Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Fuldmægtig med interesse for udbudsret til spændende udviklingsforløb

Økonomistyrelsen

København, Storkøbenhavn

Indrykket
27-05-2022

Vil du rådgive kollegaer i staten om udbud og kontrakter? Vil du have de bedste betingelser for at udvikle dine kompetencer til specialistniveau i et stærkt fagligt fællesskab, hvor du på samme tid får ansvar og opbakning fra kolleger og ledelse, og vil du have en arbejdsdag med højt humør og plads til fritid?

Så er det dig, vi leder efter i Rådgivningsenheden. Vi møder stor efterspørgsel efter vores bistand, og søger derfor kolleger, som har grundlæggende viden om udbudsret, ønske om samarbejde med fagligt stærke kolleger og nysgerrighed over for rådgivning og formidling, som vil være med til at præge indkøbs- og udbudsdagsordenen i staten.

Vi tilbyder en unik mulighed for dig, som har lyst til at prøve kræfter med mange forskelligartede udbud, da vi bistår med et bredt spekter af udbud, som du ikke finder andre steder. Inden for det seneste år har vi bistået med udbud af alt fra helt store, kritiske it-systemer over konsulentydelser og grafiske ydelser til tolkeydelser og en enkelt brandbil. Vi kan derfor love dig, at det er sjældent, at to dage er ens hos os, og at du med sikkerhed får mulighed for at blive fagligt udfordret.

Bliv en del af et fagligt stærkt fælleskab

Din kommende kollega, Lasse, fortæller: Vi har i kontoret et stærkt læringsmiljø, hvor man styrker sin faglige viden, både ved generelt videndeling og netværk, men også via sidemandsoplæring ved løsning af de daglige opgaver i tæt samarbejde med mere erfarne medarbejdere. Derudover prioriteres også muligheden for at styrke både personlige og faglige kompetencer gennem kurser og uddannelse.

Det fylder meget for os, at de opgaver vi løser, skaber værdi og gør en forskel for vores kollegaer i staten samtidig med, at vi selv gerne vil blive fagligt udfordret. Derfor vil du også opleve, at vi løser mange af de opgaver som typisk findes på et advokatkontor, men vil samtidig opleve en tættere samarbejdsrelation, da det er vores kollegaer i staten vi hjælper.

På din nye arbejdsplads vil du sidde i et fagligt stærkt miljø med et hold af engagerede kollegaer, som tæller både udbudsjurister, kontrakt- og indkøbsrådgivere samt it-projektledere, som har erfaring advokatkontorer, konsulentbranchen eller andre offentlige organisationer.

Vi kan også garantere, at du ofte vil have et smil på læben, når du arbejder, da vi vægter det sociale element højt, ligesom dine kollegaer altid har tid til at sparre med dig om komplekse udbudsretlige problemstillinger.

Rådgiver og embedsmand

Som fuldmægtig får du over en 3-årig periode værktøjerne til både at agere som embedsmand i centraladministrationen, og som juridisk rådgiver i en tværministeriel rådgivningsenhed. Du får dermed en unik mulighed for at prøve kræfter med begge områder som en naturlig del af din hverdag.

Vi tilbyder et fuldmægtigforløb, som sikrer dig den bedste uddannelse og rig mulighed for kurser og kompetenceudvikling, herunder uddannelse som projektleder, specialisering inden for udbudsret og opnåelse af stærke kompetencer inden for forvaltningsret og/eller kontraktret.

Inden for udbudsret vil der være særdeles gode muligheder for yderligere specialisering inden for komplicerede områder som udbud af IT-kontrakter eller konsulentkontrakter, ligesom du vil få mulighed for at undervise eller facilitere netværk, hvis det har din interesse.

Vi stiller høje krav til dig som fuldmægtig, men vi garanterer også, at vi altid vil afsætte tid til faglig sparring og have fokus på din løbende udvikling, så du aldrig overlades et større ansvar, end du er klar til.

