Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Erfaren leder for specialister i regnskabskontrol på toldområdet

Toldstyrelsen

Østjylland

Indrykket
15-01-2021

Vil du bidrage til at sikre, at virksomheder og andre aktører angiver den korrekte told og fører et retvisende toldregnskab? Kan du skabe en tydelig retning, som du og dine medarbejdere kan styre efter i en omskiftelig hverdag? Og kan du motivere medarbejderne, så de hver dag leverer sagsbehandling af høj kvalitet?

Personaleledelse med internationalt fokus

 I Toldstyrelsens enhed for særlig efterkontrol vil du indgå i et lederteam på to, som har ansvaret for at lede fagligt specialiserede medarbejdere, der gennem effektiv kontrol forvalter EUs regler for handel på tværs af grænser.

Enhedens medarbejdere kontrollerer, at virksomhederne efterlever reglerne på toldområdet, og bidrager dermed til at sikre EUs toldindtægter. Enheden er ansvarlig for at gennemføre kontrol i virksomheder og hos fx importører, eksportører og speditører, ligesom ansvaret for den efterfølgende sagsbehandling og afgørelse ligger her.

Enhedens opgaver omfatter bl.a. at:

  • sikre, at både national lovgivning og EU-lovgivning overholdes

  • kontrollere og gennemføre revision af virksomheder, herunder at gennemgå regnskaber, bogføring m.m.

  • kontrollere særlige ordninger, herunder at virksomhederne stiller korrekt sikkerhed

  • håndtere bistandssager og verifikationssager til og fra udenlandske toldmyndigheder.

 

Du deler ansvaret for den daglige drift med enhedens anden funktionsleder og varetager almindelige personale- og ledelsesmæssige opgaver samt faglige vurderinger. Vi forventer, at du formår at lede på grundlag af Skatteforvaltningens værdier, som er samarbejde, faglighed, ansvar og udsyn.

Du kan formidle strategier, politikker og mål til medarbejderne, så der ikke er tvivl om retning og forventninger. Du understøtter den strategiske udvikling inden for dit ansvarsområde og bidrager til at skabe sammenhæng mellem styrelsens overordnede strategi og enhedens behov.

Du refererer til underdirektøren for Kontrol og samarbejder og sparrer med Toldstyrelsens samlede ledergruppe.

Tillidsfuld ledelsesstil med øje for udvikling

Du har en relevant uddannelse inden for fx økonomi eller regnskab. Du kan også have erhvervet dig dine kompetencer gennem erfaring med finansiel kontrol fx fra en bank eller et revisionsfirma. Du har flere års erfaring med ledelse af specialister eller faglig teamledelse. Derudover er det en fordel, hvis du har kendskab til told og erfaring med revision, controlling eller kontrol - gerne inden for fx skatte-, afgifts- og/eller momsområdet.

Det er afgørende, at du har den faglige indsigt, så du kan understøtte og sparre med medarbejderne i forbindelse med især store sager. Du har fokus på både drift og processer, hvor du løbende bidrager til at højne kvaliteten samt effektivisere processerne.  

Du har flair for personaleledelse, og du er god til at skabe resultater via dialog. Du opdyrker relationer både internt og eksternt og er en synlig og professionel repræsentant for enheden og for Toldstyrelsen. Du er engageret og empatisk og har fokus på trivsel og udvikling, så du kan støtte medarbejderne i forbindelse med de forandringer, der kommer.

Desuden lægger vi vægt på, at du:

  • har gennemslagskraft og en god portion humor, der understøtter den gode og alsidige arbejdsplads, som enheden er

  • har en tillidsbaseret og delegerende ledelsesstil

  • motiverer medarbejderne, så de hele tiden har forudsætningerne for at leve op til deres potentiale

  • understøtter medarbejdernes kompetenceudvikling og følger op på effekten af den

  • behersker engelsk på professionelt niveau i skrift og tale.

 

Bliv en del af et stærkt fagligt fællesskab

 Toldstyrelsen har mere end 850 medarbejdere fordelt over hele landet. I enheden T09, Særlig Efterkontrol er vi i øjeblikket 22 medarbejdere men forventer primo 2021 at være 25 medarbejdere. I Toldstyrelsen møder du et godt team af engagerede lederkolleger, fagligt dygtige medarbejdere og en spændende, udfordrende og afvekslende arbejdsdag.

Du bliver en del af et stærkt fagligt fællesskab, hvor vi er afhængige af, at alle bringer deres viden og kompetencer i spil, når vi sammen løser opgaver af stor samfundsmæssig betydning.

Ansøgning og kontakt

 Send ansøgning, CV samt dokumentation for uddannelse via linket Søg stillingen senest tirsdag den 2. februar 2021. 

Hvis du vil vide mere om arbejdsopgaverne eller enheden, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Poul Tackmann på telefon 72 38 86 65 på hverdage kl. 9-15 eller stabsdirektør Jan Højgaard Funder på telefon 72 37 16 96 på hverdage kl. 15-17.

Vi forventer at holde første samtalerunde torsdag den 4. februar 2021 og mandag den 8. februar 2021. Du skal være opmærksom på, at vi muligvis indkalder til samtale med kort varsel.

Anden samtalerunde er tirsdag den 23. februar og torsdag den 25. februar 2021. Der indgår personprofilanalyse og logisk test i rekrutteringsprocessen. Forud for ansættelsen vil der blive indhentet referencer.

Ansættelse sker under forudsætning af, at du via Politiets Efterretningstjeneste kan sikkerhedsgodkendes til klassifikationsgraden HEMMELIGT (HEM), da du skal arbejde med klassificerede dokumenter og systemer.

Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst. Stillingen er klassificeret i lønramme 36. Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Dit arbejdssted er indtil videre Slet Parkvej 1-3, 8310 Tranbjerg.

Toldstyrelsen

Vi understøtter smidig handel på tværs af de ydre grænser og sikrer en effektiv toldkontrol 

Toldstyrelsens opgave er at sikre enkel angivelse af korrekt told og effektiv forvaltning af EUs regelsæt på toldområdet. I samarbejde med andre myndigheder arbejder vi for at forhindre illegal import og beskytte borgere og virksomheder mod farlige eller sundhedsskadelige varer som våben og narkotika. I de kommende år har vi desuden en vigtig opgave med at modernisere og digitalisere toldområdet som fastsat i EUs toldkodeks.   

 Vi løser fagligt krævende opgaver i komplekse processer. Vi skal samtidig levere et højt serviceniveau og en effektiv kontrol i alle dele af opgaven. Derfor kræver vi stærk koordinering og høj faglighed både internt og i samarbejdet med andre aktører, nationalt såvel som internationalt. 

 Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor. 

 Læs mere om Toldstyrelsen på www.toldst.dk.

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Toldstyrelsen

Adresse 1
Slet Parkvej 1-3
8310 Tranbjerg
Danmark
Adresse 2
Slet Parkvej 1-3
8310 Tranbjerg
Danmark
Praktisk information
Oprettet
15-01-2021
Udløber
02-02-2021
Kviknummer
LJA-81588840
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Akademisk arbejde, Analyse og information, Finans, økonomi og regnskab, Kontor og administration, Ledelse, Politik, kultur og samfund
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Toldstyrelsen

Adresse
Slet Parkvej 1-3
8310
Tranbjerg
Danmark
Praktisk information
Indrykket
15-01-2021
Ansøgningsfrist
02-02-2021
Kviknummer
LJA-81588840
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Akademisk arbejde, Analyse og information, Finans, økonomi og regnskab, Kontor og administration, Ledelse, Politik, kultur og samfund
Beliggenhed