Gem annonce

Forretningsudvikler til Domstolsstyrelsen

Domstolsstyrelsen

København, Storkøbenhavn

Indrykket
23-01-2020

Vær med til at udvikle Danmarks Domstole

Vi søger en engageret og dygtig forretningsudvikler med særdeles gode samarbejdsevner og stort drive, der vil være med til at udvikle Danmarks Domstole.

Danmarks Domstole værner om vores demokrati, retssamfund og den enkeltes retssikkerhed. Det gør vi med udgangspunkt i vores vision, vores stærke værdier og vores fælles mål. Domstolsstyrelsen er en del af Danmarks Domstole. Vi har til opgave at udvikle, administrere og understøtte domstolene og er således med til at arbejde for ret og retfærdighed.

Vi tilbyder en spændende, nyoprettet stilling på en uformel og udviklingsorienteret arbejdsplads, der lægger vægt på høj faglig standard, professionalisme og ikke mindst arbejdsglæde.

En spændende og afvekslende arbejdsdag med en stor kontaktflade

Danmarks Domstoles mål, værdier og vision tager afsæt i domstolenes særlige rolle i samfundet og ansvar for at sikre høj faglighed og god service til alle brugere. Det kræver blandt andet, at vi fortsat udvikler os i samspil med vores omverden og den udvikling, som bl.a. finder sted på digitaliseringsområdet.

Opgaven for forretningsudviklerne er at medvirke til at drive og skabe udviklingen af Danmarks Domstole. Din opgave bliver sammen med den anden forretningsudvikler i enheden at identificere og analysere potentielle vækstområder, pilotteste nye udviklingsmuligheder samt bidrage til, at forretningen tænkes ind i udviklingen af nye digitale løsninger og it-systemer. Du skal herudover bidrage til den efterfølgende organisatoriske implementering.

Du skal blandt andet:

  • Analysere kompleks viden og data til brug for forretningsudvikling og digitalisering

  • Kvalificere idéer og initiativer med inddragelse af øvrige centre og retter

  • Udarbejde business cases og vurdere værdien af konkrete forretnings- og digitaliseringsprojekter

  • Researche, indsamle og kommunikere ny viden og data, som kan danne grundlag for beslutning om udviklingsinitiativer

 

Mere konkret forestiller vi os, at du i den kommende tid skal:

  • Gennemføre en brugerundersøgelse og identificere potentielle udviklingstiltag

  • Deltage i et pilotprojekt om forbedring af kommunikationen med brugerne ved retterne

  • Udarbejde en model for indsamling af data til identificering af potentielle udviklingsområder

 

Fra 2021 forventer vi, at styrelsens største opgave vil blive den kommende udskiftning af it-systemerne til understøttelse af retternes straffe- og skifteområde. Projektet går på tværs af flere myndigheder under Justitsministeriets ressort og har en samfundsmæssig vigtig betydning. Det er estimeret, at projektet vil have en varighed over en 5-årig periode. Vi forventer, at du som forretningsudvikler vil indgå i dette projekt ved at medvirke til at sikre, at projektet bringer maksimal værdi for vores brugere. Du vil bl.a. kunne bidrage ved at udarbejde forretningsanalyser, beslutningsgrundlag eller produktrisikoanalyser og ved at kunne analysere forretningsbehov og omsætte denne viden til digitale behov.

Du bliver en del af Enheden for Udvikling og Organisation, hvor vi er 18 engagerede medarbejdere, som i tæt samarbejde med retterne varetager forretningsudvikling, HR- og organisationsudvikling, organisatorisk implementering, strategi, uddannelse samt internationalt arbejde. Vi arbejder selvstændigt med fokus på fælles ansvar og interesse for helheden.

Du har et særligt talent for at omsætte data og kompleks viden til udvikling af konkrete projekter

Jobbet kræver, at du er i stand til at tænke helhedsorienteret, have overblik og evner at sætte dig ind i komplekse opgaver og sammenhænge. Det er vigtigt, at du kan kommunikere klart og tydeligt, både skriftligt og mundtligt, samt formidle kompliceret data og materiale til andre, der ikke har samme faglige viden eller talforståelse som dig.

