Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Fuldmægtige til Decentral Erhvervsfremme i Erhvervsstyrelsen i Silkeborg

Erhvervsstyrelsen

Silkeborg, Midtjylland

Indrykket
16-03-2023

Bliver du motiveret af at arbejde med indsatser, der gør virksomheder bedre til at klare sig i en verden med stærkt ændrede konkurrencevilkår - fx med fokus på grøn og teknologisk omstilling, cirkulær økonomi, life science eller turisme? Og har du erfaring med eller interesse for at forvalte offentligt finansierede erhvervsfremmeprojekter? Så har du fundet det rigtige stillingsopslag.

 

Erhvervsstyrelsen i Silkeborg har brug for dygtige og ambitiøse medarbejdere til at udvikle og forvalte de indsatser, som Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse m.fl. løbende sætter i gang til gavn for virksomheder i hele Danmark. Vi arbejder for at fremme vækst og erhvervsudvikling med blik for lokale forskelle i virksomhedernes behov og muligheder. Som sekretariat for bl.a. Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse bidrager vi til, at bestyrelsen kan iværksætte og følge op på igangsatte erhvervsfremmeindsatser. Vi er også forvaltningsmyndighed for flere EU-fonde og er ansvarlige for fondenes udmøntning af midler i Danmark.

 

Vi arbejder i tæt dialog med bl.a. kommuner, erhvervshuse, ministerier, Europa-Kommissionen samt statslige, regionale og lokale erhvervs- og turismefremmeaktører. En central del af vores opgave er at udvikle nye indsatser og forvalte allerede igangsatte initiativer.

 

Vi er ca. 100 medarbejdere. Arbejdsstedet er Silkeborg.

 

Dine opgaver

Som ny kollega vil du, sammen med dit team, skulle arbejde med flere af følgende opgaver:

  • Udarbejdelse af forslag til nye indsatser, som kan bidrage til danske virksomheders vækst og omstilling.

  • Tilrettelæggelse af ansøgningsrunder, vejledning af ansøgere samt planlægning og afholdelse af informationsarrangementer for potentielle ansøgere.

  • Vurdering af ansøgninger og projektforslag samt forberede indstillinger til erhvervsfremmebestyrelsen.

  • Forvaltning af projekter, herunder udbetalinger og opfølgning på, om projekterne leverer de aftalte resultater og lever op til de aftalte vilkår.

 

Løbende dialog med projekter, interessenter og videnpersoner er et centralt element i opgavevaretagelsen.

 

Om dig

Du kan være den helt rette til jobbet, hvis du kan sige ja til følgende:

  • Du har erfaring med eller interesse for erhvervsfremme og har på dit studie, i staten, i kommunerne eller hos en erhvervsfremmeaktør beskæftiget dig med udvikling og forvaltning af erhvervsfremmeindsatser.

  • Du interesserer dig for forvaltning og har forståelse for en politisk styret organisation. Derved har du et kendskab til eller interesse for tilskudsadministration, forvaltning af midler fra EU's strukturfonde og forvaltningsret, og forstår skiftende politiske dagsordner. Du vil hurtigt kunne sætte dig ind i organisationens kerneopgaver, styringsmekanismer og aktuelle politiske dagsordner med betydning for indsatserne.

  • Du er løsningsorienteret og ved, at samarbejde er den bedste strategi. Du kan begå dig på alle niveauer i organisationen, og du er vellidt for det. I løbet af en arbejdsdag har du kontakt med både ledelse og andre medarbejdere, og du møder dem alle med et smil og en grundholdning om, at kollegaer spiller hinanden gode gennem sparring og videndeling.

  • Du er en god formidler. Du kan formidle fagligt stof, så dine modtagere er helt med på budskabet efter at have læst nogle få linjer. Uanset om du taler med eller skriver til en teamkollega, et ledelsesmedlem eller en kunde, så kommunikerer du klart og imødekommende og med udgangspunkt i din modtagers viden og behov. Du er også god til at skabe åbenhed, enkelthed og gennemskuelighed i forvaltningen af erhvervsfremmebestyrelsens midler.

  • Du løber efter bolden før de fleste andre. Du er typen, der trives i et skiftende miljø med korte deadlines og et stort selvstændigt ansvar. Du har et stort drive og tager gerne ansvar for en opgave, som du får i mål inden for deadline, også selvom det giver sved på panden undervejs. Samtidig evner du at arbejde systematisk og at bevare overblikket over opgaverne.

