Vi tilbyder et antal spændende stillinger til sagsbehandling af matrikelsager i Teknik- og Miljøforvaltningen.
Som sagsbehandler i Område for Bygninger får du en unik chance til at forvalte rammerne for den fysiske udvikling af København. Hos os vil du træffe afgørelser, der er med til at udvikle byen inden for rammerne af lovgivningen, de politiske visioner og beslutninger.
Område for Bygninger har i de seneste par år været igennem en rivende udvikling med stort fokus på at nedbringe sagsbehandlingstiden for byggeansøgninger. Vi er blevet skarpe på processerne og har fokus på at levere sagsbehandling af høj faglig kvalitet. Et udviklingsarbejde, som vi er stolte af, og som vil fortsætte i de kommende år.
Vi er en fleksibel arbejdsplads med mulighed for tilrettelæggelse af arbejdet og med respekt for, at der skal være plads til fritid og familieliv.
Om stillingen
Som sagsbehandler er du Teknik- og Miljøforvaltningens ansigt udadtil. Når du starter, vil du bl.a. få en mentor og et introprogram. Du vil herunder starte med en grundig oplæring i vores arbejdsmetoder og fagsystemer, så du kommer godt ind i din nye dagligdag.
Det laver du i jobbet
Ud fra egen sagsportefølje arbejder du med en god blanding af store og mindre matrikelsager. Ansøgningerne kan både komme fra professionelle aktører via Ejendomsregistreringsportalen (ERPO) eller fra private, der ønsker en vurdering inden f.eks. et ejendomskøb.
Din dagligdag består i at udarbejde godkendelser på baggrund af matrikelansøgninger, herunder at vejlede borgere og virksomheder undervejs i forløbet på en forståelig og imødekommende måde
Du har ansvar for sagsforløbet fra ansøgning til godkendelse, herunder at indhente oplysninger og samarbejde med kollegaerne i teamet, enheden, området samt forvaltningen såvel som andre myndigheder i og udenfor kommunen.
Vi forventer, at du
- har 2-3 års erfaring fra lignende arbejde i det private, anden kommune eller øvrigt myndighedsarbejde gerne som rådgiver eller sagsbehandler ifm. matrikelsager
- har godt kendskab til relevant lovgivning, herunder udstykningslov, byggelov, BR18, planlov og forvaltningslov
- har baggrund som bygningskonstruktør, ingeniør, arkitekt, landinspektør, geograf, arkæolog eller lignende
- kan se dig selv som myndighed, samtidig med at du er god til at lytte og videreformidle komplekst stof
- er god til at formulere dig både på skrift og i tale
- er god til at strukturere din tid
- er glad for at samarbejde og sparre med kolleger
- er nysgerrig på at tilegne dig ny viden og kompetencer, da der løbende sker ændringer på lovgivningen indenfor byggesagsområdet
Vi tilbyder
Du bliver en del af et tværfagligt fællesskab med dygtige kolleger. Vi har en respektfuld og uformel omgangsform på kontoret, og vi har fokus på, at der er balance mellem privat- og arbejdsliv. Du bliver del af en enhed med ca. 20 kolleger samt Område for Bygninger med ca. 200 kolleger. Herudover vil du blive en del af Teknik- og Miljøforvaltningen med ca. 2.000 medarbejdere, der bl.a. består af flere andre myndighedsområder, vi samarbejder med i vores daglige arbejde, herunder miljø-, vej-, og affaldsmyndigheden såvel som dem, der varetager opgaven med lokalplanerne i København.
Hos os får du
- en 37-timers arbejdsuge inkl. frokostpause, fleksible arbejdstider (flekstidsordning) og mulighed for hjemmearbejde, når opgaven tillader det
- gode muligheder for personlig og faglig kompetenceudvikling
- en central beliggende arbejdsplads på Islands Brygge i København
- en god arbejdsgiverbetalt pensionsordning
Din kommende kollega siger
"Vi har en kultur, hvor vi sætter vidensdeling højt. Det er fedt, at der er mulighed for, at man kan udføre sit arbejde ordentligt og samtidig være noget for familien derhjemme" Jacob.
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til overenskomst for akademikere ansat i kommuner eller på overenskomst for bygningskonstruktører indgået mellem Teknisk Landsforbund, Konstruktørforeningen og KL. Afhængig af kvalifikationer kan der med den faglige organisation forhandles tillæg efter princippet om Ny Løn. Er du akademiker, vil du blive ansat som generalist med rådighedsforpligtelse.
Vi ønsker stillingerne besat den 1. december 2024 eller snarest herefter.
Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål vedr. stillingerne, er du velkommen til at kontakte enhedschef Judith Furu-Grage på 2360 3328.
Upload dit CV, motiveret ansøgning og evt. andre relevante dokumenter, når du søger stillingen.
Søg via linket senest onsdag den 18. september 2024
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler i uge 39-40.