Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Fuldmægtig med revisionsbaggrund til understøttelse af projektforvaltning i Erhvervsstyrelsen i Silkeborg

Erhvervsstyrelsen, Silkeborg

Silkeborg, Midtjylland

Indrykket
13-10-2020

Bliver du motiveret af at forvalte offentlige tilskud til projekter, der skaber udvikling i virksomheder i hele landet? Og har du flair for at skabe resultater gennem korrekt og smidig forvaltning i dialog med kolleger og projektholdere? Så har du fundet det rigtige stillingsopslag.

 

Erhvervsstyrelsen i Silkeborg har brug for flere kræfter til at forvalte de indsatser, som Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse løbende sætter i gang til gavn for virksomheder i hele Danmark.

 

Vi arbejder for at fremme vækst og erhvervsudvikling i hele Danmark med blik for lokale forskelle i virksomhedernes behov og muligheder. Som sekretariat for Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse bidrager vi til, at bestyrelsen kan iværksætte og følge op på erhvervsfremmeindsatser inden for fx grøn omstilling, digitalisering, forretningsudvikling, kvalificeret arbejdskraft, innovation og turisme. En central del af vores opgave er at forvalte en lang række erhvervsfremmeprojekter, herunder projekter finansieret af EUs strukturfonde. Det er især forvaltnings- og revisionsdelen af vores arbejdsområde, vi har brug for flere kræfter til.

 

Vi er ca. 80 medarbejdere og er en styrelse under Erhvervsministeriet og dermed en del af centraladministrationen. Arbejdsstedet er Silkeborg.

 

Dine opgaver

Du vil blive en del af et team, der arbejder med at understøtte og udvikle forvaltningen af de indsatser i hele landet, som igangsættes af Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse.

 

Som ny kollega vil du sammen med dit team skulle arbejde med flere af følgende opgaver:

  • På baggrund af grundigt kendskab til regler om tilskud til erhvervsfremmeprojekter være sparringspartner for kolleger, som sagsbehandler igangværende projekter. Sparringsrollen drejer sig især om at vurdere dokumentationen for projekternes udgifter.

  • Udarbejde og vedligeholde stikprøvestrategien i forbindelse med projekternes afrapportering og Erhvervsstyrelsens udbetalinger til projekterne; herunder bruge dine digitale kompetencer til at optimere anvendelsen af data i strategien.

  • Bidrage til at opbygge og vedligeholde administrative værktøjer, fx tjeklister, standardbreve, ansøgningsskemaer m.v.

  • Bidrage til at udvikle forvaltningen generelt, fx ved at styrke sammenhængen mellem regler og it-systemer.

  • Følge op på projektredegørelser og udbetale tilskud i en portefølje af enkeltprojekter, som du får ansvar for.

  • Bidrage til at udarbejde ledelsesinformation.

  • Undersøge svindelsager, herunder udarbejde evt. politianmeldelser. 

Det er en forudsætning, at du enten har erfaring med revisionsopgaver og forvaltningsmæssige problemstillinger fra et tidligere job, eller at du har interesse for og evne til at sætte dig ind i sådanne problemstillinger.

 

Om dig

Du kan være den helt rette til jobbet, hvis du kan sige ja til følgende:

 

  • Du har en revisionsmæssig baggrund og interesserer dig for regler om dokumentation af udgifter.

  • Du interesserer dig for forvaltning og har et kendskab til eller interesse for tilskudsadministration og forvaltningsret.

  • Du ved, at samarbejde er den bedste strategi. Du kan begå dig på alle niveauer i organisationen, og du er vellidt for det. I løbet af en arbejdsdag har du kontakt med både ledelse og andre medarbejdere, og du møder dem alle med et smil og en grundholdning om, at kollegaer spiller hinanden gode gennem sparring og videndeling. Du vil trives med at være i daglig dialog med virksomheder, organisationer og myndigheder i hele landet, og du sætter en ære i at servicere alle disse aktører bedst muligt.

