Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Forretningsorienteret controller til Økonomienheden

Socialstyrelsen

Odense, Fyn

Indrykket
19-01-2021

Vi tilbyder

En spændende stilling, hvor du kommer til at medvirke til fortsat udvikling af Socialstyrelsens controllerfunktion, herunder risikostyring og udvikling og vedligehold af Socialstyrelsens økonomiske kontrolsystem. Kan du lide at arbejde i højt tempo og have mange udviklingsopgaver? Har du det økonomiske overblik?  Så er her en enestående mulighed for at bruge din faglighed i et uformelt miljø med høje faglige ambitioner.

 

Stillingsbeskrivelse

Socialstyrelsens controllerenhed blev oprettet primo 2018 til varetagelse af revision af EU-fondsmidler. Revision af denne EU-fond, FEAD, er en af stillingens større opgaver. Det er derfor en stor fordel, hvis du har erfaring med EU-revision, eller øvrig regnskabsrevision.

 

Stillingen er siden vokset til at omfatte proaktiv controlling, opfølgning på forretningsmæssige udfordringer og varetagelse af større tværgående koordineringsopgaver.

 

Socialstyrelsen har tillige gennem de seneste år arbejdet med udvikling af et koncept for tværgående risikostyring. Som controller vil du få mulighed for at bidrage til videreudvikling af konceptet for risikostyring, herunder formidle konceptet til fagligt ansvarlige projektledere, kontorchefer, direktionen mv.

 

Stillingen omfatter derudover bl.a. arbejdsopgaver som:

  • Videreudvikling og drift af kontrolsystem på økonomiområdet.

  • Koordinering og opfølgning på Rigsrevisionens revisioner.

  • Koordinering og opfølgning på Socialstyrelsens årlige resultatplan.

  • Tovholderfunktion på Social- og Indenrigsministeriets fælles risikostyringskoncept fsva. Socialstyrelsen.

  • Udarbejdelse af beslutningsoplæg til direktionen.

  • Formidlingsopgaver, udarbejdelse af oplæg mv.

 

Dertil kommer en række ad hoc opgaver, som eksempelvis departementsbetjening og tværgående udviklingsopgaver til understøttelse af Socialstyrelsens økonomistyring.

 

Din profil

Vi forventer, at du har en relevant samfundsvidenskabelig baggrund, som eksempelvis cand.oecon., cand.polit., cand.scient.pol., cand.merc. eller tilsvarende. Der vil blive lagt vægt på erfaring med statslig økonomistyring, ligesom det er vigtigt, at du både mestrer talmæssige sammenhænge såvel som organisatorisk og forretningsmæssig forståelse.

 

I dit daglige arbejde er du resultatorienteret og initiativrig. Du løser dine opgaver med sans for både detaljer og overblik. Du har it-kvalifikationer til bearbejdning og analyse af større datamængder (vi anvender Excel, Navision, ØS LDV, PowerBI mv.). Du formår at skabe overblik i økonomiske problemstillinger og evner, at opbygge et tæt og tillidsfuldt samarbejde med de kollegaer og beslutningstagere, du arbejder sammen med. Du er desuden humørfyldt og trives i en uformel omgangstone.

 

Desuden lægger vi vægt på, at du:

  • kan arbejde selvstændigt, effektivt og målrettet

  • kan identificere behov og bidrage til udviklingen af nye og effektive løsninger

  • kan udvikle og optimere effektive arbejdsgange

  • kan vidensdele samt samarbejde godt internt og eksternt

  • udviser engagement og motivation både fagligt og socialt 

  • er omstillingsparat, ambitiøs og fleksibel

  • bidrager til egen læring og udvikling

  • formidler mundtligt og skriftligt klart og præcist med overbevisning og troværdighed

  • kan agere inden for rammerne af god embedsmandsskik.

