Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Fuldmægtig eller specialkonsulent til at bistå Sundhedsstrukturkommissionen

Indenrigs- og Sundhedsministeriet

København, Storkøbenhavn

Indrykket
14-09-2023

Kan du styre svære processer, analysere komplekse problemstillinger og tænke nye løsninger? Har du erfaring med politisk betjening? Og motiveres du af opgaven med at fremtidssikre sundhedsvæsenet? Så er du måske vores nye kollega i kontoret for sundhedsstuktur.

 

Om os

I Indenrigs- og Sundhedsministeriet arbejder vi for at styrke sammenhængskraften og fremme sundheden og velfærden i Danmark. Vi værner om borgernes frie valg og lige adgang til god forebyggelse og behandling. Vi arbejder for gode og ensartede kommunale og regionale rammevilkår, for flere sunde leveår, og for at sikre et robust sundhedsvæsen i udvikling. Vi bidrager til holdbar politikudvikling ved at inddrage omverdenen og skaber derigennem grundlaget for, at regeringen kan lave løsninger, der peger frem og kan føres ud i livet.

 

Sundhedsstruktur er et nyt kontor i Indenrigs- og Sundhedsministeriet, som er oprettet i forbindelse med nedsættelsen af Sundhedsstrukturkommissionen. Kontorets primære opgaver er at sekretariatsbetjene kommissionen og varetage ministerbetjening på området. 

 

Din hverdag hos os

Arbejdet i kontoret er organiseret i teams og foregår i et tæt samarbejde med andre kontorer i ministeriet samt andre samarbejdspartnere. Du vil derfor få en bred kontaktflade både internt i huset samt til andre relevante ministerier.

 

Kontoret varetager en række forskellige typer af opgaver, herunder bl.a.:

  • Analysearbejde.

  • Udarbejdelse af skriftlige oplæg, udkast til rapportkapitler mv. til kommission.

  • Betjening af kommissionen og dens formand Dialog med eksperter og interessenter.

  • Ministerbetjening.

 

Du vil som medarbejder få en unik mulighed for at komme helt tæt på et afgørende arbejde om at fremtidssikre fremtidens sundhedsvæsen. Du bliver en del af et hold med store ambitioner og højt til loftet. Der vil være fokus på, at du kan vokse og udvikle dig i jobbet. Når kommissionens arbejde er afrapporteret vil du være med til at følge op på rapporten, fx ved at forberede politiske drøftelser og understøtte udmøntning og implementering.

 

Din uddannelse, erfaring og personlige kvalifikationer

Du har en relevant samfundsvidenskabelig uddannelse, fx cand.scient.pol, cand.polit., cand.oecon. eller cand.scient.san.publ., og gerne nogle års erfaring fra centraladministrationen, centrale analyse- eller planlægningsfunktioner i regioner/kommuner, konsulentbranchen eller lignende.

 

Vi lægger vægt på, at du er:

  • Analytisk stærk og god til hurtigt at overskue det komplekse.

  • Interesseret i organisering og styring i den offentlige sektor.

  • Struktureret, effektiv og god til at skabe overblik og planlægge.

  • Stærk til formidling både i word og powerpoint.

  • En holdspiller der formår at involvere og skabe gode relationer både internt som eksternt.

 

Viden om sundhedsområdet eller lignende områder er en klar fordel. Det er ligeledes en fordel, hvis du har erfaring med politisk betjening.

 

Vi tilbyder

Hos os bidrager du til den faglige og politiske proces på et højaktuelt velfærdsområde og får fingrene i problemstillinger og løsninger, som har stor betydning for samfundet. Du vil få en varieret arbejdsdag med opgaver med både korte og lange frister. Du skal være indstillet på at levere på begge typer opgaver. Til gengæld lover vi dig en stejl læringskurve fra dag ét og et stort ansvar.

 

Om ansættelsen

Du bliver ansat, afhængig af kvalifikationer, som enten fuldmægtig eller specialkonsulent efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation. 

 

Ved ansættelse som specialkonsulent bliver du omfattet af vores lokalaftale vedr. arbejdstid. Det betyder, at din gennemsnitlige ugentlige arbejdstid er 39 timer, og at du tildeles 11 konsulentfridage om året.

 

Kontakt os gerne

Få mere at vide om stillingen ved at ringe til kontorchef Pernille Tougaard (tlf. nr. +4524942296) eller teamledere Kasper Østergaard Nielsen (tlf. nr. +4524248259) og Allan Wessel (tlf. nr. +4550743461).

 

Er du interesseret?

Klik på "søg stillingen" og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 39.

 

Du kan læse mere om os på www.sum.dk

 

Indenrigs -og Sundhedsministeriet har røgfri arbejdstid.

 

Vi opfordrer alle interesserede til at søge stillingen - uanset alder, køn, religion, handicap, etnisk baggrund.

 

Ansøgningsfrist: 26-09-2023

Ansættelsesdato: Start hurtigst muligt

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Indenrigs- og Sundhedsministeriet

Adresse 1
Slotsholmsgade 10-12
1216 København K
Danmark
Adresse 2
Slotsholmsgade
København
Danmark
Praktisk information
Oprettet
14-09-2023
Udløber
26-09-2023
Kviknummer
LJA-85076603
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Akademisk arbejde, Analyse og information, Jura, HR og personale, Kommunikation og medier, Konsulent og rådgivning, Politik, kultur og samfund
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Indenrigs- og Sundhedsministeriet

Adresse
Slotsholmsgade
København
Danmark
Praktisk information
Indrykket
14-09-2023
Ansøgningsfrist
26-09-2023
Kviknummer
LJA-85076603
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Akademisk arbejde, Analyse og information, Jura, HR og personale, Kommunikation og medier, Konsulent og rådgivning, Politik, kultur og samfund
Beliggenhed