Vil du skabe værdifulde og bæredygtige indkøb og udbud til gavn for patienter, medarbejdere og miljøet på en af Danmarks største offentlige arbejdspladser? Og kunne du tænke dig at sætte din eget præg på strategien?
Så vil du garanteret passe godt ind i vores sektion, hvor vi søger en ny kollega til at gennemføre offentlige udbud med ansvar for egen kategori.
Du vil blive en del af Strategisk Indkøb i Indkøb & Medicoteknik, som er den regionale fællesfunktion inden for både indkøb, logistik og medicoteknik i Region Midtjylland med 170 ansatte. Region Midtjylland køber årligt varer og tjenesteydelser for ca. 8 mia. kr., og det er vigtigt, at vi køber ansvarligt ind. I Strategisk Indkøb arbejder vi for at få mest mulig sundhed for pengene samtidig med, vi tager størst mulig hensyn til miljøet uden at gå på kompromis med behandlingskvaliteten.
Hos os vil du få mulighed for at forme fremtidens sundhedsvæsen gennem effektive og kvalitetsbevidste indkøb i tæt samspil med læger, sygeplejersker og andre dedikerede eksperter.
Arbejdsområde og ansvar
Du vil få det fulde ansvar for en eller flere kategorier af betydelig størrelse, som du selvstændigt vil udvikle, drive og optimere. Du får mulighed for at lægge det strategiske fundament i dine kategorier og medvirke til at skabe rammerne for effektive udbud og indkøb af varer og tjenesteydelser.
En bærende del af dit arbejde vil bestå i at drive udbudsprocesser inden for dine kategorier i tæt samarbejde med højt specialiserede brugergrupper, som bl.a. består af kliniske fagfolk fra regionens hospitaler og indkøbs- og lagerfunktioner samt øvrige brugere/eksperter, som ikke nødvendigvis kender til udbud. Det er afgørende, at du kan lide at arbejde sammen med mennesker og vil dialogen med de forskellige fagligheder, som du skal arbejde sammen med.
Du skal være i stand til at træffe balancerede forretningsmæssige beslutninger, hvor du sikrer tilfredse slutbrugere og overholdelse af lovgivningen, samtidig med at du sikrer det gode købmandsskab og derigennem skaber økonomiske resultater til fordel for mere sundhed. Du ser selvfølgelig muligheden i enhver modgang og har fokus på detaljen. Samtidig har du både drivkraft og gåpåmod til at levere udbud og projekter af høj kvalitet også når det skal gå stærkt.
Teamet
Du får en unik mulighed for at indgå i et helt fantastisk team af 15 højt specialiserede Category Managers/udbudskonsulenter med solid erfaring og meget stærke kompetencer inden for EU-udbud og indkøbsprojekter. Teamet består også af to konsulenter til at støtte og vejlede dig omkring det sundhedsfaglige aspekt af rollen.
Dine opgaver
- Planlægning, tilrettelæggelse og gennemførelse af EU-udbud samt ansvar for de kommercielle og strategiske aspekter af processen
- Projektledelse med ansvar for samarbejdet med brugergrupper og overholdelse af tidsplaner
- Ansvar for tid, ressourcer og leverancer i udbudsprocessen
- Udarbejdelse af kontrakter og samarbejdsaftaler
- Beregning af besparelsespotentiale på indgåede aftaler
- Udarbejdelse af behovs- og markedsanalyser
- Implementering og markedsføring af aftaler internt i Region Midtjylland
Kvalifikationer
- Relevant økonomisk/merkantil uddannelse og erfaring fra en lignende stilling
- 1-3 års erfaring med EUs udbudsregler og erfaring med forskellige udbudsformer. Kandidater med en alternativ profil såvel som nyuddannede med den rette profil og indstilling vil også kunne komme i betragtning. Det vigtigste er, at du har mod på opgaven og tager ansvar så skal vi nok lære dig resten
- Evne til at yde kompetent rådgivning over for interessenter
- I stand til at have flere udbud/projekter kørende samtidig
- Struktureret og metodisk tilgang til opgaver
- God gennemslagskraft også under pres
- Evne til at koordinere, planlægge og have overblik
- Udadvendt natur, gode samarbejdsevner, herunder evne til at skabe netværk og kommunikere med forskellige faggrupper
- Initiativrig, engageret og med en ansvarsbevidst tilgang til opgaverne
Vi tilbyder
Du kommer til at arbejde et sted med mange spændende og varierede opgaver, dygtige kolleger og samarbejdspartnere samt gode muligheder for personlig og faglig udvikling.
Humor, trivsel og en uformel kultur vægtes højt på vores arbejdsplads. Det samme gør fleksibilitet, hvorfor der er en flekstidsordning, som gør det lettere at få arbejde og fritid til at hænge sammen. Der er også mulighed for hjemmearbejde.
Derudover tilbyder vi en god pensionsordning og et sundhedsudvalg, der løbende arrangerer forskellige sociale aktiviteter.
Løn- og ansættelsesvilkår
Hovedtjenestestedet er Indkøb & Medicoteknik, Universitetsbyen 25, Bygning 2A,
8000 Aarhus C.
Stillingen er en fast fuldtidsstilling på 37 timer med flekstidsordning.
Ansættelsen sker med reference til områdelederen for teamet af Category Managers.
Løn- og ansættelsesforhold er i henhold til gældende regler om Ny Løn.
Det tilstræbes, at ansættelsen finder sted pr. 1. februar 2023 eller snarest muligt.
Yderligere oplysninger
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til:
Tlf. 2497 6018 / Mail Jacob.Prange@stab.rm.dk
Ansøgningsfrist
Ansøgningsfristen er onsdag den 7. december 2022.
Vi indkalder kandidater til samtale løbende.
Ansøgninger modtages kun via vores elektroniske rekrutteringssystem. Vælg det anførte link for at søge stillingen.
Send ansøgning