Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Erhvervsstyrelsen i Silkeborg søger AC-medarbejdere til implementering og forvaltning af den decentrale erhvervsfremme

Erhvervsstyrelsen

Silkeborg, Midtjylland

Indrykket
11-04-2019

Er du til implementering af rammer og regler, udvikling og forenkling af administrative grundlag samt til digital forvaltning og administration af projekter, og har du flair for at se, hvordan solid forvaltning af erhvervsfremmeprojekter bidrager til resultater? Så har du fundet det rigtige opslag. 

Vi arbejder for at fremme vækst og erhvervsudvikling i hele Danmark. Vi forvalter de midler, der prioriteres af Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse, herunder midler under EUs strukturfonde.

Vi arbejder tæt sammen med projektoperatører og -partnere, EU-kommissionen, organisationer, kommuner, andre ministerier og styrelser. Vi er ca. 75 medarbejdere og er en del af Erhvervsstyrelsen. Arbejdsstedet er Silkeborg. 

Om dig 
Du bliver en del af et eller flere teams, der arbejder med opgaverne nedenfor. Du har formentlig en kandidatgrad indenfor det samfundsvidenskabelige, indenfor revision eller lignende. Du kunne være cand.jur., cand.merc. jur/aud., cand.oecon., cand.sc. pol. m.v. Du kunne også have en bachelor/HD i regnskab, forvaltning eller lignende.  

Opdaterede erfaringer med forvaltning af offentlige puljer/midler eller tilsvarende, herunder især erfaringer med forvaltning af strukturfondene, er det, vi går efter. Har du dertil erfaring med at adressere virksomhedernes behov, fx virksomheders innovationsevne og konkurrenceevne, klyngedannelse og smart specialisering, digitalisering, iværksætteri eller forbedring af arbejdsstyrkens kvalifikationer, vil det være en fordel. Men er du nyuddannet og/eller uprøvet på erhvervsfremmeområdet, kommer du også i betragtning.

Vi lægger vægt på din evne til at arbejde agilt og digitalt. Du skal være god til at eksekvere og samarbejde på tværs. Du må gerne kunne arbejde med både drift og udvikling af vores forvaltning, herunder sagsbehandle og varetage andre opgaver med kontakt til vores kunder i bred forstand. Derudover forventer vi, at du er ansvarlig, struktureret og klar til lange, vedholdende træk. Du skal kunne holde retningen, også under tidspres. Og så er du god til at formidle, herunder formulere dig kort og præcist, både i skrift og tale.

Opgaver
Vi søger skarpe kollegaer, som kan gøre en forskel på et eller flere af følgende områder:

  • implementering af regelgrundlag og rammer, også økonomiske

  • udvikling og vedligeholdelse af regler og grundlag  

  • håndtering af juridiske spørgsmål om fx statsstøtte, udbudsregler og lignende

  • dialog med operatører og andre i erhvervsfremmesystemet

  • tilrettelæggelse og gennemførelse af ansøgningsrunder og sagsgange

  • behandling, vurdering og legalitetskontrol af projektansøgninger

  • opfølgning på ansøgningsrunders, programmers og -projekters fremdrift 

  • dialog med projekter om udgifters projektrelevans og støtteberettigelse

  • behandling af projektregnskaber og projektredegørelser 

  • varetagelse af kontakt til vores mange samarbejdspartnere

  • varetagelse/formidling af styrelsens interesser/budskaber i EU samt over for danske kommuner og aktører i erhvervsfremmesystemet

  • rapportering til ledelsen, EU-kommissionen eller andre parter 

  • formidling af ovennævnte, både i skrift og tale

Om os
Vi er en del af Erhvervsstyrelsen under Erhvervsministeriet - og dermed en del af centraladministrationen. Vi er også midt i en spændende, men også krævende, organisatorisk udvikling. 

Vi har et godt arbejdsfællesskab og tilbyder faglig og personlig udvikling for den rette.  Vores intro- og oplæringsforløb er velafprøvede. I første omgang fokuseret på forvaltning og administration. Læs mere om os på www.erhvervsfremmebestyrelsen.dkwww.regionalt.dk og om Erhvervsstyrelsen på www.erst.dk.

Vi bor i nye og velbeliggende lokaler i Silkeborg, 10 minutter på cykel fra stationen og med godt gratis parkeringsområde lige ved døren.   

Om ansættelsen
Ansættelse sker efter gældende overenskomst mellem AC og Finansministeriet. Stillingerne er fuldtidsstillinger, der ønskes besat hurtigst muligt. For kandidater med konkret opgaverelevant erfaring kan der blive tale om indplacering som konsulent eller kvalifikationstillæg. 

Vil du vide mere om jobbene, så kontakt regionalchef Preben Gregersen på telefon 35 29 17 50 eller programchef Lone Rosen på telefon 35 29 17 57. Ved spørgsmål vedrørende løn og ansættelsesvilkår kan du kontakte HR-rekrutteringspartner Abigael Kingsley på telefon 91 33 71 92.

Interesseret?
Lyder det som noget for dig? Så send din ansøgning via vores elektroniske ansøgningsmodul på www.erhvervsstyrelsen.dk/stillingsopslag

Din ansøgning med CV og eksamenspapirer skal være modtaget senest fredag den 3. maj 2019.

Samtaler forventes afholdt uge 20-21.

Vi ønsker en medarbejdersammensætning, som afspejler det omgivende samfund. Derfor opfordrer vi kvinder og mænd uanset alder, religion eller etnisk baggrund til at søge stillingen.


Del dette job

Kontakt

Erhvervsstyrelsen

Adresse 1
Vejlsøvej 29
8600 Silkeborg
Danmark
Adresse 2
Vejlsøvej 29
8600 Silkeborg
Danmark
Praktisk information
Oprettet
11-04-2019
Udløber
03-05-2019
Kviknummer
LJA-72465489
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, Jura
Ansøg nu
Job i virksomheden
Lignende job

Arbeid og velferdsdirektoratet, NAV

Nasjonal sikkerhetsmyndighet Oslo, Langkaia

Del dette job

Virksomhedsinformation

Erhvervsstyrelsen

Adresse
Vejlsøvej 29
8600
Silkeborg
Danmark
Praktisk information
Indrykket
11-04-2019
Ansøgningsfrist
03-05-2019
Kviknummer
LJA-72465489
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Administration, Jura
Beliggenhed