Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Genopslag: Personalejuridisk konsulent

Frederiksberg Kommune, Rådhuset

Frederiksberg, Storkøbenhavn

Indrykket
22-07-2022

Frederiksberg Kommunes centrale HR-afdeling søger en personalejuridisk konsulent til en bred vifte af personalejuridiske opgaver og rådgivning af Kommunens ledere.

Du vil blive en del af et team med fire andre dygtige personalejuridiske konsulenter og med HR-chefen som nærmeste leder. Du vil kunne se frem til at indgå i et arbejdsmiljø, hvor vi værdsætter vidensdeling, sparring og muligheden for faglig udvikling. HR er en velfungerende afdeling, tæt på topledelsen, hvis faglighed spænder vidt inden for HR. Vi er i alt 29 engagerede medarbejdere fordel på 3 teams (Personalekonsulentgruppen, Løn- og administrationsgruppen og Udviklingskonsulentgruppen).

Din primære opgave vil være at bistå ledere i kommunen med håndteringen af personalejuridiske sager og forhandlinger med de faglige organisationer, som til tider kan være svære og komplekse. Der vil også være skriftlige opgaver, der typisk er rettet mod vores topledelse, men også juridiske fortolkningsopgaver af aftaler og overenskomster, hvor du har hele organisationen som målgruppe. Du skal derfor   udover at være fagligt skarp og velfunderet være en god formidler både mundtligt og skriftligt.

Du skal have lyst til arbejde selvstændigt med opgaver og motiveret for at være opsøgende i forhold til at gribe og forfølge relevante personalejuridiske problemstillinger, ligesom du skal kunne samarbejde i teamet og byde ind i forhold til teamets opgaver.

Vi forventer, at du har en personalejuridisk interesse og gerne uddannelse f.eks. cand.jur.  og du må gerne være nyudklækket.  Erhvervserfaring med rådgivning inden for det personalejuridiske område i en tilsvarende stilling eller studiejob vil også være fint, men ikke en forudsætning. Hvis du er ny inden for faget vil din opgaveportefølje blive afstemt i forhold til dette, med mulighed for at udvikle dig i stillingen, jf. jobprofilen.

Stillingen er en fuldtidsstilling med tiltrædelse snarest muligt eller senest den 1. oktober 2022.

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til relevant overenskomst og kvalifikationer.

For yderligere oplysninger om stillingerne kan du kontakte HR-chef Birgitte Rømer på tlf. 2898 2210. Uddybende jobprofil kan ses her.

Ansøgningsfrist er mandag den 22. august 2022. Samtaler forventes afholdt den 25. august 2022. For kandidater, der går videre til 2. runde, afholdes samtaler den 30. august 2022. Der anvendes test i forbindelse med 2. samtale.

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Frederiksberg Kommune, Rådhuset

Adresse 1
Smallegade 1
2000 Frederiksberg
Danmark
Adresse 2
Rådhuset,
2000 Frederiksberg
Danmark
Praktisk information
Oprettet
22-07-2022
Udløber
22-08-2022
Kviknummer
LJA-83855717
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Jura, HR og personale, Konsulent og rådgivning, Politik, kultur og samfund
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Frederiksberg Kommune, Rådhuset

Adresse
Rådhuset,
2000
Frederiksberg
Danmark
Praktisk information
Indrykket
22-07-2022
Ansøgningsfrist
22-08-2022
Kviknummer
LJA-83855717
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Jura, HR og personale, Konsulent og rådgivning, Politik, kultur og samfund
Beliggenhed