Vi forestiller os, at du har en akademisk baggrund (cand.scient.pol., cand.scient.soc., cand.polit., cand.merc. eller lignende), har praktisk erfaring med forretningsanalyse og har en bred værktøjskasse inden for analyse, behandling af data og kvalificering af nye idéer. Du skal være udviklingsorienteret, nysgerrig på samfundstendenser samt have god teknologi- og talforståelse.

Det er afgørende, at du har lyst til at sætte dig ind i Danmarks Domstole som organisation og løbende agerer proaktivt, handlekraftigt og helhedsorienteret. Du skal trives med at agere i et felt, hvor du jonglerer med opgaver på både strategisk niveau og af mere praktisk karakter. Derfor lægger vi vægt på, at du har erfaring med at koordinere, strukturere og skabe overblik. Du er løsningsorienteret og har en udtalt situationsfornemmelse. Du er en holdspiller, der har fokus på, at vi lykkes sammen, og samtidig kan arbejde selvstændigt.

Vi er en del af en stor organisation, og mange opgaver løses i tæt samarbejde med domstolene og andre enheder i styrelsen. Det betyder, at det er helt afgørende for at få succes i stillingen, at du er lydhør og interesseret i at involvere og have et tæt samarbejde med interessenter, brugere og kolleger også selv om det kan betyde, at processerne i første omgang tager længere tid.

Det vil være en fordel, hvis du har erfaring som forretningsanalytiker eller lignende, gerne fra staten.

Løn og ansættelsesvilkår

Stillingen er ledig til besættelse snarest muligt.

Du vil, afhængigt af erfaringer og kvalifikationer, blive ansat som fuldmægtig eller specialkonsulent i henhold til overenskomst for akademikere i staten indgået mellem Finansministeriet og en række AC-organisationer, herunder Danmarks Jurist- og Økonomforbund. 

Der vil eventuelt være mulighed for at aftale et personligt tillæg afhængig af dine kvalifikationer og forudgående erfaringer. 

Vil du vide mere? 

Har du spørgsmål, er du velkommen til at ringe til chef for organisation og udvikling Louise Lee Leth på 99 68 42 82 eller mobil 40 98 48 95. 

Du kan læse mere om Domstolsstyrelsen og Danmarks Domstole på www.domstol.dk 

Ansøgning og øvrige oplysninger

Du sender din ansøgning online via vores rekrutteringssystem. Du bliver guidet igennem processen, når du trykker på knappen Søg stillingen nederst på siden.

Ud over din ansøgning bedes du vedlægge cv, eksamenspapirer både bachelor- og kandidatbevis med karakterer eventuelle udtalelser m.v.

Vi skal have modtaget din ansøgning i rekrutteringssystemet senest fredag den 21. februar 2020 kl. 12.

Vi forventer at holde 1. samtaler torsdag den 27. februar og fredag den 28. februar 2020. Vi forventer at holde 2. samtaler med udvalgte kandidater onsdag den 4. marts 2020.

Vi opfordrer alle, der er interesseret i stillingen og kvalificeret, til at søge stillingen uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold.

 


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Domstolsstyrelsen

Adresse
Store Kongensgade 1-3
1264 København K
Danmark
Praktisk information
Oprettet
23-01-2020
Udløber
21-02-2020
Kviknummer
LJA-79034019
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Akademisk arbejde, Analyse og information, Strategi og udvikling
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Domstolsstyrelsen

Adresse
Store Kongensgade 1-3
1264
København K
Danmark
Praktisk information
Indrykket
23-01-2020
Ansøgningsfrist
21-02-2020
Kviknummer
LJA-79034019
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Akademisk arbejde, Analyse og information, Strategi og udvikling
Beliggenhed
Gem annonce