderne.

Ud over at være den fagligt koordinerende for økonomiteamet, skal du også indgå i tæt samarbejde med ledelsen i Økonomiafdelingen, Forskningschefgruppen, dine kolleger i Økonomi, Projektstøtteafdelingen i VIA og andre nøglepersoner i og omkring forskningsmiljøet. Der vil desuden være et tæt samarbejde med VIAs revision.

Du bliver en del af et koordineringsteam, hvor der er et stærkt tværgående samarbejde, og du vil få fornøjelsen af at være en del af en dygtig, fremsynet og positiv gruppe.

Du koordinerer i samarbejdet fx budgetlægning, budgetopfølgning samt regnskabsaflæggelse indenfor området og du får ansvaret for at videreudvikle fælles processer og vil indgå i arbejdet med at videreudvikle Økonomis ydelser og performance fremadrettet.

 

Økonomiteamet har et særligt ansvar for:

  • Økonomisk ledelsesstøtte til områdets chefer og ledere.

  • Etablering af modeller for den daglige økonomistyring, controlling og budgetlægning.

  • Udvikling af samarbejdet med VIAs funding og projektstøtteafdelingen og den fælles opgave omkring styring af VIAs mange projekter.

  • Budgetopfølgning og regnskabsaflæggelse.

  • Støtte til den økonomiske styring af eksternt finansierede projekter, hvor der kan være specielle regler for bogføring, regnskabsopfølgning og revision af projekterne.

  • At indgå i partnerskaber med andre områder i VIA fx med henblik på at udvikle en fælles projektmodel og bevillingsdatabase.

 

Du får reference til afdelingslederen for Budgetafdelingen, som er en del af Økonomi.

 

Personlige og faglige kompetencer:

Vi forventer, at du:

  • Har erfaring med økonomistyring og gerne erfaring med faglig koordinering

  • Kan arbejde tillidsbaseret og involverende og kan træde i karakter over for samarbejdspartnere så der skabes sikkerhed og troværdighed i økonomistyringen

  • Kan arbejde selvstændigt og med overblik i en stor politisk styret organisation

  • Du har erfaringer og gode resultater med projektledelse i større organisationer

  • Er innovativ og systematisk i din arbejdsform, tør tage ansvar og kan implementere nye initiativer

  • Har relevant faglig uddannelse (en akademisk uddannelse som cand.oecon., cand.merc., cand.scient.pol., HD eller tilsvarende)

 

Det vil være en fordel, hvis du har erfaring fra undervisningssektoren og meget gerne med eksternt finansierede projekter og projektøkonomi. I VIA arbejder vi strategisk med den digitale omstilling. Det vil derfor være en fordel, hvis du har et digitalt mindset og har lyst og evner til at arbejde med digitalisering af processer og arbejdsgange.

 

Eksempler på særlige opgaver i den kommende tid

VIA overgår fra starten af 2021 til et digitalt budgetsystem, hvilket kommer til at præge hele 2021. Endelig implementerer VIA en ny registreringsramme pr. 1. januar 2021, hvilket også kommer til at have meget stor indflydelse på vores tænkning fremover.

VIA har en målsætning om at arbejde mere digitalt. Der skal i den kommende periode arbejdes med at udvikle en ny ledelsesinformation til støtte for Økonomis samarbejdspartnere. Det er forventningen, at du tager aktivt del i den opgave og bidrager med din viden i udviklingsarbejdet.

Endelig skal det igangsatte arbejde med udvikling af fælles processer i tæt samarbejde med øvrige aktører på projektområdet bringes til et nyt niveau.

 

Lidt om VIA Økonomi

VIA - Økonomis overordnede formål er, at sikre at VIAs midler anvendes effektivt og forsvarligt og i overensstemmelse med VIAs formål, interne regler og retningslinjer samt lovgivningen på området. Økonomi støtter VIAs forretning bl.a. med specialiseret økonomistøtte (fx projektregnskaber og økonomistyring) samt ved udarbejdelse af konkrete analyser med fokus på ressourceudnyttelse og effektiv drift.

Det betyder for Økonomi at vi skal være en afdeling, der er kendetegnet ved:

  • Høj faglighed og effektivitet

  • En serviceminded tilgang og engagement med fokus på opgavevaretagelsen

  • Gennemsigtighed og fleksibilitet

  • Nytænkning og udvikling af fagligheden

 

I alt er der ansat 53 medarbejdere i Økonomi.

 

Løn og ansættelsesform:

Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes efter gældende aftaler og overenskomster. Stillingen forventes besat efter AC-overenskomstens regler om ansættelse af chefkonsulent afhængigt af den rette ansøgers baggrund.

Tjenestestedet vil være VIA Campus Aarhus Nord. Der må dog påregnes opgaver og flere tjenestedage ugentligt på især VIA Campus Horsens, hvor dine nærmeste kolleger hører til, og du forventes derfor at have egen bil til rådighed, som du kan benytte i arbejdet.

 

Er du interesseret?

Du kan få flere oplysninger om VIA University College på http://www.via.dk/. Her kan du finde VIAs strategi, ledelsesgrundlag og mange andre oplysninger. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Økonomichef Lars Peter Schou tlf. 8755 1123 eller fra Genitor, chefkonsulent Katharina Jespersen på telefon 5151 5215.

 

 Du skal søge stillingen via vores online rekrutteringssystem.

 

 Ansøgningsfristen er:              14. marts 2021 (midnat).

 1. og 2. samtale:                       17. marts 2021 samt den 25. marts 2021

 

 For den eller de kandidater, der kommer til 2, samtale vil der mellem 1. og 2. samtale være en test.

 

 Forventet tiltrædelse er den 1. maj 2021

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

VIA University College

Adresse 1
Hedeager 2
8200 Aarhus N
Danmark
Praktisk information
Oprettet
10-02-2021
Udløber
14-03-2021
Kviknummer
LJA-81693597
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Finans, økonomi og regnskab, Konsulent og rådgivning, Projektledelse og styring
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

VIA University College

Adresse
Hedeager 2
8200
Aarhus N
Danmark
Praktisk information
Indrykket
10-02-2021
Ansøgningsfrist
14-03-2021
Kviknummer
LJA-81693597
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Finans, økonomi og regnskab, Konsulent og rådgivning, Projektledelse og styring
Beliggenhed