Gem annonce

Fagligt stærk personaleleder til håndtering af udenlandske virksomheder i Skattestyrelsen i Haderslev

Skattestyrelsen

Haderslev, Syd- og Sønderjylland

Indrykket
13-11-2020

Vi søger en fagligt kompetent funktionsleder til Større erhvervsvirksomheder. Kan du motivere medarbejdere til at yde deres bedste og samtidig sikre, at I som enhed opnår de mål, der er sat. 

Bredt ansvarsområde og dyb faglighed

Vi søger en funktionsleder til enheden Større Erhvervsvirksomheder 1 SEV 1, der beskæftiger sig med forskellige opgaver vedrørende udenlandske virksomheder. Som leder vil du have det selvstændige ansvar for de specialiserede opgaver, men samtidig have mange berøringsflader ud til resten af organisationen og andre styrelser. Det kræver, at du har gode samarbejdsevner og er nysgerrig på at forstå en kompleks organisation.

De fire hovedopgaver i enheden SEV 1 er:

  • Sikre korrekt erhvervsregistrering af udenlandske virksomheder

  • Sikre korrekt momsrefusion til udenlandske virksomheder i EU og uden for EU

  • Sikre korrekt angivelse og betaling af moms

  • Debitoropgave i forhold til udenlandske virksomheder.

 

Enhedens opgaver er hver især nicheområder i Skattestyrelsen. Kendetegnende for opgavetyperne er, at de er forskelligartede og stammer fra henvendelser fra virksomheder. Derfor er der behov for god driftsledelse herunder sagsstyring, ressourcestyring og effektiv afvikling af sagerne i dagligdagen.

Dit primære ansvar som funktionsleder er at:

  • lede 25 dygtige og dedikerede medarbejdere med forskellige kulturelle baggrunde som mestrer mange forskellige sprog, disse bruges aktivt i dialogen med virksomhederne

  • understøtte en effektiv opgavevaretagelse af høj kvalitet

  • være i stand til at danne dig det store overblik på området og dermed skabe sammenhæng mellem overordnede strategier, processer og daglig drift 

  • agere sparringspartner for specialiserede medarbejdere og samarbejdspartnere i faglige såvel som processuelle spørgsmål.

 

For at få succes i jobbet, skal du kunne tilgå de specialiserede opgaver med en nysgerrig tilgang og ved at inddrage medarbejderne i opgaveløsningen. Du skal kunne motivere og skabe følgeskab blandt medarbejderne og bevare humøret højt i en travl hverdag. Desuden skal du være en selvstarter og selvkørende i dagligdagen - dog i samspil med underdirektør og lederkollegaer. Som leder skal du sikre, at enhedens ressourcer og kompetencerne bliver anvendt optimalt i forhold til de opgavernes karakter.

Om afdelingen Større erhvervsvirksomheder din nye arbejdsplads

Afdelingen Større erhvervsvirksomheder hører til fagområdet Erhverv i Skattestyrelsen. I Større erhvervsvirksomheder har vi ansvaret for at understøtte registrering, vejledning, angivelse, opgørelse, opkrævning/udbetaling samt proces-, data- og efterkontrol hos erhvervsvirksomheder.

Du bliver en del af en ledelsesgruppe bestående af 15 ledere, hvor du forventes at bidrage til den samlede opgaveløsning i Større erhvervsvirksomheder og med fokus på sammenhængen på Erhvervsområdet og Skattestyrelsen som helhed. Du bliver en del af en virtuel organisation, hvor underdirektøren sidder i Høje Taastrup, mens lederkollegaerne er fordelt over hele landet. Større Erhvervsvirksomheder har endnu en enhed i Haderslev, så du vil have en lederkollega på samme adresse. Du vil referere til underdirektøren for Større Erhvervsvirksomheder.

Stærk faglig profil med stort fokus på ledelse

Vi forestiller os, at du for eksempel kan være uddannet i Skatteforvaltningen, eller har en relevant videregående uddannelse, gerne på kandidatniveau som cand.jur., cand.merc., cand.merc.aud. eller tilsvarende.

Det forventes, at du har kendskab til skatteområdet og har et solidt kendskab til forvaltningsloven og sagsbehandlingsreglerne generelt.

Vigtigst er det dog, at du evner at kommunikere klart og tydeligt samtidig med, at du motiverer medarbejderne, så de hele tiden har forudsætningerne for at udfolde deres potentiale. Du understøtter medarbejdernes kompetenceudvikling og følger op på effekten af den. Vi lægger vægt på, at din ledelsesstil afspejler vores værdier: Udsyn, faglighed, ansvarlighed og samarbejde. 

Du skal sikre fokus på og bidrage til en stadig effektivisering af opgaver og processer, herunder også optimal brug af dine ressourcer i enheden. Du er god til at tilrettelægge og implementere arbejdsprocesser og til at holde fokus på dem. Du er helhedsorienteret og god til at samarbejde på tværs, så interne og eksterne interessenter inddrages rettidigt. 

Ansøgning og kontakt

Send din ansøgning inkl. CV og dokumentation for uddannelse via linket "Søg stillingen" senest 3. december 2020. 

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til underdirektør Johnny Schaadt Hansen på telefon 25 44 05 00. 

Vi forventer at afholde første samtale i uge 50 og anden samtale i uge 51. Der vil være et testforløb med personanalyse og logisk test for ansøgere, der går videre til anden samtale.

Stillingen er klassificereret i lønramme 36. Stillingen besættes på overenskomstvilkår. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Ansættelse snarest eller pr. 1. februar 2021.

Dit arbejdssted bliver indtil videre Skattecenter Haderslev, Christian X's Vej 22, 6100 Haderslev.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest. 

Om Skattestyrelsen

Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre finansieringen af det, vi er fælles om.

Uanset, hvilken jobfunktion du skal varetage i Skattestyrelsen, kommer du til at arbejde med at sikre finansieringen af velfærdssamfundet og meget af det, der skaber sammenhængskraft i Danmark; skoler, hospitaler, veje og meget mere. Vores organisation er fyldt med specialister, der arbejder sammen på tværs af mange forskellige fagligheder og geografisk placering, så du bliver en del af et mangfoldigt fællesskab, hvor vi løser komplekse og krævende opgaver. Som ny vil du opleve, at læringskurven er stejl, og at du bygger kompetencer, der vil følge dig i din videre karriere.

Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Skattestyrelsen

Adresse 1
Christian X's Vej 22
6100 Haderslev
Danmark
Praktisk information
Oprettet
13-11-2020
Udløber
03-12-2020
Kviknummer
LJA-81381293
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Jura, HR og personale, Kontor og administration, Ledelse, Politik, kultur og samfund
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Skattestyrelsen

Adresse
Christian X's Vej 22
6100
Haderslev
Praktisk information
Indrykket
13-11-2020
Ansøgningsfrist
03-12-2020
Kviknummer
LJA-81381293
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Jura, HR og personale, Kontor og administration, Ledelse, Politik, kultur og samfund
Beliggenhed
Gem annonce