Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Generalist med interesse for it-økonomistyring søges til Udlændingestyrelsen

Udlændinge- og Integrationsministeriet

København, Storkøbenhavn

Indrykket
16-07-2024

Ser du dig selv i krydsfeltet mellem økonomi, it-styring og offentlig forvaltning? Koncern It i Udlændingestyrelsen søger en talstærk generalist, med fokus på proaktiv styring af og opfølgning på den samlede it økonomi.

 

Din nye arbejdsplads

Koncern It har ansvaret for drift, vedligeholdelse og videreudvikling af den systemportefølje, der anvendes i Udlændinge- og Integrationsministeriet. Koncern It skal i samarbejde med forretningen sikre, at fagsystemerne udvikles sådan, at myndighedernes krav kan efterleves og implementeres.

 

Koncernen anvender Statens It som driftsleverandør, som har ansvaret for basisinfrastruktur, dvs. levering af netværk, datacenter, servere, standard arbejdspladser osv., mens Koncern It varetager leverandørstyringen af Statens It og andre leverandører.

 

Er du vores nye kollega?

Vi søger en dygtig generalist, til at hjælpe os i mål med de tværgående discipliner inden for opgavestyring, samt styrkelsen af it-økonomiområdet. Du kommer ind i et kontor, som er i rivende udvikling, og som sætter en ære i - og til tider løber vi stærkt - at betjene vores departement og tre styrelser. Vi har i første halvår 2024 gennemført en governance-analyse for hele it-området, og skal nu til at udmønte analysens anbefalinger over de kommende år.

 

Stillingen er placeret i en tværgående enhed der blandt andet bistår med juridisk og økonomisk controlling, samt porteføljestyring på tværs af hele Koncern It og på tværs af it-projekter og it-opgaver i øvrigt.

 

Dine arbejdsopgaver

Du vil opleve en hverdag med selvstændige opgaver med faglige udfordringer, hvor du bl.a. vil være den gode, konstruktive og fagligt velfunderede samarbejdspartner for vores kolleger i kontoret, i forhold til den økonomiske styring af området.

 

Du vil få mulighed for løbende sparring og for at præge hverdagen og de arbejdsprocesser, der er relateret til opgaverne og vil være i tæt dialog med Udlændingestyrelsens økonomikontor.

 

Dine primære arbejdsopgaver vil blandt andet bestå af:

  • Økonomisk partner for enhederne i kontoret

  • Assistere budgetansvarlige med budgetlægning og de løbende budget- og regnskabsopfølgninger

  • Bistå med it-leverandørstyring i form af controlling af økonomi i leverandøraftaler og opfølgning på fakturering

  • Bistå til udarbejdelse af business cases

  • Bistå til udarbejdelse af fondsansøgninger og løbende afrapportering

  • Medvirke til kvalitetssikring, standardisering og udvikling af it-økonomistyringen og sikre, at kravene til korrekt og grundig it-økonomistyring varetages

  • Løbende koordinering og kontaktperson ift. den centrale økonomifunktion i Udlændingestyrelsen

  • Controlling af udgifter til Statens It og andre it-leverandører

  • Indgå i arbejdet med implementering af anbefalinger i den netop gennemførte governance-analyse

Om dig

Du har en relevant akademisk uddannelsesmæssig baggrund, f.eks. cand.scient.soc., pol., polit. eller lignende, og gerne erfaring med statslig økonomistyring på it-området. Du har et højt fagligt niveau og er interesseret i både udviklings- og driftsopgaver på IT-økonomiområdet.

 

Du bliver en del af et politisk miljø, hvor vi forventer, at du:

  • har stærke kommunikative kompetencer, både skriftligt og mundtligt

  • kan sikre fremdrift og er løsningsorienteret

  • er talstærk og arbejder sikkert i Excel og er motiveret for at lære at arbejde med datafangst og databehandling med LDV og Power BI

  • er god til at formidle komplekst materiale på en kort og let forståelig måde

Det er en fordel, hvis du:

  • har erfaring med brugen af statens business case-model

  • har kendskab til statslig økonomistyring og økonomistyringsværktøjer

  • har politisk tæft og god forståelse for arbejdsgange i en politisk styret organisation

  • Da udvalgte projekter er EU-finansieret, vil det desuden være en fordel, hvis du har erfaring med administration (ansøgning og afrapportering) af denne type fondsmidler.

