Energinet

Energinet,

Ballerup
09-08-2018

Forretningsorienteret controller med drive og gennemslagskraft

Kontakt

Energinet

Pederstrupvej 76
2750
Ballerup
Danmark
Praktisk information
Oprettet:
09-08-2018
Udløber:
31-08-2018
Kviknummer:
LJA-64261663
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområde:
Analyse,
Økonomi og regnskab
Beliggenhed
Beregn rute-/rejseplan
Fra:
Til:
Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Vil du have et udadvendt job med selvstændige økonomi- og optimeringsopgaver, hvor du kan sætte dit præg på økonomistyringen og strategien i Energinets nystiftede serviceselskab Teknik og Anlæg? Som controller for Teknik og Anlæg bliver du den bærende kraft i at etablere forretningsorienterede og værdiskabende økonomiløsninger sammen med selskabets direktør og dine kolleger i Koncernøkonomi. Din nye arbejdsplads bliver på vores kontor i Ballerup.

Fokus på etablering af optimeret serviceenhed
Du bliver en del af Teknik og Anlægs stabsenhed, der supporterer selskabets afdelinger inden for økonomi, strategi, forretningsudvikling m.m. Teknik og Anlæg servicerer en række af Energinet-koncernens datterselskaber med ydelser inden for drift- og vedligehold, lager, kontrolcentre og anlægsprojekter, som leveres til markedspriser.

Du bliver en naturlig sparringspartner til selskabets direktør på økonomiområdet og en væsentlig medspiller i forbindelse med den strategiske opfølgning og retning for Teknik og Anlæg. Som erfaren controller får du det overordnede ansvar for at prioritere og fordele de økonomirelaterede opgaver, som du løser sammen med en controller-kollega. Du bliver derfor garant for, at opgaverne løses til tiden i rette kvalitet. De konkrete opgaver er at udarbejde rapportering, budgetter og prognoser til bl.a. bestyrelsesmateriale samt at følge op på indtjening og optimering af forretningen. Du har et tæt sammenspil med Koncernøkonomi, som varetager Energinets overordnede økonomistyring og understøtter dette med leverancer af økonomi- og målopfølgning, rapportering og budgetudarbejdelse. Da vores hovedkontor ligger i Fredericia, og Teknik og Anlæg har kontorer rundt i landet, må du regne med i gennemsnit at tilbringe en til to arbejdsdage om ugen væk fra kontoret i Ballerup.

Glæd dig til et job, hvor du som proaktiv sparringspartner for Teknik og Anlæg får en bred kontaktflade og mulighed for at bidrage aktivt til at etablere et selskab, som skal drives omkostningseffektivt på kommercielle vilkår. Da vi er en koncern, der i høj grad er præget af den rivende energipolitiske udvikling, opstår der løbende nye opgaver, hvilket bidrager til at holde fokus på effektiv opgaveløsning og supplerer med spændende udviklingsopgaver.

Økonom med gennemslagskraft og flair for samarbejde
Du har en relevant videregående økonomisk uddannelse, fx cand.merc. eller cand.oecon. Derudover har du minimum 3-5 års erfaring med økonomistyring, gerne fra et lignende job eller fra en kommerciel virksomhed med fokus på optimering og resultater. Det er desuden et krav, at du har stærke Excel-kompetencer, ligesom kendskab til SAP vil være en stor fordel, da vi netop har implementeret den nyeste SAP HANA-platform. Sidst men ikke mindst er det en fordel, hvis du har kendskab til drift af et kommercielt selskab med projektopfølgning, tilbudsgivning og de forretningsmæssige udfordringer, der typisk findes i selskab, hvis forretningsmodel er at skabe indtjening ved salg af ydelser til fast pris eller på timebasis.

Som person kan du arbejde selvstændigt, samtidig med at du kan kommunikere og samarbejde på tværs af teamet og med forretningen som helhed. Din tilgang til opgaveløsningen er analytisk og målrettet, og du formår med din faglige ballast og personlige gennemslagskraft at udfordre beslutningstagere på en konstruktiv måde. Derfor er det også vigtigt, at du har en solid forretningsforståelse, så du nemt kan sætte dig ind i de vilkår, som Teknik og Anlæg opererer under. Endeligt trives du godt i et fagligt stærkt miljø, hvor der er mange udfordrende opgaver og til tider stramme deadlines.

Ansøgning og kontakt
Send din ansøgning med cv og andre relevante bilag via linket send ansøgning, så vi har den senest 31. august 2018. Vi holder løbende samtaler med egnede kandidater. Har du spørgsmål til jobbet, er du velkommen til at kontakte direktør Peter Hodal på 23 33 87 00 eller koncernøkonomidirektør Thomas Berg Jakobsen på telefon 51 38 07 29. Du kan læse mere om vores virksomhed på www.energinet.dk.

Energinet varetager samfundets interesser, når Danmark skal forsynes med el og naturgas, og energisystemet omstilles til grøn energi. Vi ejer energiens motorveje og bidrager til at skabe fair konkurrence på markedet for el og gas til gavn for forbrugerne. Vi er en selvstændig offentlig virksomhed med ca. 1200 engagerede og fagligt højt uddannede medarbejdere. Med afsæt i værdierne tillid, mod, forretningsorientering, udvikling, ansvarlighed og engagement lægger vi vægt på hele tiden at udvikle os som organisation og som mennesker.


Skriv gerne at du har set jobbet hos Djøfs Jobunivers...

Populære job

Høje-Taastrup Kommune søger erhvervsservicechef

Høje Taastrup Kommune
Frist: 
01-10-2018

POLITISK CHEF TIL FINANSFORBUNDET

Finansforbundet
Frist: 
09-10-2018
Lignende job
Københavns Kommune
København, Storkøbenhavn
Frist:
07-10-2018
Erhvervsministeriet
København, Storkøbenhavn
Frist:
07-10-2018