Brænder du også for at styrke kvaliteten i de danske dagtilbud? Og for at fremme en vidensdrevet udvikling af dagtilbudsområdet? Vi glæder os til at få en kollega, som har viden om dagtilbudsområdet og stærke kompetencer inden for projektledelse og arbejde med viden, data og kommunikation. Vi ønsker os også, at du har viden om børns kommunikative og sproglige udvikling, herunder hvordan arbejdet med at styrke de sproglige læringsmiljøer for alle børn kan tilrettelægges?
Om Team Dagtilbud
Team Dagtilbud har til formål at øge den pædagogiske kvalitet i de danske dagtilbud ved at fremme en vidensdrevet udvikling af området, fx ved at understøtte implementering af lovgivning i praksisfeltet og ved at sikre tilbageløb fra sektoren der kan informere ministeriets arbejde med politikudvikling. Teamet består af en Vidensenhed og af vores Praksiskonsulenter, som er et udgående korps, der tilbyder målrettede rådgivningsforløb til forvaltninger og dagtilbud. Derudover arbejder vi tæt sammen med vores søsterteam på dagtilbudsområdet, som har fokus på at understøtte kommuner i deres arbejde med at implementere den nye lovgivning om styrket kommunalt tilsyn.
I teamet bliver du en del af en dedikeret og engageret gruppe kolleger, som alle brænder for at styrke dagtilbudsområdet og som prioriterer både de faglige ambitioner og det kollegiale samvær højt. Arbejdsmiljøet er præget af tillid i samarbejdet og en høj grad af social kapital, som bidrager til synergi i vores opgaveløsninger.
Om arbejdsopgaverne
Dine opgaver vil blive tilpasset din profil og vil blandt andet kunne bestå i at:
-
Varetage projektledelse af politiske aftaler og initiativer fx ordblindepakke IV, herunder styre samarbejde med leverandører, som udarbejder evalueringer og analyser mv. for os.
-
Formidle viden om dagtilbud skriftligt og mundtligt fx i inspirationsmaterialer og på temamøder, seminarer, webinarer mv.
-
Understøtte kommuner i deres praksis med sprogvurdering og sprogstimulering fx gennem inspirationsmaterialer og facilitering af netværk
-
Administrere ansøgningspuljer, herunder udarbejde vejledninger og skabeloner samt sagsbehandle ansøgninger
-
Anvende relevante data til kvalitetsudvikling af dagtilbudsområdet
-
Betjene og samarbejde med Børne- og Undervisningsministeriets departement, relevante kontorer i styrelsen, andre ministerier mv.
Om dig
Vi forventer, at du kan genkende dig selv i det meste af nedenstående:
-
Du har en relevant akademisk grunduddannelse
-
Du er analytisk og arbejder systematisk, har sans for kvalitet og kan bidrage til udvikling af viden og resultater på området
-
Du har stærke mundtlige og skriftlige formidlingsevner, som sikrer, at du kommunikerer målrettet og præcist, hvad enten modtagerne er praktikere på dagtilbudsområdet, interessenter, embedsmænd eller politikere
-
Du har gode samarbejdskompetencer og evner at arbejde selvstændigt, struktureret og i detaljen, når der er behov for det
-
Du har viden om dagtilbudsområdet og de rammer den pædagogiske praksis udfolder sig i i det danske dagtilbud
-
Du har særlig viden om børns kommunikative, sproglige og skriftsproglige udvikling
Om Center for Udgående Kvalitetsarbejde
Det er CUKs kerneopgave at støtte dagtilbud, skoler og institutioner i at udvikle stærke faglige læringsmiljøer, som styrker børn, unge og voksnes læring, trivsel og dannelse. Centeret er organiseret i seks teams og består af ca. 125 medarbejdere. Medarbejderne i centeret er primært praksis- og læringskonsulenter, samt et mindre antal vidensmedarbejdere, der rådgiver og understøtter dagtilbud og skoler i deres arbejde med at løfte faglighed og trivsel og fremme den sociale mobilitet.
Løn- og ansættelsesvilkår
Afhængig af kompetencer og erfaringsprofil vil du blive ansat som enten fuldmægtig eller specialkonsulent med opstart den 1. februar 2023 eller hurtigst muligt derefter. Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og den relevante organisation. Der kan være mulighed for at forhandle tillæg afhængig af dine kvalifikationer. Såfremt du tilbydes stillingen, vil du blive bedt om at fremsende en børneattest til brug for vurdering af, om du kan ansættes i stillingen.
Vil du vide mere?
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte leder af Team dagtilbud, Sigrid Knap på telefon 4174 0020. Du kan også læse mere på vores hjemmeside www.uvm.dk og om styrelsen på www.stukuvm.dk.
Sådan søger du
Send din ansøgning, cv og eksamensbevis elektronisk senest den 1. december 2022 kl.12. Du søger stillingen via vores hjemmeside www.uvm.dk/job. Vi forventer at holde to samtalerunder, hvor den første afholdes i uge 49. Vi bruger en caseopgave i forbindelse med samtalerne for at vurdere, hvordan du løser en konkret opgave. Du får flere oplysninger om casen, hvis du inviteres til samtale.
Styrelsen for Undervisning og Kvalitet er en styrelse i Børne- og Undervisningsministeriets koncern. Vi ønsker, at medarbejdernes sammensætning afspejler samfundets og ser frem til din ansøgning uanset personlig baggrund - vi ser kun på kvalifikationer og kompetencer.
Ansøgningsfrist
01-12-2022
Tiltrædelsesdato
01-02-2023
Kategori
AC-fuldmægtig eller specialkonsulent
Arbejdssted
Styrelsen for Undervisning og Kvalitet i Holbæk
Hjemmeside
http://uvm.dk/
Kontakt
Sigrid Ingeborg Knap
Faglig leder af Team dagtilbud
E-mail
4174 0020