Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Forretningsprojektleder til styrket økonomistyring i Byens Fysik, Teknik- og Miljøforvaltningen

Københavns Kommune

København, Storkøbenhavn

Indrykket
04-11-2019

Brænder du for forretningsudvikling og for at gøre en forskel?

 

Motiveres du af muligheden for at udvikle en økonomiafdeling?

 

Er du klar til at få en stor berøringsflade og skabe et stort netværk af kontakter i Teknik- og Miljøforvaltningen (TMF)?

 

Kan du komme med forslag og gennemføre projekter, der har direkte indflydelse på at lette eller forbedre vores hverdag?

 

Og har du lyst til at træde ind i en udadvendt rolle, hvor du får dyb indsigt i vores forretning og stor mulighed for indflydelse?

 

Så har vi et job til dig! Grib chancen og bliv en uvurderlig sparringspartner i Teknik- og Miljøforvaltningen og Byens Fysik og vær med til at udvikle og optimere vores forretningsprocesser på økonomiområdet, så vi kan være de bedste i Københavns Kommune.

 

Du får ansvaret for at koordinere og lede identificeringen og udviklingen af effektive økonomiprocesser, der kan understøtte drift og udvikling og få forretning og IT til at gå hånd i hånd.

 

Arbejdsdagen er kendetegnet ved højt humør, faglighed og store ambitioner. Opgaverne løses både selvstændigt og i samarbejde med dine kolleger, som står klar til at hjælpe dig godt i gang.

 

Om jobbet

Du ansættes som forretningsprojektleder i programmet 'Styrket Økonomistyring i TMF'. Du vil indgå som projektleder i et af projekterne og som projektressource i de øvrige otte projekter. Programmet vedrører udvikling af økonomistyringen i hele TMF lige fra budgetlægning til regnskabsopfølgning og skal implementere aktivitetsbaseret økonomistyring i alle serviceområder i TMF.

 

Det kræver et godt samarbejde med relevante ledere og medarbejdere i alle fire serviceområder for, at vi sammen kan nå det fælles mål for TMF. I det ene projekt har du som projektleder ansvaret for koordinering af leverancerne fra 4-5 projektmedarbejdere og har tæt kontakt til programledelsen og sekretariatschefen. 

 

For at lykkes i jobbet tænker vi, at du

  • motiveres af samarbejde på tværs af en organisation

  • har minimum tre års erfaring med kommunal økonomistyring og gerne fra en teknisk forvaltning

  • kan fastholde overblikket og fokus på del- og hovedleverancer i et projekt

  • har gennemslagskraft

  • er nysgerrig og kan udfordre ønsker og krav fra interessenter

  • trives ved at være en del af et team, hvor alle bidrager til den fælles opgaveløsning, og hvor der til tider er et højt arbejdstempo

 

Det er derudover en fordel, hvis du

  • har erfaring med implementering af aktivitetsbaseret styring

  • har en relevant akademisk baggrund fx samfundsfaglig eller økonomisk

  • er glad for at kommunikere på både skrift og i tale

  • kan håndtere en stor opgaveportefølje og et stort arbejdspres

  • kan bidrage til og skabe rammer for faglig sparring på tværs af flere faggrupper

 

Vi tilbyder dig

Vi tilbyder et spændende job med faglige udfordringer i et positivt og fagligt stærkt arbejdsmiljø med gode muligheder for kollegial og ledelsesmæssig sparring og en uhøjtidelig omgangstone.

 

Da det er en nyoprettet stilling, har du mulighed for at præge stillingens indhold.

 

Stillingen er placeret i Sekretariatet for Økonomi, Portefølje- og Kontraktstyring. Vi er ca. 25 medarbejdere opdelt i tre teams, der betjener vicedirektøren og resten af Byens Fysik med økonomi- og porteføljestyring, bygge- og udbudsjura, ledelsesinformation og administrativ støtte inden for økonomi. Sidst, men ikke mindst, har vi koncernopgaven med anlægsstyring for hele TMF, hvor vores portefølje på over 1.200 anlægsprojekter har stor politisk bevågenhed.

 

Om Byens Fysik

Byens Fysik er et af fire serviceområder i TMF og består foruden to sekretariater af Center for Byvedligehold, Center for Klimatilpasning og Center for Anlæg og Byfornyelse. Byens Fysik er bygherre på alle anlægsprojekter i Københavns offentlige rum, og vi sikrer, at ændringer i byens veje, fortove, parker, broer og tekniske installationer sker på en sammenhængende, smidig og effektiv måde til mindst mulig gene for borgerne. Derudover står vi for byfornyelse, gårdhave- og områdefornyelse. Alt sammen med det mål at sikre København verdens bedste storbymiljø.

 

Løn- og ansættelsesvilkår

Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst og efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation.

 

Tiltrædelse den 2. januar 2020 eller snarest muligt.

 

Har du spørgsmål?

Har du spørgsmål vedr. stillingen, kan du kontakte sekretariatschef Philip Kristian Holst på 3032 7643.

 

Du kan læse mere om Københavns Kommune, Teknik- og Miljøforvaltningen og Byens Fysik på www.kk.dk  og www.kk.dk/tmf.

 

Søg via nedenstående link senest onsdag den 20. november 2019

 

Vi afholder ansættelsessamtaler snarest muligt efter ansøgningsfristens udløb.

Del dette job

Kontakt

Københavns Kommune

Adresse 1
Islands Brygge 37
2300 København S
Danmark
Adresse 2
Islands Brygge 37
2300 København S
Danmark
Praktisk information
Oprettet
04-11-2019
Udløber
20-11-2019
Kviknummer
LJA-77106763
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Analyse og information, Finans, økonomi og regnskab, Politik, kultur og samfund, Projektledelse og styring
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Københavns Kommune

Adresse
Islands Brygge 37
2300
København S
Danmark
Praktisk information
Indrykket
04-11-2019
Ansøgningsfrist
20-11-2019
Kviknummer
LJA-77106763
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Analyse og information, Finans, økonomi og regnskab, Politik, kultur og samfund, Projektledelse og styring
Beliggenhed