Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Erfarne personalejurister med gode samarbejdsevner søges

Børne- og Undervisningsministeriet

København, Storkøbenhavn

Indrykket
07-01-2022

Brænder du for udvikling, formidling og sparring på det personalejuridiske område? Har du erfaring med håndtering af ansættelsesretlige, forvaltningsretlige og lønpolitiske spørgsmål? Og vil du være en del af et fagligt stærk jurateam? Så er du måske vores nye special- eller chefkonsulent i Børne- og Undervisningsministeriets departement, Kontor for HR og Organisationsudvikling. 

 

Om kontoret

 

Kontor for HR og Organisationsudvikling (HRO) er organisatorisk forankret i Børne- og Undervisningsministeriets departement. HRO varetager en koncernfælles HR-funktion og servicerer dermed både departementet og ministeriets to styrelser med i alt ca. 1.100 medarbejdere.

 

Kontoret har en bred palet af opgaver inden for personaleadministration, personalejuridisk rådgivning og HR-udvikling. Vi er 24 dygtige og dedikerede medarbejdere og en kontorchef, som har fokus på at opgaven løftes i folk.

 

Om stillingen

 

Som vores nye kollega bliver du en del af kontorets jurateam, som består af fire medarbejdere. Teamet er præget af et fagligt stærkt og uhøjtideligt arbejdsmiljø, hvor det er vigtigt for os, at dagligdagen giver god plads til tæt sparring og vidensdeling.

 

Vi kan tilbyde dig en spændende og varieret arbejdsdag, hvor din faglighed hurtigt vil blive bragt i spil, og hvor vi samtidig har det sjovt sammen. Du får selvstændigt ansvar for dine egne arbejdsopgaver og sammen med de andre personalejurister i teamet skal du deltage i alle former for ansættelsesretlige opgaver, som eksempelvis kan være: 

  • Personalejuridisk rådgivning af ledere på alle niveauer, herunder udarbejdelse af beslutningsoplæg til topledelsen.

  • Udarbejdelse og implementering af koncernfælles politikker og retningslinjer.

  • Fortolkning og formidling af overenskomstmæssige spørgsmål og lovgivning inden for det ansættelsesretlige område, bl.a. arbejdstid, ferielov, GDPR, barsel, mv.

  • Håndtering af diverse personalesager, herunder ledelsessparring, deltagelse i vanskelige personalesamtaler, afskedigelsessager, sager om frivillig fratræden og forhandlinger med faglige organisationer.

  • Bidrage til besvarelse af aktindsigtsbegæringer, folketingsspørgsmål, samråd m.v.

  • Besvarelser til Rigsrevisionen, Ombudsmanden, klager til Ligebehandlingsnævnet mv.

  • Diverse ad hoc opgaver.

 

Om dig

 

Vi forventer, at du er ambitiøs og har solid erfaring med det personalejuridiske område fra ansættelse i fx stat, region eller kommune. 

 

Herudover forestiller vi os, at du:

  • synes, at juridiske og overenskomstmæssige spidsfindigheder er spændende

  • kan formidle komplekse problemstillinger på en tilgængelig måde og er en dygtig formidler i både skrift og tale

  • kan drive dine opgaver selvstændigt og effektivt, men har vilje og evne til at samarbejde og sparre med dine kolleger

  • trives med at dele ud af din viden

  • kan arbejde databaseret og har systemforståelse

  • trives med at arbejde hands-on med opgaverne og evner at holde et strategisk sigte og fremdrift i opgaverne

  • motiveres af at hjælpe andre med at finde gode løsninger, også når det er besværligt

  • mestrer balancen mellem grundighed og effektivitet i en travl hverdag, og tør at udfordre og holde fast i holdninger, selvom du af og til møder modstand

  • har en relevant kandidatuddannelse fx cand.jur.

 

Løn- og ansættelsesvilkår

 

Vi søger to nye kollegaer. Du ansættes som special- eller chefkonsulent efter gældende overenskomst for akademikere i staten. Der er mulighed for at forhandle kvalifikationstillæg afhængigt af dine erfaringer og kvalifikationer. 

 

Ansættelse hurtigst muligt og gerne senest 1. april 2022. 

 

Arbejdstiden er gennemsnitligt 37 timer pr. uge.

 

Arbejdsstedet er Frederiksholms Kanal 25, 1220 København K.

 

Vil du vide mere?

 

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Eline Ribergaard Blak på telefon 2374 2254, e-mail: Eline.Ribergaard.Blak@uvm.dk

 

Du kan også læse mere om Børne- og Undervisningsministeriet på vores hjemmeside www.uvm.dk.   

 

Sådan søger du 

 

Send din ansøgning, CV og eksamensbevis elektronisk senest søndag den 6. februar 2022. Du søger stillingen ved at klikke på Søg stillingen i opslaget og udfylder ansøgningsformularen.

 

Vi forventer at holde samtaler i uge 6 og 7. Der kan forekomme test og/eller en caseopgave i forbindelse med samtalerne. Du får flere oplysninger om testen, hvis det bliver aktuelt.

 

 

Vi ønsker, at medarbejdernes sammensætning afspejler samfundets og ser frem til din ansøgning uanset personlig baggrund vi ser kun på kvalifikationer og kompetencer.


Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Børne- og Undervisningsministeriet

Adresse 1
Frederiksholms Kanal 25
1220 København K
Danmark
Praktisk information
Oprettet
07-01-2022
Udløber
06-02-2022
Kviknummer
LJA-83190959
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Jura, HR og personale
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Børne- og Undervisningsministeriet

Adresse
Frederiksholms Kanal 25
1220
København K
Danmark
Praktisk information
Indrykket
07-01-2022
Ansøgningsfrist
06-02-2022
Kviknummer
LJA-83190959
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Jura, HR og personale
Beliggenhed