  • Du er en god formidler. Du kan formidle tungt fagligt stof, så dine modtagere er helt med på budskabet efter at have læst nogle få linjer. Uanset om du taler med eller skriver til en teamkollega, et ledelsesmedlem eller en kunde, så kommunikerer du klart og imødekommende og med udgangspunkt i din modtagers viden og behov. Du er også god til at skabe åbenhed, enkelthed og gennemskuelighed i forvaltningen af erhvervsfremmebestyrelsens midler.

  • Du løber efter bolden før de fleste andre. Du er typen, der trives i et skiftende miljø med korte deadlines og et stort selvstændigt ansvar. Du har et stort drive og tager gerne ansvar for en opgave, som du får i mål inden for deadline også selvom det giver sved på panden undervejs. Samtidig evner du at arbejde systematisk og at bevare overblikket over opgaverne.

  • Du har forståelse for en politisk styret organisation. Din faglige ballast gør dig i stand til hurtigt at sætte dig ind i organisationens kerneopgaver og styringsmekanismer, og med din revisionsmæssige og digitale forståelse kan du understøtte vores tilskudsadministration. Er du nyuddannet eller næsten nyuddannet, vil du skulle gennem et udvidet intro- og oplæringsforløb, så du bliver i stand til at påtage dig flere af opgaverne ovenfor. 

Vi forestiller os, at du er uddannet inden for revision, fx cand.merc.aud., HD(R) eller lignende.

 

Om os

Vi er midt i en spændende faglig og organisatorisk udvikling. Derfor kan du være med til at skabe en effektiv decentral erhvervsfremmeindsats, der skaber gode rammer for vækst og udvikling.

 

Vi har et godt arbejdsfællesskab og tilbyder faglig og personlig udvikling for den rette. Vores intro- og oplæringsforløb er velafprøvede, så du kan komme godt fra start i din ansættelse. I første omgang er det fokuseret på forvaltning og administration. Vi er en styrelse, der vægter medarbejdernes trivsel, og i Silkeborg har vi en velfungerende og aktiv personaleforening, der står for flere sociale arrangementer i løbet af året.

 

Læs mere om os på erhvervsfremmebestyrelsens hjemmeside, på regionalt.dk og på Erhvervsstyrelsens hjemmeside.

 

Vi bor i nyere og velbeliggende lokaler i Silkeborg, 10 minutter på cykel fra stationen og med gratis parkering lige ved døren.

 

Om ansættelsen

Ansættelse sker efter gældende overenskomst mellem AC og Finansministeriet.

 

Der er tale om en fuldtidsstilling, som ønskes besat hurtigst muligt.

 

Hvis du har spørgsmål til stillingen, så kontakt programchef Lone Rosen på telefon 35 29 17 57 eller teamleder Stine Nylev på telefon 35 29 17 95.

 

Interesseret?

Hvis det lyder som noget for dig, så send din ansøgning via vores elektroniske ansøgningsmodul på www.erhvervsstyrelsen.dk/stillingsopslag

 

Din ansøgning med CV og eksamenspapirer skal være modtaget senest 8. november 2020 kl. 23.59.

 

Vi forventer at afholde samtaler i uge 46 og 47

 

Vi ønsker en medarbejdersammensætning, som afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi kvinder og mænd uanset alder, religion eller etnisk baggrund til at søge stillingen.

 


Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Erhvervsstyrelsen, Silkeborg

Adresse 1
Vejlsøvej 29
8600 Silkeborg
Danmark
Adresse 2
NULL
Danmark
Praktisk information
Oprettet
13-10-2020
Udløber
08-11-2020
Kviknummer
LJA-81266773
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Finans, økonomi og regnskab, Politik, kultur og samfund
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Erhvervsstyrelsen, Silkeborg

Adresse
Vejlsøvej 29
8600
Silkeborg
Danmark
Praktisk information
Indrykket
13-10-2020
Ansøgningsfrist
08-11-2020
Kviknummer
LJA-81266773
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Finans, økonomi og regnskab, Politik, kultur og samfund
Beliggenhed