Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Fuldmægtig eller specialkonsulent til økonomistyring på sundhedsområdet

Lægemiddelstyrelsen

København, Storkøbenhavn

Indrykket
19-09-2022

Vil du gerne arbejde i en politisk styret organisation? Kan du omsætte kompleksitet i økonomi, politik og processer til klare beslutningsoplæg for direktionen? Kunne du tænke dig at arbejde med fokus på faglig udvikling og tæt samarbejde? Så er du måske vores nye kollega i Lægemiddelstyrelsen

Om Økonomi og Processer

Vi søger en energisk og selvstændig fuldmægtig eller specialkonsulent med høj faglighed til at sikre sammenhæng mellem mål, leverancer og økonomi i dialog med Sundhedsministeriets departement og Lægemiddelstyrelsens faglige centre og øvrige stabsfunktioner.

Enheden Økonomi og Processer består af syv ACer, en student samt en enhedschef med ansvar for økonomi og styring. Du bliver en del af et hold, der samarbejder på kryds og tværs med megen humor, stor frihed og med fokus på den enkeltes trivsel og udvikling.

Vi arbejder vedholdende på at udvikle vores finansiering og styring i Lægemiddelstyrelsen. Det handler bl.a. om at skabe et transparent beslutningsgrundlag for ressourcetildeling og opfølgning med en kompleks finansiering. I denne stilling opnår du en unik indsigt i styring og analyse af en kompleks økonomi med mange vigtige politiske og strategiske opdrag, og du kommer til at samarbejde selvstændigt med medarbejdere og ledere på alle niveauer i huset. 

Din hverdag hos os

Vi tilbyder et job med afvekslende drifts- og udviklingsopgaver i en dynamisk hverdag, hvor der ofte også kommer ad hoc-opgaver, der lige skal løses.

Dine arbejdsopgaver kan blive:

  • arbejde med det statslige budget- og bevillingssystem, gebyrøkonomi, databehandling mv.
  • analyser inden for styrelsens mange områder
  • udvikling af finansiering via EU-midler og projektmidler
  • skriftlig formidling med beslutningsoplæg og præsentationer til direktion m.fl.
  • samarbejde med departementet, herunder om sager til regeringens koordinations- og økonomiudvalg og aktstykker mv.
  • selvstændig varetagelse af samarbejde med chefer og medarbejdere i hele Lægemiddelstyrelsen, f.eks. som budgetpartner for en eller flere enheder.

I Økonomi og Processer er vi fleksible i vores fordeling af arbejdsopgaverne, og der er rig mulighed for at sammensætte en opgaveportefølje, der passer til dine interesseområder.

Din uddannelse, erfaring og personlige kvalifikationer

Du har en akademisk uddannelse som fx cand.polit., cand.oecon., cand.scient.pol. eller lignende. Det er en fordel, hvis du har erfaring med økonomistyring fra staten, en kommune, et sygehus eller en virksomhed, og du kan tage et karrierespring og blive specialkonsulent.

Vi ser gerne at du:

  • Er analytisk stærk, omhyggelig og får tænkt hele vejen rundt
  • Har lyst til at arbejde med tal, data og it-systemer, herunder Excel
  • Kan formidle komplekse problemstillinger på en letforståelig måde i både skrift og tale
  • Er god til at skabe relationer
  • Er nysgerrig, har gå-på-mod og ikke bange for at gå nye veje for at levere et godt produkt

Vi tilbyder

Et nøglejob i en ambitiøs styrelse, der løfter en vigtig samfundsopgave. Der er gode muligheder for læring og udvikling og vi har en fleksibel arbejdsplads, der lægger vægt på ligeværd og lige muligheder. Du kommer til at omgive dig med dygtige og hjælpsomme kolleger som sætter pris på humor og trivsel i hverdagen er et nøgleord for både medarbejdere og ledelse.

Om ansættelsen

Du bliver ansat efter gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og Akademikernes Centralorganisation. Ansættelsen som enten fuldmægtig eller specialkonsulent er afhængig af dine kvalifikationer og dokumenteret erfaring.

I Lægemiddelstyrelsen træffer vi afgørelser i myndighedssager, og derfor er det vigtigt for os, at der ikke kan stilles spørgsmålstegn ved vores habilitet. Derfor er det en forudsætning for ansættelse i Lægemiddelstyrelsen, at du ikke ejer aktier, anparter, andele eller lignende i en lægemiddel- og/eller medicovirksomhed. Ejer du i dag såkaldte medarbejderaktier i en lægemiddel- og/eller medicovirksomhed, har du dog en vis periode til at afhænde disse aktier.

Kontakt os gerne

Få mere at vide om stillingen ved at ringe til enhedschef for Økonomi og Processer Henrik Grosen Nielsen på tlf. 7214 2800.

Er du interesseret?

Klik på "søg stillingen" og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis. Første og anden samtaler afholdes i uge 40. Du kan læse mere om os på https://laegemiddelstyrelsen.dk/.

Ansøgningsfrist: 02-10-2022

Ansættelsesdato: 01-11-2022

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Lægemiddelstyrelsen

Adresse 1
Axel Heides Gade 1
2300 København S
Danmark
Praktisk information
Oprettet
19-09-2022
Udløber
02-10-2022
Kviknummer
LJA-84045832
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Analyse og information, Finans, økonomi og regnskab, Politik, kultur og samfund, Sundhed
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Lægemiddelstyrelsen

Adresse
Axel Heides Gade 1
2300
København S
Danmark
Praktisk information
Indrykket
19-09-2022
Ansøgningsfrist
02-10-2022
Kviknummer
LJA-84045832
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Analyse og information, Finans, økonomi og regnskab, Politik, kultur og samfund, Sundhed
Beliggenhed