 

Om Økonomienheden

Controllerfunktion er placeret i Socialstyrelsens økonomienhed. Funktionen består af én medarbejder, som personalemæssigt refererer til økonomichefen. Den daglige opgaveløsning varetages i tæt samspil med den øvrige økonomienhed. Foruden controllerfunktionen består enheden af tre teams budgetteam, regnskabsteam og Fælles BI-team. Budgetteamet varetager alle budget- og økonomistyringsmæssige opgaver i relation til fagcentrene, departementsbetjening, direktionsbetjening mv. Regnskabsteamet varetager alle registreringsmæssige opgaver i relation til regnskabsaflæggelsen og månedsluk. Der er i den daglige opgaveløsning et tæt samspil mellem Budget og Regnskab. Fælles BI-teamet understøtter styrelsens ledere med relevante rapporter, datamæssige informationer mv. samt arbejder med styrelsens interne dataarbejde.

 

Løn og ansættelsesvilkår

Stillingen er en fuldtidsstilling med tiltrædelse den 1. april 2021. Afhængig af erfaring og kompetencer vil ansættelse ske som specialkonsulent eller chefkonsulent i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og den relevante organisation.

 

Hvis vi tilbyder dig denne stilling, vil du blive bedt om at sende en privat straffeattest til brug for vurdering af, om du kan ansættes i stillingen. Ansættelse er således betinget af både fremlæggelse af straffeattesten, og af tilfredsstillende oplysninger i attesten.

 

Stillingen ansættelsesområde er Social- og Indenrigsministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdssted er Socialstyrelsen i Odense, Edisonsvej 1, 5000 Odense C.

Ansøgningsfrist og afholdelse af samtaler

Du sender din ansøgning og relevant dokumentation (CV og eksamenspapirer) elektronisk via stillingsopslaget på vores hjemmeside www.socialstyrelsen.dk. Der er ansøgningsfrist den 8. februar 2021.

Vi afholder 1. samtalerunde den 11. og 12. februar og 2. samtalerunde d. 22. februar 2021

 

Du kan blive bedt om at løse en mindre opgave som led i ansættelsessamtalerne, ligesom der vil indgå et testforløb for kandidater, som går videre til anden samtalerunde.

 

Vil du vide mere?

Du kan få flere oplysninger om stillingen og Socialstyrelsen ved at kontakte vicedirektør Maria Wichmann, 61 67 65 14, mabw@socialstyrelsen.dk eller controller Karen Moritz Hansen, 41 93 25 84, kmoh@socialstyrelsen.dk.  

 

Socialstyrelsen bidrager aktivt til en vidensbaseret socialpolitik, der medvirker til effektive sociale indsatser til gavn for borgerne. Vi har over 350 ansatte, som løser forskellige opgaver i forbindelse med udvikling og implementering af nye socialpolitiske initiativer. Vi arbejder tæt sammen med kommuner, ministerier, civilsamfundsaktører, uddannelsesinstitutioner, forskere og private leverandører. Vi er en del af Social- og Indenrigsministeriets koncern, og vores hovedsæde ligger i Odense.

 

Socialstyrelsen ser en styrke i mangfoldighed og arbejder for at fremme ligestillingen. Vi opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, handicap, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingerne.

 

Ansøgningsfrist:

08-02-2021

 

Arbejdstid:

Fuldtid

 

Arbejdssted:

Odense

 

Hjemmeside:

www.socialstyrelsen.dk

 

Kontakt os:

Maria Berkowitz Wichmann

Vicedirektør

61 67 65 14

 

Karen Moitz Hansen

Controller

41 93 25 84

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Socialstyrelsen

Adresse 1
Edisonsvej 1
5000 Odense
Danmark
Adresse 2
Edisonsvej 1
5000 Odense
Danmark
Praktisk information
Oprettet
19-01-2021
Udløber
08-02-2021
Kviknummer
LJA-81608921
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Finans, økonomi og regnskab, Strategi og udvikling
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Socialstyrelsen

Adresse
Edisonsvej 1
5000
Odense
Danmark
Praktisk information
Indrykket
19-01-2021
Ansøgningsfrist
08-02-2021
Kviknummer
LJA-81608921
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Finans, økonomi og regnskab, Strategi og udvikling
Beliggenhed