 

Vi forestiller os, at du har en kandidatgrad i jura, statskundskab, økonomi eller har en anden form for samfundsvidenskabelig uddannelse. Det vil være en fordel, hvis du har erfaring fra tidligere relevant ansættelse, men ansøgninger fra nyuddannede modtages også.

 

Om os

Vi er en styrelse under Erhvervsministeriet og dermed en del af centraladministrationen. Vi har et godt arbejdsfællesskab og tilbyder faglig og personlig udvikling for den rette. Vores grundige intro- og oplæringsforløb består af både sparring, mentorer og faglige moduler, så du kan komme godt fra start i din ansættelse. Vi er en styrelse, der vægter medarbejdernes trivsel og giver mulighed for fleksibilitet i arbejdstilrettelæggelsen.  Vi har en velfungerende og aktiv personaleforening, der står for flere sociale arrangementer i løbet af året.

 

Læs mere om os på www.erhvervsfremmebestyrelsen.dk;  www.udviklingidanmark.erhvervsstyrelsen.dk og om Erhvervsstyrelsen på www.erst.dk.

 

Vi bor i velbeliggende lokaler i Silkeborg, 10 minutter på cykel fra stationen og med godt gratis parkeringsområde lige ved døren.

 

Om ansættelsen

Ansættelse sker efter gældende overenskomst mellem AC og Finansministeriet.  Der er tale om ansættelse i faste stillinger såvel som i tidsbegrænsede stillinger. Gør det gerne klart i din ansøgning, om du er interesseret i en fast, tidsbegrænset- eller begge stillinger.

 

Udgangspunktet er, at du ansættes som fuldmægtig, men der kan evt. blive tale om ansættelse som specialkonsulent, hvis du har den rette erfaring og relevante kompetencer.

 

Stillingerne ønskes besat hurtigst muligt.

 

Har du spørgsmål til stillingerne, så kontakt teamleder Kirstine Halken på telefon 35 29 17 56 eller teamleder Tej Egefjord på telefon 35 29 17 14.

 

Interesseret?

Lyder det som noget for dig? Så send din ansøgning via vores elektroniske ansøgningsmodul til højre på siden eller på www.erhvervsstyrelsen.dk/stillingsopslag.

 

Din ansøgning med CV og eksamenspapirer skal være modtaget senest søndag d. 16. april 2023.

 

Vi forventer at afholde samtaler i uge 15, 16 og 17.

 

Læs mere om Erhvervsstyrelsen som arbejdsplads samt rekrutteringsprocessen her: https://erhvervsstyrelsen.dk/jobs-i-erhvervsstyrelsen

 

I Erhvervsministeriet tror vi på, at et inkluderende, mangfoldigt arbejdsmiljø styrker opgaveløsningen. Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund og lige muligheder for alle vores jobansøgere. Vi opfordrer alle til at søge stillingen uanset alder, køn, seksualitet, religion eller etnisk tilhørsforhold.

 

Vision:

Vi skaber de bedste rammer for ansvarlige virksomheder

 

Mission:

I partnerskab med andre gør vi det enkelt og attraktivt at drive ansvarlig virksomhed og skabe udvikling i hele Danmark

 

Søg jobbet

Ansøgningsfrist: 12-04-2023

Arbejdssted: Vejlsøvej 29, 8600 Silkeborg

 

Hjemmeside

https://erhvervsstyrelsen.dk/

 

Spørgsmål om jobbet

Mia Meldgaard Knudsen

HR-rekrutteringspartner

91 33 70 84

 

Kirstine Halken

 

Tej Egefjord

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Erhvervsstyrelsen

Adresse 1
Vejlsøvej 29
8600 Silkeborg
Danmark
Adresse 2
Vejlsøvej 29
8600 Silkeborg
Danmark
Praktisk information
Oprettet
16-03-2023
Udløber
16-04-2023
Kviknummer
LJA-84619242
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Akademisk arbejde, Finans, økonomi og regnskab, Jura, HR og personale, Miljø og energi, Politik, kultur og samfund, Projektledelse og styring
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Erhvervsstyrelsen

Adresse
Vejlsøvej 29
8600
Silkeborg
Danmark
Praktisk information
Indrykket
16-03-2023
Ansøgningsfrist
16-04-2023
Kviknummer
LJA-84619242
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Akademisk arbejde, Finans, økonomi og regnskab, Jura, HR og personale, Miljø og energi, Politik, kultur og samfund, Projektledelse og styring
Beliggenhed