Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Erfaren fuldmægtig eller konsulent til Koncernregnskab og Økonomistyring i Skatteministeriets departement

Skatteministeriet

København, Storkøbenhavn

Indrykket
06-03-2025

Vil du være med til at videreudvikle og styrke opfølgningen på departementets interne økonomi samt varetage tværgående styrings- og analyseopgaver? Er du god til at arbejde selvstændigt, analytisk og helhedsorienteret med løsning af opgaver? Motiveres du af at arbejde i et ambitiøst og engageret team? Da er du måske den nye medarbejder, vi søger til kontoret for Koncernregnskab og Økonomistyring.

 

Om stillingen

Kontoret for Koncernregnskab og Økonomistyring består af 17 dygtige kollegaer - med forskellige baggrunde - med godt sammenhold og højt engagement.

 

Kontoret for Koncernregnskab og Økonomistyring er en del af afdelingen for Koncernstyring i Skatteministeriets departement. I kontoret har vi fokus på at forbedre styring og tilsyn med hele ministerområdet, og vi arbejder bl.a. med departementets interne økonomi i forhold til udgiftsopfølgninger og budgetlægning, opfølgning og koordination på koncernens regnskab og revisioner fra Rigsrevisionen, implementering af risikostyring samt analyse- og styringsopgaver forbundet med udgifter til indkøb af bl.a. juridisk bistand.

 

Vi har et tæt samarbejde med de øvrige kontorer i departementet og med koncernens ni styrelser om at implementere og forbedre den løbende styring og opfølgning på kontorets områder.

 

Kontoret søger en medarbejder, der trives med en bred portefølje af opgaver inden for tilsyn, risikostyring, økonomistyring, regnskab og analyser. Du kan bl.a. forvente at arbejde med følgende områder:

  • Løbende opfølgning og styring af departementets samlede økonomi på ca. 400 mio. kr., herunder udgifts- og månedsopfølgninger

  • Videreudvikling af departementets økonomistyring og regnskabsaflæggelse

  • Tilsyn med regnskabsaflæggelsen på ministerområdet

  • Implementering og videreudvikling af finansiel risikostyring i departementet og på tværs af koncernen

  • Budget- og bevillingssager for departementets økonomi, herunder bidrag til finansloven mv.

  • Større analyseopgaver inden for departementets økonomi

Kontoret er organiseret i tre teams inden for økonomistyring og tværgående styring og tilsyn inden for henholdsvis statens indtægtsregnskab og styrelsernes driftsregnskaber. Du kan komme til at løse opgaver inden for et eller flere teams, ligesom flere af vores opgaver går på tværs af vores teams.

 

Om dig

Du har en relevant lang videregående uddannelse. Vi ser gerne, at du har nogle års relevant erfaring.

 

Vi forventer, at du har:

  • Gode skriftlige og mundtlige formidlingsevner

  • Er struktureret og har et godt analytisk overblik

  • Kendskab til budget- og bevillingsstyring samt finansielt tilsyn inden for staten eller det offentlige

  • Blik for detaljen og tager initiativ, når du skal finde de gode løsninger

  • Interesse for at skabe gode relationer og indgå i konstruktivt samarbejde med både kollegaer i Skatteministeriet og samarbejdspartnere

  • En selvstændig tilgang til opgaveløsningen, herunder ift. at drive processer og opgavefelter.

Arbejd tæt på det, der tæller

I Skatteministeriet arbejder vi tæt på de politiske processer på et område med stor bevågenhed og mange interessenter. Vi bruger alle vores kræfter på at løse en afgørende opgave på en ordentlig måde samtidig med, at vi sætter retning og skaber løsninger for Skatteforvaltningen.

 

Vi er et fagligt og ambitiøst departement med ca. 300 ansatte, hvor vi dagligt løser udfordrende opgaver på tværs af discipliner. Vi ved, at den gode løsning opstår i samspillet mellem fagligheder. Derfor dyrker vi en stærk faglig samarbejdskultur, hvor der også er plads til det sociale.

 

Kontakt og ansættelsesvilkår

Send din ansøgning med CV og eksamensbevis via linket Søg stillingen senest søndag den 23. marts 2025. Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Martin Høirup Wiboltt på telefonnummer 72 37 18 42.

 

Der kan indgå tests i ansættelsesprocessen.

 

Vi indkalder til samtaler løbende.

 

Tiltrædelse snarest muligt og ansættelse efter gældende overenskomst. Arbejdsstedet er Nicolai Eigtveds Gade 28, 1402 København K. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

 

Læs mere om ansættelse i Skatteministeriet på http://www.skm.dk/job.

 

Stillings-ID

187151

 

Ansøgningsfrist

23-03-2025

 

Arbejdssted

Hovedstadsområdet

 

Arbejdssted

Nicolai Eigtveds Gade 28, 1402 København K

 

Kontakt

Martin Høirup Wiboltt

Kontorchef

E-mail

72371842

 

Hjemmeside

skm.dk

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Skatteministeriet

Adresse 1
Nicolai Eigtveds Gade 28
1402 København K
Danmark
Praktisk information
Oprettet
06-03-2025
Udløber
23-03-2025
Kviknummer
LJA-85980506
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Akademisk arbejde, Analyse og information, Finans, økonomi og regnskab, Jura, HR og personale, Konsulent og rådgivning, Politik, kultur og samfund
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Skatteministeriet

Adresse
Nicolai Eigtveds Gade 28
1402
København K
Danmark
Praktisk information
Indrykket
06-03-2025
Ansøgningsfrist
23-03-2025
Kviknummer
LJA-85980506
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Akademisk arbejde, Analyse og information, Finans, økonomi og regnskab, Jura, HR og personale, Konsulent og rådgivning, Politik, kultur og samfund
Beliggenhed