Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Erfaren og analytisk stærk AC'er søges til økonomifunktion

Socialstyrelsen

Odense, Fyn

Indrykket
07-05-2020

Kan du lide at have mange bolde i luften og være den, der skaber sammenhæng mellem faglighed og økonomi? Brænder du for offentlig økonomistyring?

 

Vi tilbyder

En spændende stilling, hvor du kommer til at medvirke til fortsat udvikling af Socialstyrelsens økonomistyring og ledelsesinformation. Kan du lide at arbejde i højt tempo og have mange udviklingsopgaver, så er her en enestående mulighed for at bruge din faglighed i et uformelt miljø med høje faglige ambitioner.

 

Stillingsbeskrivelse

Økonomienheden er lige nu ved at videreudvikle styrelsens interne økonomistyringskoncept, herunder systematisere data og ledelsesinformation. Dette arbejde vil være et væsentligt element i den ledige stilling, hvorfor du vil komme til at arbejde med både konceptualisering af økonomistyring, håndtering af store datamængder samt formidling til fagligt ansvarlige projektledere, kontorchefer, topledelse mv.

 

Stillingen omfatter bl.a. arbejdsopgaver som

  • fremskudt økonomiressourceperson for fagcentre

  • arbejde med Finanslov, aktstykker og udgiftsopfølgning over for departementet

  • udarbejdelse af beslutningsoplæg til direktionen

  • arbejde med ledelsesinformation.

 

Dit arbejde vil bestå af en række faste arbejdsopgaver og ansvarsområder, ligesom der kan forventes en vis mængde ad hoc opgaver, som eksempelvis departementsbetjening og tværgående udviklingsopgaver.

 

Din profil

Vi forventer, at du har en relevant samfundsvidenskabelig baggrund, som eksempelvis cand. oecon, cand. scient. pol, cand. polit., cand. merc. eller tilsvarende. Der vil blive lagt vægt på erfaring med statslig økonomistyring, ligesom det er vigtigt, at du både mestrer talmæssige sammenhænge såvel som organisatorisk forståelse.

 

I dit daglige arbejde er du resultatorienteret og initiativrig. Du løser dine opgaver med sans for både detaljer og overblik. Du har it-kvalifikationer til bearbejdning og analyse af større datamængder (vi anvender Excel, Navision, ØS LDV, PowerBI mv.). Du er desuden humørfyldt og trives i en uformel omgangstone.

 

Desuden lægger vi vægt på, at du

  • kan arbejde selvstændigt, effektivt og målrettet

  • kan identificere behov og bidrage til udviklingen af nye og effektive løsninger

  • kan udvikle og optimere effektive arbejdsgange

  • kan vidensdele samt samarbejde godt internt og eksternt

  • udviser engagement og motivation både fagligt og socialt 

  • er omstillingsparat, ambitiøs og fleksibel

  • bidrager til egen læring og udvikling

  • formidler mundtligt og skriftligt klart og præcist med overbevisning og troværdighed

  • kan agere inden for rammerne af god embedsmandsskik.

 

Om Økonomienheden

Enheden er organiseret i tre teams budgetteam, regnskabsteam og team Fælles BI. Budgetteamet er inkl. den opslåede stilling, 11 ACere og 4 studenter. Regnskabsteamet består af 7 regnskabsmedarbejdere og Fælles BI-teamet består af 4 medarbejdere.

 

Budgetteamet varetager alle budget- og økonomistyringsmæssige opgaver i relation til fagcentrene, departementsbetjening, direktionsbetjening mv. Opgaverne i dette opslag er i budgetteamet.

 

Regnskabsteamet varetager alle registreringsmæssige opgaver i relation til regnskabsaflæggelsen, debitor og kreditor mv. Der er i den daglige opgaveløsning et tæt samspil mellem budget og regnskab.

 

Fælles BI-teamet understøtter styrelsens ledere med relevante rapporter, datamæssige informationer mv. samt arbejder med styrelsens interne dataarbejde.

 

Løn og ansættelsesvilkår

Stillingen er en fuldtidsstilling med tiltrædelse den 1. august 2020. Afhængig af erfaring og kompetencer kan ansættelse ske som fuldmægtig eller specialkonsulent i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og den relevante organisation.

 

Såfremt du tilbydes stillingen, vil du blive bedt om at fremsende en straffeattest til brug for vurdering af, om du kan ansættes i stillingen.

 

Stillingernes ansættelsesområde er Social- og Indenrigsministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdssted er Socialstyrelsen i Odense, Edisonsvej 1, 5000 Odense C.

 

Ansøgningsfrist og afholdelse af samtaler

Du sender din ansøgning og relevant dokumentation (CV og eksamenspapirer) elektronisk via stillingsopslaget på vores hjemmeside www.socialstyrelsen.dk. Der er ansøgningsfrist den 4. juni 2020.

Vi afholder samtaler den 15.-18. juni 2020.Du kan blive bedt om at løse en mindre opgave som led i ansættelsessamtalen.

 

Vil du vide mere?

Du kan få flere oplysninger om stillingen og Socialstyrelsen ved at kontakte Økonomichef Doris Tranberg Jørgensen, 61965679, djor@socialstyrelsen.dk eller Souschef Marlene Hedelund Porsgaard, 41740008, mhpo@socialstyrelsen.dk

 


Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Socialstyrelsen

Adresse 1
Edisonsvej 1
5000 Odense C
Danmark
Adresse 2
Edisonsvej 1
5000 Odense C
Danmark
Praktisk information
Oprettet
07-05-2020
Udløber
04-06-2020
Kviknummer
LJA-80237036
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Akademisk arbejde, Analyse og information, Finans, økonomi og regnskab, Politik, kultur og samfund
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Socialstyrelsen

Adresse
Edisonsvej 1
5000
Odense C
Danmark
Praktisk information
Indrykket
07-05-2020
Ansøgningsfrist
04-06-2020
Kviknummer
LJA-80237036
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Akademisk arbejde, Analyse og information, Finans, økonomi og regnskab, Politik, kultur og samfund
Beliggenhed