 

Om os

Koncern It er beliggende i det centrale København og er organisatorisk en del af Udlændingestyrelsen, som har sit hoveddomicil i Næstved.

 

Vi er placeret tæt ved Kgs. Nytorv i rummelige lokaler. Vi tilbyder en stilling med fleksible arbejdstider og attraktiv løn med udgangspunkt i dine kvalifikationer. Du får gode udviklingsmuligheder og stor fleksibilitet, så du kan balancere faglige ambitioner og privatliv. Derudover vil du blive tilbudt eventuel relevant efteruddannelse og certificeringer.

 

Du bliver en del af en ambitiøs arbejdsplads, som prioriterer et godt samarbejde og arbejdsglæde i hverdagen. Vi lægger vægt på videndeling og en åben og konstruktiv dialog meget gerne præget af humor. Du får 80 engagerede kolleger med forskellige erfaringer, uddannelser, perspektiver og opgaver.

 

Yderligere information

Har du spørgsmål i øvrigt, er du velkommen til at kontakte Koncern It-chef Charlotte Wedel på telefonnummer 40 45 35 90 eller på e-mail wedel@uim.dk.

 

Søg stillingen 

Vi ser frem til at modtage din ansøgning, CV, eksamensbevis mv. senest søndag den 4. august 2024.

 

Vi forventer at holde samtaler i uge 32. Der kan være mulighed for, at der afholdes 2. samtalerunde i uge 33.

 

Løn- og ansættelsesvilkår

Du ansættes efter overenskomst for akademikere i staten og vil blive indplaceret som fuldmægtig eller konsulent på baggrund af dine kvalifikationer og erfaring. Der er mulighed for at forhandle tillæg, der matcher dine kvalifikationer.

 

Ansættelsesområdet er Udlændinge- og Integrationsministeriet med tilhørende institutioner, og arbejdsstedet er Udlændingestyrelsen, Adelgade 11-13, 1304 København K.

 

Stillingen er en fast stilling på fuldtid med gennemsnitligt 37 timer om ugen.

 

Du skal være sikkerhedsgodkendt til HEMMELIGT for at arbejde i denne stilling og kunne opretholde denne under hele din ansættelse. Du kan læse om, hvordan vi behandler dine persondata her.

 

Ligestilling i alle dens aspekter er vigtig. Derfor opfordres alle interesserede uanset etnisk tilhørsforhold, religion, køn, alder og lign. til at søge stillingen. Udlændinge- og Integrationsministeriet er medlem af Foreningen Lige Adgang.

 

Ansøgningsfrist:

04-08-2024

 

Arbejdstid:

Fuldtid

 

Arbejdssted:

Adelgade 11-13, 1304 København K

 

Hjemmeside:

www.us.dk

 

Læs om Udlændingestyrelsen som arbejdsplads

Følg os på LinkedIn.

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Udlændinge- og Integrationsministeriet

Adresse 1
Adelgade 11-13
1304 København K
Danmark
Adresse 2
Adelgade 11-13
1304 København K
Danmark
Praktisk information
Oprettet
16-07-2024
Udløber
04-08-2024
Kviknummer
LJA-85596570
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Akademisk arbejde, Analyse og information, Finans, økonomi og regnskab, IT, web og teknologi, Politik, kultur og samfund
Ansøg nu
Job i virksomheden

Del dette job

Virksomhedsinformation

Udlændinge- og Integrationsministeriet

Adresse
Adelgade 11-13
1304
København K
Danmark
Praktisk information
Indrykket
16-07-2024
Ansøgningsfrist
04-08-2024
Kviknummer
LJA-85596570
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Akademisk arbejde, Analyse og information, Finans, økonomi og regnskab, IT, web og teknologi, Politik, kultur og samfund
Beliggenhed