Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Generalist (fuldmægtig/specialkonsulent) med interesse for økonomistyring til Lægemiddelstyrelsens enhed for Økonomi og Processer

Lægemiddelstyrelsen

København, Storkøbenhavn

Indrykket
16-02-2021

Har du erfaring fra en politisk styret organisation? Kan du omsætte kompleksitet i tal, politik og processer til klar kommunikation, og kunne du tænke dig at bidrage i en stærk styrelse, der er midt i håndtering af effekterne af covid19? Så er dette måske stillingen for dig.

 

Om Økonomi og Processer

Vi søger en energisk og selvstændig fuldmægtig eller specialkonsulent til at sikre sammenhæng mellem mål, leverancer og økonomi i dialog med departementet, de faglige centre og øvrige stabsfunktioner.

 

Vi er optaget af at sikre sammenhænge på tværs imellem opgaver og finansiering. Vi har i forbindelse med covid19 fået flere opgaver og en ny organisering, hvor vi bl.a. ønsker at styrke vores økonomistyring.

 

Enheden består af otte akademikere og en enhedschef, og du bliver en del af et hold, der arbejder med at skabe transparens og sikre et solidt beslutningsgrundlag i en ambitiøs organisation med en kompleks gebyrøkonomi. Dertil bidrager vi til optimering af processer og Lean i hele organisationen og har desuden ansvaret for gennemførelse af interne audits.

 

I denne stilling opnår du en unik indsigt i styring og ledelse af en kompleks økonomi med mange spændende og vigtige politiske og strategiske opdrag, og du kommer til at sparre dagligt med ledere på alle niveauer.

 

Din hverdag hos os

 Vi tilbyder et job med spændende og afvekslende opgaver. Din arbejdsdag vil komme til at forløbe med analyser, økonomiske oplæg og beslutningsnotater til direktionen og til Sundhedsministeriets departement. En af dine første opgaver bliver i den forbindelse at koordinere bidrag til Økonomiudvalgssager (ØU-sager) på et af vores finansieringsområder. Derudover vil dine arbejdsopgaver omfatte:

  • Sparring med kolleger og ledelse, herunder udarbejdelse af økonomiske beslutningsoplæg, analyser og præsentationer til centerledelser, direktion m.fl.

  • Opfølgning på økonomiske beslutninger og møder

  • Bidrag til departement i gebyrsager i samarbejde med de faglige centre og ledelsessekretariatet samt Koordinationsudvalgs-sager, Økonomiudvalgssager og aktstykker

  • Selvstændig varetagelse af afgrænsede økonomistyringsopgaver.

 

Din uddannelse, erfaring og personlige kvalifikationer

Vi forestiller os at du har en uddannelse som cand.scient.pol., cand.polit. eller lignende, og at du er velbevandret inden for økonomistyring. Vi forestiller os, at du har erfaring fra en lignende stilling i et departement, en styrelse eller anden politisk styret organisation. Dertil ser vi gerne, at du:

  • er analytisk stærk, omhyggelig og får tænkt hele vejen rundt

  • kan beskrive og kommunikere komplekse problemstillinger let tilgængeligt

  • har interesse for både tal og tekst i økonomistyringen

  • er god til at skabe relationer

  • er nysgerrig, har gå-på-mod og ikke bange for at prøve nye veje for at levere et godt produkt.

 

Vi tilbyder

  • Et nøglejob i en ambitiøs styrelse, der arbejder midt i Covid-19 orkanens øje

  • Gode muligheder for læring og udvikling

  • En fleksibel arbejdsplads, der lægger vægt på ligeværd og lige muligheder

  • Dygtige kollegaer og en frisk omgangstone.

 

Om ansættelsen

Du bliver ansat efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation. Afhængig af faglige kvalifikationer vil du blive ansat som fuldmægtig eller specialkonsulent. 

 

I Lægemiddelstyrelsen træffer vi afgørelser i myndighedssager, og derfor er det vigtigt for os, at der ikke kan stille spørgsmålstegn ved vores habilitet. Derfor er det en forudsætning for ansættelse i Lægemiddelstyrelsen, at du ikke ejer aktier, anparter, andele eller lignende i en lægemiddel- og/eller medicovirksomhed. Ejer du i dag såkaldte medarbejderaktier i en lægemiddel- og/eller medicovirksomhed, har du dog en vis periode til at afhænde disse aktier.

 

Kontakt os gerne

Få mere at vide om stillingen ved at ringe til enhedschef Iben Vitved på tlf. 77 55 77 11.

 

Er du interesseret?

Klik på "søg stillingen" og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 10. Du kan læse mere om os på https://laegemiddelstyrelsen.dk/

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Lægemiddelstyrelsen

Adresse 1
Axel Heides Gade 1
2300 København S
Danmark
Praktisk information
Oprettet
16-02-2021
Udløber
02-03-2021
Kviknummer
LJA-81725308
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Akademisk arbejde, Finans, økonomi og regnskab, Jura, HR og personale, Konsulent og rådgivning
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Lægemiddelstyrelsen

Adresse
Axel Heides Gade 1
2300
København S
Danmark
Praktisk information
Indrykket
16-02-2021
Ansøgningsfrist
02-03-2021
Kviknummer
LJA-81725308
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Akademisk arbejde, Finans, økonomi og regnskab, Jura, HR og personale, Konsulent og rådgivning
Beliggenhed