Vil du være med til at sikre en robust og ordentlig finansiel sektor for hele samfundet? Har du blik for at hjælpe direktøren og sørge for, at der bliver fulgt op i en travl hverdag? Har du erfaring med strategiarbejde og i at formidle komplekse finansielle emner? Så har vi brug for dig i Finanstilsynets ledelsessekretariat.
Hvem er vi?
Ledelsessekretariatet er ansvarlig for minister- og ledelsesbetjening, kommunikation og international interessevaretagelse. Derudover hjælper vi direktionen med at udarbejde ny strategi frem mod 2030. Finanstilsynets arbejdsområde indebærer mange forskellige komplekse problemstillinger, som har stor samfundsmæssig interesse og betydning, og vi har fokus på at følge med udviklingen. Det giver dig garanti for en afvekslende hverdag og gode muligheder for faglig og personlig udvikling.
Hvilke arbejdsopgaver kan vi tilbyde?
Du skal bidrage til effektivitet i vores tilsynsarbejde ved at have ansvar for at implementere og eksekvere vores nye strategi. Strategien færdiggøres i 2024 og kommer til at præge Finanstilsynets arbejde frem mod 2030. Derudover skal du bistå med ledelsesbetjening i Ledelsessekretariatet, hvilket indebærer at forberede møder, udarbejde taler til direktionen og andre formidlingsopgaver.
Passer vi sammen?
Du vil blive en del af et kontor med 18 medarbejdere, som er bredt sammensat af samfundsvidenskabeligt og kommunikationsuddannede medarbejdere og sekretærer. Derudover vil du have et tæt samarbejde med vores direktør.
Kan du sætte kryds ved følgende karaktertræk, så er du et godt match til stillingen:
1. Du har politisk tæft og et skarpt strategisk blik
Du tænker fremad og trives med at være med til at træffe beslutninger. Din tilgang er strategisk og struktureret, med fokus på at være proaktiv og forudseende. Du har blik for såvel de store linjer som detaljerne.
2. Du har en høj faglighed og lyst til at lære
Arbejdet med den finansielle sektor, finansiel lovgivning og tilsynsarbejdet kræver et solidt fagligt fundament. Det er en fordel, hvis du har beskæftiget dig med den finansielle sektor og regulering, men ikke en forudsætning, hvis du er klar på en stejl læringskurve.
3. Du er god til at kommunikere og samarbejde
Du har stærke kommunikationsevner og kan omsætte din faglighed til et klart og letforståeligt sprog, på skrift og i tale. Det gælder både, når du er med til at skabe rammerne for en god dialog med de finansielle virksomheder, og når vi deler analyser og observationer internt med kollegaer og direktionen. Det er vigtigt for dig at samarbejde og skabe relationer.
4. Du er resultatorienteret og tager ansvar
Du har fokus på at skabe resultater og tager ansvar for at udføre dine opgaver med en høj kvalitet og til tiden. Kompleksiteten i opgaverne er høj, men alligevel kan du sikre en god styring af dine opgaver.
Derudover forestiller vi os, at du:
-
har en samfundsvidenskabelig uddannelse
-
har erfaring fra tidligere job i centraladministrationen, den finansielle sektor eller lignende, og at du er klar til dit næste karriereskridt.
Hvordan er dine ansættelsesvilkår?
Din ansættelse sker efter gældende overenskomst mellem AC og Finansministeriet. I forbindelse med ansættelse skal du fremvise straffeattest. Ansættelsesdato: hurtigst muligt og senest 1. oktober 2024.
Vi har et internt karriere- og kompetenceprogram samt flekstidsordning, betalt frokostpause, kantineordning, massageordning, renseriordning og fri parkering. Derudover er der mulighed for at deltage i forskellige ugentlige træningsaktiviteter herunder fodbold, løb og funktionel træning. Vi har desuden mange andre personalearrangementer, som er medvirkende til et godt socialt miljø.
Du bliver en del af et hus, hvor fagligheden er i højsædet, og på den større klinge vil du opleve, at du deltager i løsningen af en vigtig samfundsopgave ved, at du er med til at skabe fundamentet for en robust og ordentlig finansiel sektor for hele samfundet.
Sådan ansøger du
Send din ansøgning via knappen søg stillingen til højre i annoncen eller via vores elektroniske ansøgningssystem på www.finanstilsynet.dk senest den 10. august 2024. Husk at uploade dit CV, eksamensbeviser og andre relevante bilag sammen med din ansøgning. Vi tager ikke ansøgninger i betragtning, der er blevet indsendt på anden vis.
Samtaler forventes som udgangspunkt at finde sted i uge 34-35. Der vil blive anvendt test i forbindelse med 2. samtaler.
I Erhvervsministeriet tror vi på, at et inkluderende, mangfoldigt arbejdsmiljø styrker opgaveløsningen. Vi ønsker en medarbejdersammensætning, der afspejler det omgivende samfund og lige muligheder for alle vores jobansøgere. Vi opfordrer alle til at søge stillingen uanset alder, køn, handicap, seksualitet, religion eller etnisk tilhørsforhold
Spørgsmål?
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte kontorchef Ulrik Hyrup Mogensen på tlf. 33 55 84 32 eller uhm@ftnet.dk. Oplysninger om løn- og ansættelsesvilkår kan du få ved at henvende dig til vores HR Rekrutteringspartner Iben Schulin-Zeuthen på Tlf. 91 33 70 80. Bemærk, at der kan være begrænset tilgængelighed henover sommeren grundet ferieperiode.
Du kan læse mere om Finanstilsynet på www.finanstilsynet.dk - særligt under rubrikken Karriere. Du kan også finde os på LinkedIn ved at søge på Finanstilsynet Danmark.
Ansøgningsfrist
10-08-2024
Hjemmeside
www.finanstilsynet.dk
Kontakt
Ulrik Hyrup Mogensen
Kontorchef
E-mail