Energinet.dk

Energinet.dk,

Fredericia
28-11-2017

Finansiel controller med fokus på dialog og sparring

Kontakt

Energinet.dk

Tonne Kjærsvej 65
7000
Fredericia
Danmark
Tlf: 70102244
Praktisk information
Oprettet:
28-11-2017
Udløber:
10-12-2017
Kviknummer:
LJA-52009265
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområde:
Økonomi og regnskab
Beliggenhed
Beregn rute-/rejseplan
Fra:
Til:
Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Vær med til at udvikle Energinets samhandelsmodel, som danner grundlag for budgetter og afregning mellem vores forretningsenheder. Som finansiel controller får du en betydningsfuld rolle som sparringspartner for dine kolleger på tværs af Energinet, hvor du sørger for et kompetent og positivt samarbejde med resten af koncernen. Din nye arbejdsplads bliver på vores hovedkontor i Fredericia.

UDVIKLING OG OPTIMERING I TVÆRGÅENDE SAMARBEJDE
Du bliver en del af afdelingen Økonomiservice, som varetager ansvarsområderne bogholderi, rejseadministration, moms, told og afgifter samt systemunderstøttelse og rapportering. Som led i en større organisatorisk ændring indføres en ny samhandelsmodel for afregning mellem koncernens forretningsenheder og eksterne samarbejdspartnere. Den nye samhandelsmodel skal sikre, at alle afregninger foretages korrekt og samtidig lever op til lovgivningen og de gældende regler på området. Det bliver derfor din primære opgave at sikre en operationel afregningsmodel, som du løbende udvikler og optimerer på baggrund af kontrol med modellens mange funktioner. Særligt bistår du forretningsenhederne i forståelsen af afregningsgrundlaget gennem åben og effektiv dialog, hvor du klart og tydeligt formår at forklare de mange elementer i modellen for ledere og controllere. Med dit imødekommende væsen skaber du rammerne for den gode dialog med fokus på et bredt og konstruktivt samarbejde samt støtte til koncernens business controllere.

Udover at sikre en optimal brug af samhandelsmodellen, består dine daglige opgaver af finansiel controlling inden for rapportering, budgettering og andre finansielle poster, hvor du i tæt samarbejde med dine 18 engagerede kolleger på lyttende og nærværende vis servicerer resten af koncernen. Det er derfor vigtigt, at du både ønsker og evner at sætte dig ind i detaljerne relateret til forretningsenhederne.

Glæd dig til en spændende og udfordrende hverdag i et uformelt miljø, hvor du skaber rammerne for en succesfuld brug af vores samhandelsmodel. Du bliver en del af en organisation, som har stort fokus på faglig sparring samt medarbejdernes udvikling og trivsel. Desuden tilbydes du, udover en konkurrencedygtig løn, gode personaleforhold med bl.a. fitness, forsikringer, kantine, multimediepakke og ikke mindst en meget aktiv personaleforening.

STÆRK KOMMUNIKATOR MED SOLID ERFARING
Du har en uddannelsesmæssig baggrund som cand.merc.aud. og min. 3 5 års erfaring som finansiel controller eller en lignende funktion fra en større virksomhed. Alternativt har du en solid erhvervserfaring kombineret med HD 2. del inden for regnskab og økonomistyring. Du forventes at være erfaren bruger af Office-pakken, ligesom erfaring med SAP er en fordel. Da du fungerer som primær kontaktperson for henvendelser til afdelingen vedrørende samhandelsmodellen, er du en stærk kommunikator, som forstår at udfordre og støtte organisationen samt at kommunikere på flere niveauer. Desuden kan du begå dig på engelsk, da du af og til vil modtage udenlandske henvendelser fra eksterne samarbejdspartnere.

Som person er du energisk og åben, og med din empatiske person er du i stand til at skabe tætte samarbejdsrelationer. Du er fleksibel, teamorientret i din arbejdsgang og har stor forståelse for vigtigheden af det nære samspil mellem vores forretningsenheder. Med din omhyggelige og strukturerede tankegang arbejder du systematisk og har øje for både detaljen og den store helhed.

ANSØGNING OG KONTAKT
Send din ansøgning med cv og andre relevante bilag via linket Søg jobbet online, så vi har den senest

10. december 2017. Vi forventer at holde samtaler 18. december 2017. Har du spørgsmål til jobbet, er du meget velkommen til at kontakte afdelingsleder Jonas Krogh på telefon 23 33 85 80. Du kan læse mere om vores virksomhed på www.energinet.dk.


Skriv gerne at du har set jobbet hos Djøfs Jobunivers...

Populære job

Strategisk Controller

Lolland Kommune
Frist: 
04-01-2018

Dommerfuldmægtig - afgørelsen er din

Domstolsstyrelsen
Frist: 
14-12-2017
Lignende job
Michael Page
Stockholm
Frist:
09-01-2018
Michael Page
Stockholm
Frist:
09-01-2018