Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Generalister med politisk tæft til et nyoprettet Ledelsessekretariat, der skal styrke den strategiske planlægning og betjening af minister og departementschef

Indenrigs- og Sundhedsministeriet

København, Storkøbenhavn

Indrykket
31-01-2024

Har du politisk tæft, en skarp pen, og er du motiveret af at sidde tæt på centrale beslutninger? Vil du være med til at sætte retningen for et nyoprettet ledelsessekretariat i et departement med høj puls og mange politisk vigtige dagsordener? Så er det måske dig, som vi mangler.

 

Om Stab for Minister, Ledelse og Kommunikation

Ledelsessekretariatet er en del af en ny organisering af Afdelingen Stab for Minister, Ledelse og Kommunikation i Indenrigs- og Sundhedsministeriets departement. Afdelingen dækker over Ministersekretariatet, Ledelsessekretariatet samt Presse og Kommunikation. Enhederne har et tæt sammenspil, der strækker sig lige fra den daglige betjening af minister og departementschef, forberedelse af de ugentlige møder i regeringsudvalgene, afviklingen af pressemøder og koordineringen af strategiske udmeldinger på ministerområdet.

 

Din hverdag hos os

Vi er en helt ny enhed i Indenrigs- og Sundhedsministeriets departement, der er sat i verden for at styrke den strategiske planlægning og prioritering af sager og politiske forløb på tværs af huset. Enheden har samtidig det koordinerende ansvar for betjeningen af ministeren og departementschefen i regeringsudvalgene. Du vil derfor opleve at skulle arbejde tæt på både minister, departementschef, pressesekretærer, ministersekretærer og særlige rådgivere.

 

Sammen med afdelingens øvrige medarbejdere vil du arbejde inden for følgende opgaveområder:

 

Minister- og ledelsesbetjening:

  • Etablere og vedligeholde et dynamisk og strategisk overblik over husets mange opgaver og politiske dagsordener.

  • Understøtte at direktionen, departementschefen og ministeren kan balancere mellem både driftstunge-, strategiske og politiske sager og forløb.

  • Understøtte en stærkere prioritering af og bedre sammenhæng på tværs af husets opgaver.

  • Understøtte en løbende procesoptimering og kvalitetssikring af husets produkter.

  • Planlægge, forberede og koordinere dagsordener og materiale til de ugentlige direktions- og chefmøder.

  • Samarbejde med Ministersekretariatet om at afvikle sagsbunker og få kalenderen til at gå op.

 

Regeringsudvalgsbetjening:

  • Ugentlig briefing af departementschefen i kommende sager på regeringsudvalgene, herunder primært i relation Koordinationsudvalget og Økonomiudvalget, hvor hhv. ministeren og departementschefen (det forberedende udvalg) er faste medlemmer.

  • Læse med på alle tværgående regeringssager og bidrage med håndakter til både minister og departementschef.

  • Vejledning og sparring med husets øvrige kontorer på generel procesforståelse samt forberedelsen og udarbejdelsen af regeringssager.

  • Understøtte et løbende overblik op imod direktionen, herunder med henblik på at styrke prioriteringen af og fremdriften i de regeringssager, som huset selv koordinerer.

  • Generel procesoptimering og kvalitetssikring af de regeringssager, som huset selv koordinerer.

 

Da vi søger flere medarbejdere til Ledelsessekretariatet, må du gerne have præference for enten minister- og ledelsesbetjening eller regeringsudvalgsbetjening. Der vil dog i udvælgelsesprocessen lægges vægt på, at du enten har erfaring med eller har mod på at tillære dig kompetencerne til at kunne indtræde i varetagelsen af begge opgaveområder.

 

Din uddannelse, erfaring og personlige kvalifikationer

Vi forventer, at du har en relevant videregående uddannelse, fx cand.scient.pol, cand.scient.soc eller lignende. Det er desuden en fordel, hvis du har erfaring fra at departement og derudover har beskæftiget dig med direktions- og ledelsesbetjening eller regeringssager. Derudover forventer vi, at du:

  • kan tænke strategisk og har politisk tæft

  • er systematisk og struktureret

  • har gode samarbejdsevner og udviser en høj grad af dømmekraft

  • er driftssikker og kan arbejde både selvstændigt og i teams

  • kan bevare det kølige overblik i et ofte travlt arbejdsmiljø

  • kan forklare komplicerede problemstillinger på en kort og præcis måde

  • har god procesforståelse og kan drive en proces fra A til B

  • er analytisk skarp og leverer skriftlige produkter af høj kvalitet

 

Vi tilbyder

Du vil komme helt tæt på både minister og departementschef, hvor opgaverne ofte er alsidige og arbejdsdagene aldrig er ens. Du vil samtidig få et unikt indblik i regeringens ambitioner og politiske maskinrum, herunder de mange politiske prioriteter på indenrigs- og sundhedsområdet.

 

Hverdagen hos os er præget af tillid og samarbejde på tværs af afdelingen, og vi vægter vores kollegaskab og trivsel enormt højt. Selvom tempoet er højt, og der til tider er travlt, gør grin og holdånd hverdagen både sjov og spændende.

 

Om ansættelsen

Du bliver ansat afhængig af kvalifikationer som enten fuldmægtig eller specialkonsulent i henhold til gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og Akademikernes Centralorganisation.

 

Det er en forudsætning for ansættelsen, at du kan sikkerhedsgodkendes og at denne kan opretholdes under hele ansættelsen.

 

Kontakt os gerne

Få mere af vide om stillingen ved at ringe til konstitueret chef for ledelsessekretariatet Emilie Christensen på tlf. 5197 7880.

 

Er du interesseret?

Klik på "søg stillingen" og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis. Ansættelsessamtalerne forventes senest afholdt i uge 8, men vi holder løbende øje med indkomne ansøgninger.

 

Du kan læse mere om os på www.sum.dk

 

Indenrigs -og Sundhedsministeriet har røgfri arbejdstid.

 

Vi opfordrer alle interesserede til at søge stillingen - uanset alder, køn, religion, handicap, etnisk baggrund.

 

Ansøgningsfrist: 18-02-2024

Ansættelsesdato: 01-04-2024

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Indenrigs- og Sundhedsministeriet

Adresse 1
Slotsholmsgade 10-12
1216 København K
Danmark
Adresse 2
Slotsholmsgade
København
Danmark
Praktisk information
Oprettet
31-01-2024
Udløber
18-02-2024
Kviknummer
LJA-85295053
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Akademisk arbejde, Analyse og information, Jura, HR og personale, Kommunikation og medier, Politik, kultur og samfund, Strategi og udvikling
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Indenrigs- og Sundhedsministeriet

Adresse
Slotsholmsgade
København
Danmark
Praktisk information
Indrykket
31-01-2024
Ansøgningsfrist
18-02-2024
Kviknummer
LJA-85295053
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Akademisk arbejde, Analyse og information, Jura, HR og personale, Kommunikation og medier, Politik, kultur og samfund, Strategi og udvikling
Beliggenhed