København
Rigspolitiet søger erfarne generalister, der har lyst til at drive processer, og som kan styre økonomien på de største og mest strategiske projekter i politiet. Hvis det lyder spændende, er du måske vores nye kollega!
Om os
Center for IT- og Projektøkonomi (IPØ) er et nyetableret center i Rigspolitiets Koncern-økonomi, som har til opgave at sikre en god styring og en effektiv anvendelse af de økonomiske midler til politiets projekter. Politiets projekter har stor politisk bevågenhed, og er en vigtig byggesten for politiets samlede virke. Du vil derfor være en del af de højst prioriterede og strategiske initiativer for Rigspolitiet.
Centeret er på ca. 20 medarbejdere, hvor tonen er uformel og humoristisk. Vi er en del af en stor og dynamisk arbejdsplads, hvor vi har tæt samarbejde med andre områder af Rigspolitiet og dansk politi, for at opnå vores mål og visioner.
Om stillingerne
Vi søger aktuelt både generalister, som har erfaring med at drive og styre processer i en stor og kompleks statslige myndighed, samt profiler der har lyst til eller erfaring med styring af store statslige projekter. Du kan eksempelvis have erfaring fra et departement, et konsulenthus eller en anden statslig myndighed.
Som erfaren medarbejder i centeret vil du sidde med omkring bordet på de største og vigtigste projekter i politiet og have ansvaret for bl.a. at analysere og varetage politiets økonomiske hensyn. Du vil derfor skulle arbejde tæt sammen med øverste ledelse i Rigspolitiet, styregrupper og projektledere om styring af økonomien.
Derudover vil du skulle bidrage med ledelsesinformation samt udarbejde skarpe oplæg til brug for fastsættelsen af den strategiske retning for projektområdet i politiet, herunder i forbindelse med en kommende flerårsaftale for politiet. Du vil eksempelvis også skulle udarbejde aktstykker til Folketingets Finansudvalg og bistå projekterne med at udfylde business cases til Statens it-råd.
Du vil få en koordinerende rolle i sektionen på en række områder, hvor du og dine kollegaer vil skulle udvikle økonomistyringen i politiet, så politiets midler bruges bedst muligt. Vi forventer, at du har lyst til at engagere dig i strategi, og du med ansvar og stor faglighed er med til at drive centerets højst prioriterede opgaver inden for økonomistyring af politiet.
Vores forventninger til dig
I begge stillinger lægger vi vægt på, at du har erfaring, er analytisk velfunderet og har sans for detaljen. Vi forestiller os, at du:
- Har en relevant samfundsfaglig uddannelse (eksempelvis cand.polit, cand.oecon, cand.merc., cand.scient.pol mv.)
- Har erfaring fra et konsulenthus eller offentlige institutioner f.eks. et departement, en statslig styrelse el. lign.
- Er ambitiøs, målrettet, initiativrig og trives med en travl samt afvekslende hverdag
- Har analytiske evner og stærk talforståelse
- Har en skarp pen, og formidler dig klart og præcist
- Arbejder struktureret og selvstændigt, så du løbende har styr på processer og leverancer
- Er serviceminded og lægger vægt på gode samarbejdsrelationer
Løn- og ansættelsesvilkår
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til de til enhver tid gældende aftaler mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation. Du bliver indplaceret på baggrund af kvalifikationer
Dit arbejdssted bliver Rigspolitiet med adresse på Polititorvet 14, 1780 København V.
Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan blive sikkerhedsgodkendt, ligesom du skal kunne opretholde sikkerhedsgodkendelsen gennem hele din ansættelse.
Kontakt og ansøgning
Hvis du har spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte centerchef Lars Vester på telefon 51 52 45 43 eller mail lko020@politi.dk. Du finder mere information om politiet på www.politi.dk og politiet som arbejdsplads på www.jobipolitiet.dk.
Når du søger en stilling i politiet, opretter du samtidig en profil i vores rekrutteringssystem. Hvis du søger flere jobs i politiet, skal du lægge en ansøgning og et CV ind i systemet pr. ansøgt job. Du skal derfor ikke slette tidligere dokumenter, hvis du søger endnu et job. Det er først, hvis du har fået afslag på en søgt stilling, at du kan slette dokumenterne knyttet dertil. Vi anbefaler, at du navngiver dine dokumenter, så det fremgår, hvilket job du søger. Foruden ansøgning og CV, bedes du uploade dit eksamensbevis. Du skal uploade alle dokumenter i pdf-format.
Vi opfordrer alle interesserede til at søge stillingen uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold.
Vi forventer at afholde samtaler fra uge 10
Ansøgningsfrist: 1. marts 2024
I politiet arbejder vi alle sammen for tryghed og sikkerhed
I politiet arbejder mere end 16.000 medarbejdere sammen om at forebygge og forhindre kriminalitet. Vi er alle dybt engagerede i at sikre, at Danmark er et trygt og sikkert sted at bo og leve uanset om vi arbejder med den nære politiindsats som betjent, som efter-forsker eller om vi bidrager til en af de mange andre vigtige funktioner i politiet.
Rigspolitiet er politiets øverste myndighed og har det overordnede ansvar for Danmarks i alt 15 politikredse fordelt på 12 kredse i Danmark, politiet i Grønland og på Færøerne samt National enhed for Særlig Kriminalitet (NSK). I Rigspolitiet udvikler vi strategier, koordinerer politiets arbejde på landsplan og arbejder med en lang række opgaver blandt andet økonomistyring, it-udvikling, juridisk rådgivning, presse og kommunikation, politisk betjening, indkøb af politiets udstyr og køretøjer samt HR-opgaver.
Lær os bedre at kende på www.jobipolitiet.dk