Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Erfarne jurister til Jura og Internationalt Kontor i Toldstyrelsen

Toldstyrelsen

Østjylland

Køge, Midtsjælland

Indrykket
26-03-2021

Brænder du for jura og for toldret, EU-procedurer og internationale forhold? Motiverer det dig at være et fyrtårn på dit område, der i samarbejde med dine kolleger skaber et stærkt fagligt fællesskab? Så er du måske vores nye juridiske medarbejder.

 

Betydningsfulde opgaver med en bred kontaktflade

I Jura og Internationalt Kontor har vi bl.a. ansvaret for den generelle og konkrete lovfortolkning i forbindelse med de materielle og processuelle regler på toldområdet og for koordineringen af det lovforberedende arbejde.

 

Samtidig opdaterer vi Den juridiske vejledning og udarbejder styresignaler, og vi håndterer klageprocesser og retssager, fx præjudicielle sager og traktatkrænkelsessager.

 

Kontoret deltager derudover i internationale toldmødefora, fx i EUs komitéer og ekspertarbejdsgrupper, som udarbejder såvel delegerede som implementerende retsakter og dermed bindende EU-toldlovgivning. Arbejdet sker i tæt samarbejde med Skatteministeriets departement. Desuden bidrager vi løbende til at sikre et godt dansk juridisk fundament for en række nye toldsystemer, der udvikles og implementeres i løbet af de kommende fire-fem år.

 

Dine opgaver vil bl.a. omfatte at:

  • udarbejde notater vedrørende henvendelser om komplekse og principielle toldretlige spørgsmål

  • opdatere Den juridiske vejledning på toldområdet inden for udvalgte fagområder

  • deltage i møder i EU og bidrage til dansk interessevaretagelse og relevant dansk indflydelse i forbindelse med EUs udarbejdelse af ny lovgivning

  • deltage i retsmøder i Landsskatteretten

  • forestå juridisk kvalitetssikring i forbindelse med den igangværende udvikling af nye toldsystemer.

 

Du skal have mod på at bidrage til opgaver inden for forskellige toldfaglige områder, da vi lægger stor vægt på videndeling og fleksibilitet, så vi kan dække ind for en kollega, hvis behovet opstår. Vi hjælper og inddrager hinanden i vores opgaveløsning, og vi arbejder med faglige teams for at sikre det tværgående overblik.

 

Stærk formidler med gode samarbejdsevner

Du er uddannet cand.jur., cand.merc.jur., master i skat eller lignende. Det er en fordel, hvis du har kendskab til Toldstyrelsens fagområder eller har erfaring med EU-procedurer, ministerbetjening og politiske processer.

 

Derudover lægger vi vægt på, at du er:

  • god til at samarbejde og en fleksibel kollega, der hjælper til, hvor der er behov for det

  • sikker i både skriftlig og mundtlig formidling også på engelsk

  • engageret og videbegærlig, samtidig med at du gerne deler ud af din viden.

 

Vi understøtter en international samfundsopgave

Toldstyrelsen har ca. 900 medarbejdere fordelt over hele landet. Vi kommer med vidt forskellige baggrunde og fagligheder men vi er alle drevet af at tage del i en vigtig opgave, og vi er stolte af de resultater, vi skaber. I staben arbejder vi hver dag ambitiøst på at understøtte styrelsens kerneopgaver, og vi samarbejder på tværs af hele organisationen om konstruktive løsninger. Hvis du har lyst til at samarbejde med engagerede kolleger i hele landet og vil være med til at løse en international opgave, der skaber værdi for Danmark og sikrer det danske samfund, så er Toldstyrelsen noget for dig. Sammen skaber vi muligheder på tværs af grænser.

 

I vores kontor får du udfordringer, der bringer dine kompetencer i spil, og du får både personlige og faglige udviklingsmuligheder. Du bliver en del af lovgivningsprocessen, og din indsats får dermed stor indflydelse, da du er tæt på de væsentlige og centrale beslutninger i styrelsen.

 

Du kommer til at arbejde tæt sammen med engagerede og dygtige kolleger i et dynamisk og uformelt arbejdsklima. Vi lægger stor vægt på, at det er både udfordrende, lærerigt og sjovt at gå på arbejde.

 

Ansøgning og kontakt

Send ansøgning, CV, eksamenspapirer og evt. yderligere materiale senest søndag den 11. april 2021 via linket Søg stillingen.

 

Hvis du vil vide mere om stillingerne eller ansættelsesprocessen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Susse Meulengracht på telefon 72 37 87 27 eller chefkonsulent Trine Quist Vium på telefon 72 38 14 57 begge på hverdage kl. 9-16.

 

Vi forventer at holde første samtalerunde via Microsoft Teams i uge 15 og evt. anden samtalerunde i uge 16, hvor der kan indgå en skriftlig case. Stillingerne er til besættelse 1. juni 2021 eller efter aftale.

 

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Vi indhenter referencer inden ansættelsen.

 

Ansættelse sker under forudsætning af, at du via Politiets Efterretningstjeneste kan sikkerhedsgodkendes til klassifikationsgraden HEMMELIGT (HEM), da du kan komme ud for at arbejde med klassificerede dokumenter og systemer.

 

Kontoret er hjemmehørende på to adresser, så dit arbejdssted bliver indtil videre enten Slet Parkvej 1, 8310 Tranbjerg eller Carlsensvej 8, 4600 Køge. Lokationen i Tranbjerg flytter til Lyseng Allé 1, 8270 Højbjerg inden for en årrække.

 

Læs mere om ansættelse i Toldstyrelsen på www.toldst.dk/job.

 

Toldstyrelsen opfordrer alle kvalificerede uanset køn, alder, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

 

Om Toldstyrelsen

Vi understøtter smidig handel på tværs af de ydre grænser og sikrer en effektiv toldkontrol

 

Toldstyrelsens opgave er at sikre enkel angivelse af korrekt told og en effektiv forvaltning af EUs og Danmarks regler på toldområdet. I samarbejde med andre myndigheder arbejder vi for at forhindre illegal import og beskytte borgere og virksomheder mod ulovlige, farlige og sundhedsskadelige varer. I de kommende år har vi desuden en vigtig opgave med at modernisere og digitalisere toldområdet som fastsat i EUs toldkodeks.

 

Vi løser fagligt krævende opgaver i komplekse processer. Vi skal samtidig levere et højt serviceniveau og en effektiv kontrol i alle dele af opgaven. Derfor kræver vi stærk koordinering og høj faglighed både internt og i samarbejdet med andre aktører, nationalt såvel som internationalt.

 

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om, sammen med de andre styrelser under Skatteministeriet, at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

 

Stillings-ID

141128

 

Ansøgningsfrist

11-04-2021

 

Arbejdssted

Slet Parkvej 1, 8310 Tranbjerg eller Carlsensvej 8, 4600 Køge

 

Kontaktperson

Susse Meulengracht

Kontorchef

72378727

 

Trine Quist Vium

Chefkonsulent

72381457

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Toldstyrelsen

Danmark
Adresse 2
NULL
Danmark
Praktisk information
Oprettet
26-03-2021
Udløber
11-04-2021
Kviknummer
LJA-81877643
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Jura, HR og personale, Konsulent og rådgivning, Politik, kultur og samfund
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Toldstyrelsen

Praktisk information
Indrykket
26-03-2021
Ansøgningsfrist
11-04-2021
Kviknummer
LJA-81877643
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Jura, HR og personale, Konsulent og rådgivning, Politik, kultur og samfund
Beliggenhed