Fælles for alle de opgaver vi løser er, at vi prioriterer, at vores rådgivning og arbejde i øvrigt er af høj faglig kvalitet, og at vores rådgivning skaber positiv værdi for vores kollegaer rundt om i staten.

En hverdag med plads til både arbejds- og familieliv

Vores kontor er kendetegnet ved en stærk holdånd, og vi lægger stor vægt på at vi alle føler arbejdsglæde, samt at vi har det sjovt i hverdagen. Vi gør meget ud af at fejre hinandens successer, ligesom vi prioriterer sociale arrangementer og en improviseret fredagsbar, før vi går på weekend.

Vi har fokus på, at vi hele tiden udvikler os både fagligt og personligt, og du kan derfor regne med at der altid er en kollega som har tid til at sparre med dig om dine opgaver og som giver dig feedback på de opgaver, som du har løst.

Vi insisterer også på, at du skal have tid til at dyrke dine fritidsinteresserer hvorfor du vil få en familievenlig arbejdsplads med fleksible arbejdstider, hvor du i vidt omfang selv kan tilrettelægge din arbejdsdag.

Ansættelsessted

Stillingen er forankret i Økonomistyrelsens del af Rådgivningsenheden, som er en selvstændig enhed der drives i tæt samarbejde med Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen. Vi sidder i hjertet af København hos Økonomistyrelsen i Skt. Annæ Palæ tæt ved Kongens Nytorv og Kongens Have. Læs mere om enheden og dine kommende kollegaer på www.statensindkob.dk.

Organisatorisk er Økonomistyrelsens del af Rådgivningsenheden placeret i Kontoret for Jura & Rådgivning, der er en del af Center for Indkøb og Udbud, som også omfatter kontoret for Statens Indkøb. I centret er vi over 30 medarbejdere med solid udbudsretlig og indkøbsfaglig erfaring og baggrunde fra både den offentlige og private sektor. Vi arbejder tæt sammen med kollegaer i resten af Økonomistyrelsen og Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, og du får således mulighed for at træde ind i en faglig stærk og dybt specialiseret enhed, hvor vores fokus udelukkende er på at udvikle gode kontrakter og udbudsmaterialer.

Ansættelsesvilkår

Du ansættes efter overenskomst for akademikere i staten og vil blive indplaceret som fuldmægtig på baggrund af dine kvalifikationer.

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Digitaliseringsstyrelsen, Statens Administration, Statens It og Økonomistyrelsen.

Vil du vide mere?

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Anders Lauvring Hansen på telefon 23 28 31 86 eller e-mail anlaha@oes.dk.

Det praktiske

Vi ser frem til at høre fra dig. Tryk på knappen Søg stillingen og send din motiverede ansøgning med CV, eksamensbevis og eventuelle bilag senest den 16. juni 2022.

Vi planlægger at holde 1. samtaler både den 10. og 20. juni samt 2. samtaler den 23. juni, så send gerne din ansøgning allerede i dag. Vi håber på at kunne byde dig velkommen til august.

Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge.

Ansøgningsfrist

16-06-2022

Arbejdssted

København

Hjemmeside

www.oes.dk

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Økonomistyrelsen

Adresse 1
Landgreven 4
1301 København K
Danmark
Adresse 2
Landgreven 4
1301 København K
Danmark
Praktisk information
Oprettet
27-05-2022
Udløber
16-06-2022
Kviknummer
LJA-83659534
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Akademisk arbejde, Jura, HR og personale, Konsulent og rådgivning, Politik, kultur og samfund
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Økonomistyrelsen

Adresse
Landgreven 4
1301
København K
Danmark
Praktisk information
Indrykket
27-05-2022
Ansøgningsfrist
16-06-2022
Kviknummer
LJA-83659534
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Akademisk arbejde, Jura, HR og personale, Konsulent og rådgivning, Politik, kultur og samfund
Beliggenhed