Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Faglig skarp controller til Økonomiområdet i Rudersdal Kommune

Rudersdal Kommune

Rudersdal, Storkøbenhavn

Indrykket
25-09-2020

Om jobbet

Vil du være økonomisk forretningspartner for vore Ældre- og Socialcentre? Centrene refererer direkte til direktionen, og vi er særlig tæt på deres ressourceforbrug. Du bliver dermed en helt central samarbejdspartner for dem.

 

Som nøgleperson bliver du en vigtig brik i område Økonomis mission om at levere topmoderne forretningsunderstøttelse til kommunens forretninger i alle ressourcestyringsmæssige forhold i en tid, hvor der kaldes på stærkere og mere effektfuld økonomistyring.

 

Der er tale om et alsidigt job, der stiller store krav til forretningsforståelse, økonomistyring og lysten til at lykkes sammen med andre. Du kommer naturligt i kontakt med mange i kommunen, både i direktionen, Social- og Sundhedsområdet, hos os selv i Økonomiområdet og så selvfølgelig centrenes ledere.

 

Du er centrenes indgang på al økonomisk styring, og spiller derfor en helt særlig rolle for deres strategiske udvikling. Du står ikke alene med opgaven, men arbejder tæt sammen med Økonomis øvrige controllere og økonomikonsulenter. Samtidig er du i løbende dialog med vores Styrings- og Analyseenhed, som bl.a. udvikler ledelsesinformation til centrene og til kommunens øvrige forretning.

 

Din profil

Vi søger dig, som kan bidrage med god energi i samarbejdet både ude og hjemme og er en synlig, stærk og vellidt samarbejdspartner for centrene og dine kolleger i Økonomi og øvrige stabsfunktioner. Dine kompetencer har styrker inden for følgende områder:

 

Økonomistyring: Du kan understøtte centerlederne i at varetage deres handlerum og budgetansvar og i at træffe gode beslutninger. Du udarbejder værdiskabende beregninger og analyser samt udarbejder gode sagsfremstillinger. Du leverer høj kvalitet i budgetarbejdet, budgetopfølgninger og regnskabsaflæggelse.

 

Controlling og compliance: Med din indsigt i regler og rammer og din naturlige autoritet kan du både give råd og vejledning til forretningen og kontrollere den.

 

Effektivisering: Du har godt overblik over centrenes økonomi og indsatser. Derudover er du en aktiv medspiller i de løbende effektiviserings- og omstillingsopgaver.

 

Systemunderstøttelse: Du udviser gode evner i brugen af økonomisystemet og kender de kommunale budget- og regnskabsregler. Vi er ved at tegne et nyt styringsbillede for kommunen og reimplementerer KMD OPUS Økonomi frem til årsskiftet 2021-2022. Det er et vigtigt element i at opnå en bedre styringsadfærd, så du skal forstå systemets muligheder for at understøtte økonomiprocesserne på en effektiv måde.

 

Formidling og forandring: Du kan forklare dine tal og med din tillidsskabende adfærd nyder du at være tæt på forretningen, både mentalt og fysisk. I finder brugbare løsninger og slipper ikke opgaven før I sammen kan se, at den er løst godt.

 

Du har sandsynligvis en samfundsfaglig akademisk baggrund eller er kommunalt uddannet.

 

Derfor skal du vælge os

Vi prioriterer faglig og personlig videreudvikling. Du får fagligt interessante opgaver i et tværfagligt miljø og attraktive forhold. Vi har en uformel omgangstone og lægger vægt på at hjælpe hinanden.

 

Ansættelsesvilkår

Stillingen er på 37 timer pr. uge og med start efter nærmere aftale. Løn med udgangspunkt i gældende overenskomst og efter kvalifikationer. Vi tilbyder gode ansættelsesvilkår, fleksibel arbejdstilrettelæggelse og prioriterer personlig og faglig videreudvikling.

 

Om os

Økonomi er et stabsområde med 32 medarbejdere, der varetager opgaver forbundet med ressourcestyring i bred forstand, herunder al økonomi, BI og Analytics samt indkøbsområdet, der er kategoristyret.

 

Vi er i gang med en spændende modernisering af kommunens økonomi- og ressourcestyring og har derfor slået 4 meget forskellige stillinger op. Hvis du finder en eller flere af dem interessante, så håber vi meget at høre fra dig.

 

Ansøgning, samtale og kontakt

Du søger jobbet ved at klikke på knappen "Søg stilling" nedenfor senest den 8. oktober 2020 kl 12.

 

Samtaler: forventes afviklet i uge 43 og 44. Der kan indgå test i forløbet.

 

Såfremt du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte

 

Sonja Jeppesen

Budget- og regnskabschef

sonja@rudersdal.dk

Tlf.: 46112019

Tlf.: 72682019

 

Peter Lassen

Økonomichef

plas@rudersdal.dk

Tlf.: 72682030

 

Ansøgningsfrist:

8. oktober 2020

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Rudersdal Kommune

Adresse 1
Øverødvej 2
2840 Holte
Danmark
Adresse 2
Øverødvej 2
2840 Holte
Danmark
Praktisk information
Oprettet
25-09-2020
Udløber
08-10-2020
Kviknummer
LJA-81178032
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Finans, økonomi og regnskab
Ansøg nu
Job i virksomheden

Del dette job

Virksomhedsinformation

Rudersdal Kommune

Adresse
Øverødvej 2
2840
Holte
Danmark
Praktisk information
Indrykket
25-09-2020
Ansøgningsfrist
08-10-2020
Kviknummer
LJA-81178032
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Finans, økonomi og regnskab
Beliggenhed