Gem annonce

Genopslag | Jurist til Departementet for Finanser

Grønlands Selvstyre, Departementet for Finanser og Nordisk Samarbejde

Nuuk

Indrykket
07-03-2019

Vi søger en kollega til de mangeartede juridiske opgaver i Departementet for Finanser.

 

Departementet for Finanser har ca. 30 medarbejdere fordelt på 5 afdelinger: Juridisk afdeling, Afdeling for Økonomisk Planlægning, Afdeling for Landsplanlægning, Afdeling for Selvstændighed og Ledelsessekretariatet.

 

Stillingen er placeret i Juridisk afdeling. Juridisk afdeling tæller 3 jurister og en afdelingschef. Vi er på udkig efter en ny jurist til holdet.

 

Afdelingens hovedopgave er at sikre solid juridisk rådgivning internt i departementet samt til underliggende institutioner: Grønlands Statistik, Skattestyrelsen samt Økonomi- og Personalestyrelsen.

 

Vi tilbyder et arbejde i et uformelt og åbent arbejdsmiljø med erfarne og engagerede kolleger. Vi er en arbejdsplads med korte kommandoveje og gode muligheder for sparring og faglig udvikling.

 

Opgaver

Der er tale om en generaliststilling med bred opgaveportefølje, herunder:

 

  • Sparringspart for kollegaer og ledelse

  • Deltagelse i udarbejdelsen af nye, og revision af eksisterende, love og regler, bl.a. vedrørende skatter og afgifter

  • Fortolkning af love og regler på området, samt bidrage til udarbejdelse af vejledninger på baggrund heraf

  • Deltagelse i, og projektstyring af, tværgående projekter internt i departementet, med andre landes myndigheder og på tværs i centraladministrationen

  • Udarbejdelse af notater, høringssvar, materiale til Naalakkersuisut (regeringen) og Inatsisartut (parlamentet) m.v.

  • Konkret sagsbehandling

 

 

Afhængigt af hvilket fagområde i vores portefølje, du viser særlig interesse og flair for, kan retssager blive en del af dine opgaver, ligesom en midlertidig rokering til vores underliggende institutioner kan komme på tale, hvis du har ønsker om faglig udvikling inden for disse myndigheders fagområder.

 

Om dig

 

  • Uddannet cand.jur. eller cand.merc.jur.

  • Du har gerne en del års erfaring, men en dygtig nyuddannet tages også i betragtning

  • Gerne erfaring med offentlig forvaltning og arbejdet i en politisk styret organisation

  • Du er velformuleret i tale og skrift

  • Du er god til at kommunikere og samarbejde med mennesker med forskellig baggrund, også med ikke-jurister

  • Du går struktureret til værks, og du nærer en stærk ansvarsfølelse for opgaven

  • Du kan håndtere flere forskelligartede opgaver sideløbende i tæt samarbejde med kollegaer

  • Du kan lide at favne fagligt bredt, og du har mod på at sætte dig ind i nye sagsområder

  • Du har gode tekstanalytiske evner, og det er en fordel, hvis du har en god talforståelse

  • Det er en fordel, hvis du både taler og skriver grønlandsk, dansk og engelsk

  • Det er en fordel, hvis du har kendskab til grønlandsk kultur og det grønlandske samfund

 

 

Orlovsmuligheder i Danmark:

Tjenestemænd i staten og ansatte efter en række AC-overenskomster har ret til tjenestefrihed uden løn i forbindelse med ansættelse ved Grønlands Selvstyre. Indenrigsministeriet har ligeledes henstillet til kommuner og regioner, at der vises imødekommenhed over for ansøgninger om tjenestefrihed uden løn ved ansættelse i Grønlands Selvstyre. Bestemmelserne om tjenestefrihed omfatter også ægtefælle/samlever til personer, der ansættes ved Grønlands Selvstyre.

 

Yderligere oplysninger

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingschef Morten Selvejer, telefon 346528 eller e-mail mws@nanoq.gl.

 

Ansøgningsfrist: fredag den 29. marts 2019.

 

Ansættelsessamtaler forventes afholdt umiddelbart efter ansøgningsfristens udløb.

 

Løn og ansættelsesforhold

Løn - og ansættelsesvilkår, herunder ret til til- og fratrædelsesrejse og bohaveflytning, i henhold til den på tiltrædelsestidspunktet gældende aftale/overenskomst mellem Grønlands Selvstyre og pågældende forhandlingsberettigede organisation.

 

Bolig

Der kan til stillingen anvises umøbleret personalebolig efter de til enhver tid gældende regler. Husleje og depositum betales efter de til enhver tid gældende regler for den anviste bolig. Personaleboligen er knyttet op på ansættelsesforholdet, og skal fraflyttes ved ansættelsesforholdets ophør.

 

Husleje og boligstandard kan variere afhængigt af boligens alder, ejerforhold mv. Der kan være ventetid på anvisning af permanent personalebolig, hvorfor der kan ske indkvartering vakant, herunder også i mindre bofællesskaber eller hotellejligheder, for hvilket der sker beskatning.

 

Indsend ansøgning, CV, uddannelses- og kursusbeviser, samt andre relevante dokumenter ved at trykke Send ansøgning.

Vi modtager ikke ansøgninger via e-mail.

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Del dette job

Kontakt
Postboks 1037
3900 Nuuk
Danmark
Arbejdssted
-----------
Afdeling
---------
Praktisk information
Oprettet
07-03-2019
Udløber
29-03-2019
Kviknummer
LJA-71359147
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Finans, forsikring og bank, Jura, Økonomi og regnskab
Ansøg nu
Lignende job

Miljø- og Fødevareministeriet - Miljøstyrelsen

Københavns Kommune, Økonomiforvaltningen

Del dette job

Virksomhedsinformation

Grønlands Selvstyre, Departementet for Finanser og Nordisk Samarbejde

Adresse
Postboks 1037
3900
Nuuk
Danmark
Tlf (+299) 34 50 00
Praktisk information
Oprettet
07-03-2019
Udløber
29-03-2019
Kviknummer
LJA-71359147
Jobtype
Fuldtid
Fag
Finans, forsikring og bank, Jura, Økonomi og regnskab
Beliggenhed
Gem annonce