|   
Gem annonce

Genopslag: Erfaren udviklingskonsulent

Lolland Kommune

Lolland, Lolland & Falster

Indrykket
03-07-2020

En af vores dygtige kolleger har fået andet job, og vi har derfor behov for en ny spiller på holdet.

Lolland Kommune står midt i en positiv udvikling, hvor der er vækst i erhvervslivet, vækst i beskæftigelsen og hvor befolkningstilbagegangen er bremset. Med anlægsstarten på Femerntunnellen kan kommunen allerede nu mærke en øget aktivitet - en positiv udvikling, der fortsætter i de kommende år.

 

Det er Byrådets ambition at få mest muligt ud af de nye udviklingsmuligheder. Det kræver en organisation med vedholdenhed, handlekraft og ressourcer. Det er her, du kan udnytte og udvikle dine kompetencer.

 

Om jobbet

Du vil blive placeret i Strategi- og Direktionssekretariatet, der er en stabssektor med ca. 30 medarbejdere. Sektoren har en sammensat opgaveportefølje, der er kendetegnet ved tværgående og strategiske opgaver både internt i organisationen og i samspil med omverdenen, herunder strategiudvikling, turisme, erhvervsudvikling, boligudvikling, bosætning, interessevaretagelse etc.

 

Du vil i første omgang blive tilknyttet vores arbejde på boligområdet.

 

I Lolland Kommune er boligpolitik en central omstillingsnøgle med central betydning for kommunens samlede udviklingsstrategi. Boligudbuddet skal passe til de fremtidige behov, og en relevant boligmasse er afgørende for bosætning og for befolkningssammensætningen på længere sigt. Boligudvikling kræver et tæt samspil på tværs af organisationen, hvor vores rolle på den ene side er dialogen med investorer og andre eksterne samarbejdspartere og på den anden side den interne koordinering, hvor vi skal styrke det strategiske arbejde og sikre fremdrift.

 

Du behøver ikke være planlægger eller ekspert i byggesagsbehandling, men vi forventer, at du har interesse for - og meget gerne erfaring med strategisk fysisk udvikling. Hvis du er vant til at samarbejde med investorer, fonde og lokale interessenter, er det et plus. Blandt de konkrete arbejdsopgaver kan nævnes sekretariatsbetjening af intern styregruppe, udarbejdelse af analyser og strategiske oplæg, investordialog og bidrag til udbudsprocesser.

 

Der er tæt sammenhæng mellem boligudvikling, turismeudvikling og kommunens indsatser i relation til Femern. Derfor vil dine opgaver og ansvarsområder gradvist blive bredere.

 

Jobbet indebærer, at du trives med en blanding af enkle og mere tidskrævende og komplekse opgaver. Du er motiveret af at tilrettelægge og gennemføre processer, der understøtter gode resultater. Og det er en forudsætning, at du besidder situationsfornemmelse og trives med arbejdet i en politisk organisation.

 

Typiske opgaver vil omfatte

  • udarbejdelse af strategidokumenter, præsentationer, notater, beslutningsoplæg, dagsordner, referater og lignende forberedende arbejde

  • udarbejdelse og kvalitetssikring af materiale målrettet investorer og interessenter

  • tilrettelæggelse og gennemførsel af både kvalitative og kvantitative analyser

  • sekretariatsbetjening i form af mødeforberedelse og procesfacilitering

 

Vi forventer af dig, at du

  • har en relevant videregående uddannelse og erfaring fra en lignende stilling

  • er udadvendt, udviklingsorienteret og har et positivt livssyn og en god humor

  • er stærk analytisk og evner hurtigt at finde ind til det mest væsentlige

  • kan varetage kommunens interesser i dialogen med eksterne samarbejdspartnere

  • kan identificere ny viden og potentielle samarbejdspartnere og selv bringe dem i spil

  • kan skabe gode relationer - både internt og eksternt

  • kan sikre at opgaverne færdiggøres og leveres med høj kvalitet - til tiden

  • som minimum kan begå dig på engelsk.

 

Hvis din profil afspejler tilstrækkelig erfaring, vil der være mulighed for ansættelse som chefkonsulent, alternativt kan dette opnås i løbet af din ansættelse.

 

Vi tilbyder  

Et job, hvor du vil få et stort manøvrerum og tilsvarende stor indflydelse på måden Lolland Kommune griber udviklingsmulighederne.

 

Du vil blive mødt af tillid, ærlighed og ordentlighed og vi forventer, at du møder os med samme værdier. Du vil opleve kompetente og respektfulde kolleger, og en organisation, der er gennemsyret af høje ambitioner og topmotiverede ledere og medarbejdere.

 

Stillingen er en fuldtidsstilling, og vi forventer tiltrædelse hurtigst muligt. Der afholdes 2 samtaler, og der vil til begge samtaler være en case som du skal forholde dig til. Første samtale afholdes den 20. august og 2. samtale den 27. august 2020.

 

Ansøgningsfrist 17. august 2020.

 

Ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og efter principperne om lokal løndannelse.

 

Flere oplysninger

Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte udviklingschef Birgitte Rønnow, tlf.  29 38 83 19 eller souschef Henrik Madsen, tlf. 24 82 90 88.

 

Vi ser frem til at høre fra dig!

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Lolland Kommune

Adresse 1
Jernbanegade 7
4930 Maribo
Danmark
Praktisk information
Oprettet
03-07-2020
Udløber
17-08-2020
Kviknummer
LJA-80588798
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Konsulent og rådgivning, Strategi og udvikling
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Lolland Kommune

Adresse
Jernbanegade 7
4930
Maribo
Danmark
Praktisk information
Indrykket
03-07-2020
Ansøgningsfrist
17-08-2020
Kviknummer
LJA-80588798
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Konsulent og rådgivning, Strategi og udvikling
Beliggenhed
Gem annonce
   |