Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Færdselsstyrelsen i Ribe søger 2 Jurister og en generalist til Team Vejtransport

Færdselsstyrelsen

Syd- og Sønderjylland

Indrykket
02-07-2020

Vil du være en del af et team der har opgaver med stor politisk bevågenhed, og trives du i krydsfeltet mellem politik og jura, så er du måske vores nye kollega.

Vi søger en jurist til teamet til opgaver inden for sagsbehandling og administration af gods- og buskørselsreguleringen.

Vi søger en jurist og en generalist til Færdselsstyrelsens nye opgave med kontrol af aflønning af udenlandske chauffører og danske overenskomster.

Færdselsstyrelsen

Færdselsstyrelsen er i rivende udvikling, og vi har brug for flere dygtige medarbejdere på holdet.

I Færdselsstyrelsen får du ca. 150 engagerede kolleger med forskellige fagligheder og opgaver.

Vi står stærkt på værdier som handlekraft, læring og meningsskabelse og ønsker en kultur, hvor du oplever indflydelse og plads til ambitioner.

Færdselsstyrelsen er pr. 1. januar 2020 blevet en selvstændig styrelse under Transport- og Boligministeriet, og vi står over for såvel ambitiøse mål på færdselsområdet, samt en spændende udvikling som arbejdsplads. Vi er ambitiøse både når det gælder faglighed, omdømme, organisatorisk og personlig udvikling.

Høj faglighed, høje ambitioner og samarbejde på tværs er omdrejningspunktet for Team Vejtransport

I Team Vejtransport bliver du en del af et team på 13 personer med reference direkte til kontorchefen. Udover dit team består afdelingen af 2 yderligere teams, Team Vejtransporttilladelser og Team Kørekort, begge teams med egen teamleder.

Team Vejtransport har været, og er i spændende udvikling. Både når det gælder større projekter, nye opgaver og generel nysgerrighed på eksisterende opgaveløsning.

Temaet administrerer bl.a. gods, bus og taxi lovenes regler, og håndterer såvel borger som myndighedshenvendelser. Derfor vil du som jurist i dette team hver dag have kontakt med en bred gruppe af mennesker. Fra borgerhenvendelser og samarbejdspartnere herunder politi til samarbejde med Transport- og Boligministeriet

Vi søger en jurist til at styrke vores opgaveløsning inden for gods- og busområdets regler. Her vil omdrejningspunktet i dine opgaver være at sikre markedsadgang for gods- og busvognmænd ved at behandle forskellige typer af ansøgninger, ligesom du skal arbejde med den efterfølgende efterlevelse altså tilsyn. Denne del af vejtransporten er reguleret på EU-niveau, så der kan på sigt være internationalt arbejde samt betjening af Transport- og Boligministeriet.

Vi søger en jurist og en generalist til udviklingen af Færdselsstyrelsens nye opgave på baggrund af den brede politiske aftale af 15. januar 2020 om at sikre ordnede forhold inden for vejtransportområdet. De præcise rammer for opgaven er netop den 9. juni 2020 vedtaget ved lovforslag L 185. Opgaven består i, at Færdselsstyrelsen ved ansøgninger om gods- og buskørselstilladelser, fornyelser af dem samt ved tilsyn skal kontrollere, om et bestemt omkostningsniveau følges. Derudover skal styrelsen føre kontrol med, at udenlandske vognmænd, der kører cabotagekørsel mv., aflønner deres chauffører efter det danske omkostningsniveau. Den sidste opgave skal udføres administrativt og i samarbejde med politiet i forbindelse med vejsidekontroller. Din opgave bliver at indgå i dette udviklingsarbejde og den følgende drift. Udviklingsopgaven kommer bl.a. til at bestå af at gennemføre regelændringer, udvikle administrationsgrundlag, organisere den praktiske gennemførelse og samarbejde med andre myndigheder.

For alle tre stillinger gælder det, at du bliver en del af et team med høj faglighed, fokus på kollegial sparring og fællesskabet.

Vi forestiller os, at du:

  • Er cand.jur., cand.merc. jur. eller har en anden relevant kandidatuddannelse såsom cand.scient.pol. eller cand.scient.adm.

  • Du har en stærk forvaltningsretlig profil

  • Gerne har erfaring med arbejdsret eller overenskomster

  • Gerne har erfaring med konkret sagsbehandling

  • Du evner at samarbejde på tværs af fagligheder og ser værdien heri

  • Gerne har erfaring fra en politisk ledet organisation

  • Er stærk i din juriske metode og har øje for detaljen

  • Er stærk skriftlig og sætter en ære i at omsætte jura til et letforståeligt sprog

 

Der ud over ønsker vi os en kollega som:

  • Er selvstændig og tager ansvar for opgaveløsningen

  • Trives i et uformelt arbejdsmiljø og ser lyst på tingene også når det er hektisk

  • Har lyst til faglig udvikling og har ambitioner

  • Sætter en ære i god service

  • Er god til at formulerer dig skriftligt og mundtligt både på dansk og engelsk

  • Trives i samarbejdet og dialog med kunder og kollegaer

 

Færdselsstyrelsen i Ribe er en selvstændig styrelse, der hører under Transport- og Boligministeriet. Styrelsen har ansvaret for færdsel, syn, køre- og hviletid og bilteknik, hvor kerneområderne er tilsyn og regulering.

Du vil blive en del af en ung styrelse, hvor du i høj grad får mulighed for at præge din arbejdsdag og -opgaver. Derudover vil du blive en del af en arbejdsplads med sociale og faglige arrangementer på tværs af områder. Vi er mange forskellige faggrupper og udgør derfor en bred vifte af specialister og generalister.

Du kan læse mere om Færdselsstyrelsen på www.fstyr.dk.

Yderligere information

Du kan få mere at vide om stillingen hos kontorchef Kasper Bruun Graversen på telefon 4187 1750.

Stillingerne er faste stillinger på 37 timer. Ansættelse sker efter gældende overenskomst og er til besættelse snarest muligt.

Ansøgning

Send din ansøgning, CV og eksamenspapirer via Færdselsstyrelsens ansøgningsportal på www.fstyr.dk senest den 2. august 2020. Test kan indgå i rekrutteringsprocessen.

Vi gennemfører 1. samtale den 5. august 2020.


Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Færdselsstyrelsen

Adresse 1
Sorsigvej 35
6760 Ribe
Danmark
Adresse 2
Sorsigvej 35
6760 Ribe
Danmark
Praktisk information
Oprettet
02-07-2020
Udløber
02-08-2020
Kviknummer
LJA-80580846
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Jura, HR og personale, Politik, kultur og samfund
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Færdselsstyrelsen

Adresse
Sorsigvej 35
6760
Ribe
Danmark
Praktisk information
Indrykket
02-07-2020
Ansøgningsfrist
02-08-2020
Kviknummer
LJA-80580846
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Jura, HR og personale, Politik, kultur og samfund
Beliggenhed