Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Genopslag: Fagligt stærk medarbejder, evt. nyuddannet, til Økonomistyring i Skatteministeriets departement

Skatteministeriet

København, Storkøbenhavn

Indrykket
20-01-2022

Vil du bidrage til at videreudvikle og styrke opfølgningen på departementets interne økonomi samt til Skatteministeriets tværgående styrings- og tilsynsopgaver? Har du lyst til fra dag 1 at få et stort ansvar og udvikle dig til en dygtig generalist i en organisation med høj faglighed og mange muligheder? Så er du måske den kollega, vi søger i Økonomistyringskontoret. 

 

Arbejd med tværgående styring og tilsyn

Vi søger en medarbejder til kontoret Økonomistyring, der er en del af afdelingen Koncernstyring i Skatteministeriets departement. Kontoret spiller en central rolle i departementets økonomistyring, og har fokus på at forbedre ministerområdets styring og tilsyn. Vi arbejder bl.a. med departementets interne økonomi, udgiftsopfølgninger og budgetlægning, redegørelser for udgifter til retssagskontoen og tilsyn med udgifter til indkøb af bl.a. juridisk bistand. Herudover driver kontoret også mere komplekse analyseopgaver, konceptudvikling og implementering af strategiske opgaver vedrørende bl.a. koncernens risikostyring, mål- og resultatplaner mv.

 

Der er tale om en ambitiøs dagsorden, som kræver fagligt og relationsstærke medarbejdere med stort engagement. Arbejdet kræver gode formidlingsevner og en lyst til at tilegne sig viden om nye faglige områder og departementets og styrelsernes styringsopgaver.

 

Du kan forvente hurtigt at få stort ansvar og en selvstændig rolle i en travl og omskiftelig hverdag, hvor dine opgaver løses i et tæt samspil med kollegaerne i kontoret, øvrige kontorer i departementet og ministeriets styrelser.

 

Dine opgaver vil bl.a. omfatte:

  • løbende opfølgning på departementets økonomi, herunder særligt ift. udgifter til Kammeradvokaten og indkøb af konsulentydelser

  • bidrag til finanslovsprocessen, herunder udgiftsopfølgninger, budgetlægning mv.

  • redegørelser til skatteministeren og Folketinget om retssagsudgifter o.lign.

  • bidrag til videreudvikling af departementets processer for økonomistyring både teknisk og formidlingsmæssigt

  • levere beslutningsoplæg til Skatteministeriets ledelse.

 

I kontoret hjælper vi hinanden og vægter samarbejde om opgaverne højt både internt i kontoret og med resten af ministeriet. Stillingen byder på en til tider omskiftelig hverdag, selvstændighed og et stort ansvar. Vi lægger samtidig stor vægt på personlig såvel som faglig udvikling med løbende feedback.

 

Blik for detaljen og det konstruktive samarbejde

Du er cand.scient.pol., cand.polit., cand.merc. eller har en anden relevant videregående uddannelse. Du må gerne være nyuddannet, men du kan også have nogle års erfaring, og der kan for den rette kandidat ske indplacering som specialkonsulent.

 

Vi forventer, at du:

  • er fortrolig med tal og har blik for detaljen

  • kan kommunikere vanskelige problemstillinger på en letforståelig måde

  • er selvstændig og arbejder struktureret med opgaveløsningen

  • har interesse for at skabe gode relationer og indgå i konstruktivt samarbejde med både kollegaer og andre faggrupper.

 

Erfaring fra et andet ministerium eller styrelse vil være en fordel, men er ikke et krav.

 

Arbejd tæt på det, der tæller

I Skatteministeriet arbejder vi tæt på de politiske processer på et område med stor bevågenhed og mange interessenter. Vi bruger alle vores kræfter på at løse en afgørende opgave på en ordentlig måde samtidig med, at vi sætter retning og skaber løsninger for Skatteforvaltningen.

 

Vi er et fagligt og ambitiøst departement med ca. 300 ansatte, hvor vi dagligt løser udfordrende opgaver på tværs af discipliner. Vi ved, at den gode løsning opstår i samspillet mellem fagligheder. Derfor dyrker vi en stærk faglig samarbejdskultur, hvor der også er plads til det sociale.

 

Ansøgning og kontakt

Send din ansøgning med CV og eksamensbevis via linket Søg stillingen senest den 6. februar 2022. Der forventes afholdt samtaler i uge 6, men der kan blive indkaldt løbende. Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef for kontoret Økonomistyring Lars Bødker Madsen på telefonnummer 72 37 12 79 eller på e-mail lbma@skm.dk.

 

Der kan indgå tests i ansættelsesprocessen.

 

Tiltrædelse snarest muligt og ansættelse efter gældende overenskomst. Arbejdsstedet er Nicolai Eigtveds Gade 28, 1402 København K. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.  Læs mere om ansættelse i Skatteministeriet på www.skm.dk/job.

 

Skatteministeriet opfordrer alle kvalificerede uanset køn, alder religion eller etnisk tilhørsforhold at søge stillingen.

 

Stillings-ID

151739

 

Ansøgningsfrist

06-02-2022

 

Arbejdssted

Hovedstadsområdet

 

Arbejdssted

Nicolai Eigtveds Gade 28, 1402 København K

 

Hjemmeside

www.skm.dk

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Skatteministeriet

Adresse 1
Nicolai Eigtveds Gade 28
1402 København K
Danmark
Praktisk information
Oprettet
20-01-2022
Udløber
06-02-2022
Kviknummer
LJA-83257128
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Akademisk arbejde, Finans, økonomi og regnskab, Politik, kultur og samfund, Strategi og udvikling
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Skatteministeriet

Adresse
Nicolai Eigtveds Gade 28
1402
København K
Danmark
Praktisk information
Indrykket
20-01-2022
Ansøgningsfrist
06-02-2022
Kviknummer
LJA-83257128
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Akademisk arbejde, Finans, økonomi og regnskab, Politik, kultur og samfund, Strategi og udvikling
Beliggenhed