Vi søger samfundsfaglige generalister med ambitioner om og evne til at skabe resultater, der vil bidrage til at løse en vigtig samfundsopgave i et stærkt fagligt miljø og samtidig få mulighed for faglig og personlig udvikling.
Vil du være en aktiv del af de strategiske prioriteringer på ejendomsområdet? Vil du arbejde tæt på de politiske beslutningsprocesser? Og trives du med at løse mange forskelligartede opgaver ofte med korte deadlines hvor et skarpt overblik og evnen til at se showstoppere og finde løsninger er afgørende? Så er det måske dig, der skal være vores nye kollega.
Vi har fået en opgave, der er svær, men vigtig
Vurderingsstyrelsen udarbejder ejendomsvurderinger og sikrer opkrævningen af ejendomsskatterne. De indbringer årligt ca. 45 mia. kr. omtrent svarende til de samlede udgifter til folkeskolen så meget står på spil.
Vi søger medarbejdere til et nyoprettet kontor, som skal bidrage til at løfte styrelsens ansvar for det samlede ejendomsbeskatningsområde. Vi skal sammen sikre, at det boligskatteforlig, som et bredt flertal i Folketinget står bag, bliver realiseret.
Kontorets opgaver
I kontoret Programstyring Beskatning har vi ansvar for det tværgående forretningsmæssige overblik over implementeringen af boligskatteforliget. Det er dermed os, der skal sikre, at der er tænkt hele vejen rundt om en given løsning, så de samlede forretningsmæssige behov fra Skatteforvaltningen og ønsker fra det politiske niveau indfris.
I kontoret udarbejder vi derfor ikke konkrete afgørelser i borgernes skattesager, men agerer på strategisk niveau.
Blandt vores øvrige ansvarsområder er forslaget til den nye ejendomsbeskatningslov, der udgør det lovmæssige fundamentet for implementeringen af boligskatteforliget, og som skal fremsættes i foråret 2023. Det indebærer, at vi i løbet af det næste år formentlig skal bidrage til besvarelse af en stor mængde spørgsmål fra forligskredsen og det øvrige Folketing.
Endelig er det vores opgave at agere problemknusere for de øvrige kontorer på ejendomsbeskatningsområdet i Vurderingsstyrelsen. Vi finder på løsninger for dem, der bygger den IT, der sikrer opkrævningen af ejendomsskatterne.
Vær med til at omsætte lovgivning til praksis
Vi søger fuldmægtige, special- og chefkonsulenter, der kan udvikle ejendomsbeskatningen og hjælpe med at implementere boligskatteforliget, der træder i kraft i 2024.
Dine opgaver bliver at finde løsninger i spændingsfeltet mellem politik, lovgivning, IT og forretning.
Vi søger flere nye kollegaer, og derfor får du stor indflydelse på dine opgaver. Du vil dog afhængig af dine kvalifikationer typisk komme til at:
-
Udarbejde beslutningsoplæg til styregrupper og styrelsens ledelse
-
Betjene departementet, skatteministeren og Folketinget
-
Bidrage til at skabe eller selv sikre fremdrift i opgaverne, så projekterne kommer i mål
-
Lede eller deltage i projekter på tværs af styrelsen eller med øvrige enheder i centraladministrationen
Du kommer til at løse dine opgaver i samarbejde med dine kollegaer og samarbejdspartnere i og udenfor Vurderingsstyrelsen. Vi søger derfor medarbejdere, der synes, det er sjovt at arbejde sammen med kolleger med forskellige fagligheder.
Om dig
Vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse på kandidatniveau, fx cand.scient.pol., cand.polit. eller lignenden.
Som special- eller chefkonsulent forventer vi, at du har flere års erfaring med politiske beslutningsprocesser fx fra centraladministrationen, kommunerne eller en interesseorganisation. Tilsvarende er erfaring med projektarbejde eller projektledelse en fordel. Derudover er det en fordel, men ikke afgørende, at du har erfaring med skattepolitik, samfundsøkonomi eller offentlige finanser.
Søger du som fuldmægtig vil det være en fordel, hvis du har kendskab til politiske beslutningsprocesser. Tilsvarende er erfaring med projektarbejde eller projektledelse en fordel, men ikke et krav.
Du er løsningsorienteret, analytisk og kan skabe overblik over komplicerede processer og sammenhænge. Vi lægger stor vægt på, at du er en god kollega og samarbejdspartner, der bidrager til kontorets trivsel.
Du kommunikerer klart og tydeligt i både skrift og tale og kan forklare komplicerede problemstillinger til andre. Du formår at tage en opgave på dig og følge den til dørs. Frem for alt er du en engageret og selvstændig holdspiller, der får tingene til at glide med godt humør.
Hvad tilbyder vi
Vi er et kontor under opbygning. Fuldt indfaset bliver vi 8 personer, der sætter pris på et godt kollegaskab, hvor der både er plads til faglige drøftelser og højt humør. Vi sparrer med hinanden om opgaverne og lærer af både succeser og fejl.
Hos os forbedrer du dine evner til at lave præcise analyser og skrive skarpe beslutningsoplæg. Vi har ambition om at løse problemerne, og vi er her for at gøre en forskel. Vi sørger for, at du udvikler dig og bliver dygtigere.
Vi hjælper hinanden og har en åben og uformel kommunikation. Det skaber trivsel og gør det sjovt at gå på arbejde. Du får engagerede kolleger, der tror på, at hjælpsomhed og ansvarsfølelse er medvirkende til, at vi sammen lykkes med opgaverne.
Ansøgning og kontakt
Send din ansøgning inkl. CV og relevante eksamenspapirer via linket Søg stillingen inden udgangen af onsdag den 7. september 2022. Vi forventer at afholde første samtalerunde i uge 37 og anden samtalerunde i uge 38.
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte fg. kontorchef Janus Munck Adamsen på tlf. 72 37 44 30 eller på janus.adamsen@vurdst.dk.
Vi forventer, at der vil indgå test i rekrutteringsprocessen. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.
Forventet tiltrædelse pr. 1. november 2022 eller snarest herefter.
Du bliver ansat i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC). Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.
Din fysiske arbejdsplads bliver Nybrovej 110, 2800 Lyngby.
Vurderingsstyrelsen opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.
Stillings-ID
159418
Ansøgningsfrist
07-09-2022
Tiltrædelsesdato
01-11-2022
Arbejdssted
Nybrovej 110, 2800 Kongens Lyngby
Kontakt
Janus Munck Adamsen
Fungerende Kontorchef
E-mail
72374430
Hjemmeside
www.vurdst.dk