Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Erfaren AC'er til foreningsområdet inden for kultur og idræt i Køge Kommune

Køge Kommune

Køge, Midtsjælland

Indrykket
07-01-2022

Som foreningskoordinator bliver du kommunens centrale tovholder på foreningsområdet og understøtter de mange frivillige ildsjæle, som gør en kæmpe indsats. Du skal arbejde visionært og strategisk på flere niveauer og samtidig have et indblik i, hvad der rører sig på foreningsområdet.

 

Vi har et stærkt kultur- og idrætsliv i Køge. Foreningerne udgør en grundsten i kommunen og medvirker hver dag til, at mange borgere har et stærkt fællesskab og et liv med høj kvalitet. Vi har mange frivillige ildsjæle, som gør en kæmpe indsats for fællesskabet og demokratiet. Det skal vi værne om og understøtte, alt det vi kan. Vi stræber derfor altid efter at gøre det let at være forening i Køge Kommune.

 

Som foreningskoordinator vil du blive kommunens centrale tovholder på foreningsområdet. Du skal arbejde strategisk på flere niveauer og samtidig have et indblik i, hvad der rører sig på foreningsområdet.

 

Du skal sammen med vores to administrative konsulenter på foreningsområdet optimere og forenkle de administrative og driftsmæssige opgaver. Herudover skal du arbejde med foreningsvedtægter. Du skal servicere vores aktive foreningsliv i hele kommunen, være opsøgende og dyrke netværk og derigennem understøtte foreningernes behov bedst muligt.

 

Helt konkret har vi igangsat en undersøgelse af vores arbejde med de folkeoplysende foreninger. Her kigger vi især på vores centrale procedurer vedr. lokalelån og tildeling af tilskud. Som foreningskoordinator får du både ansvaret for at færdiggøre undersøgelsen samt sikre fremdriften af resultaterne.

 

Endelig vil du skulle sekretariatsbetjene vores folkeoplysningsudvalg i form af Kultur- og Idrætsrådet.

 

Du bliver en del af Kultur- og Idrætsteamet, som er placeret på Køge Rådhus. Kultur- og Idrætsteamet indgår i Stab og Kulturafdelingen, som varetager flere centrale funktioner fx jura, kommunikation og byrådsbetjening. Du vil få en bred samarbejdsflade med de andre forvaltninger samt resten af Stab og Kulturafdelingen, hvor især det juridiske team vil støtte dit arbejde på folkeoplysningsområdet.

 

Du får gode muligheder for at påvirke stillingsindholdet.

 

Du vil få følgende hovedopgaver:

  • Udrulle resultaterne fra den igangsatte undersøgelse af foreningsområdet, herunder implementering af ny foreningsportal sammen med andre konsulenter 

  • Gennemføre digitalisering af diverse tilskudstyper og systemer på folkeoplysningsområdet 

  • Optimere vores administration af lokaler og tilskud 

  • Administrere diverse tilskudstyper på folkeoplysningsområdet inkl. tilsyn med disse sammen med vores 2 administrative konsulenter 

  • Sikre solid vurdering/administration af området inkl. tilsyn 

  • Sikre tydelig kommunikation til vores foreninger 

  • Sekretariatsunderstøtte Kultur- og Idrætsrådet

 

Den foreningskoordinator vi kigger efter:

  • Har flere års dokumenteret, professionel erfaring inden for Folkeoplysningsloven og Kommunalfuldmagten 

  • Har en solid praktisk erfaring med det frivillige foreningsliv, herunder sparring og rådgivning 

  • Har erfaring med projektledelse, og er en stærk netværker 

  • Har øje for smidige arbejdsgange 

  • Har økonomiforståelse 

  • Er en dygtig kommunikator både i skrift og tale 

  • Har erfaring med sagsbehandling og sagsfremstilling til politisk niveau 

  • Har en relevant uddannelse på akademisk niveau 

  • Derudover lægger vi vægt på, at du har en god portion erfaring med arbejdet i en kommune eller politisk ledet organisation, herunder forståelse for den politiske proces og forvaltningens rolle.

 

Dine personlige egenskaber er vigtige for os:

  • Du er initiativrig, kan arbejde selvstændigt, effektivt og har gennemslagskraft 

  • Du arbejder med energi og engagement og har en systematisk tilgang til arbejdet 

  • Du er idérig og nysgerrig 

  • Det falder dig naturligt at samarbejde med flere fagligheder og foreningerne 

  • Du er fleksibel i en travl og omskiftelig hverdag 

  • Du er en god kollega, der bidrager til sparring, vidensdeling og et godt arbejdsklima

 

Du bliver en værdsat kollega i et team:

  • Som er ambitiøse og stolte af vores fagområde 

  • Hvor der er højt til loftet, og gode ideer fremmes 

  • Hvor videreuddannelse og opdatering af kompetencer prioriteres 

  • Hvor vi arbejder på et arbejdsliv i balance

 

Om Køge Kommune

Det går godt i Køge! Kommunen forventes at vokse med 8.000 borgere frem til 2030. Vi er i gang med større byudviklingsprojekter. Vi har indviet Køge Nord Station, som centralt trafikknudepunkt i Danmark og Norden, og vi har et nyt supersygehus godt på vej.

Læs mere om Køge Kommune på www.koege.dk

 

Løn- og ansættelsesforhold

Ansættelse sker efter gældende overenskomst og med aflønning efter kvalifikationer. Der er tale om en fast stilling, og arbejdstiden er 37 timer ugentligt.

Arbejdsstedet er Køge Rådhus, Torvet 1, 4600 Køge. Køge Station ligger 2 minutter fra rådhuset.

Stillingen ønskes besat snarest eller pr. 1. april 2021.

 

Yderligere oplysninger

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte teamchef Birgit Madsen på telefon 29 27 55 56 eller mail birgit.madsen@koege.dk

Ansøgningsfristen er den 31. januar 2022 kl. 12.00. 1. ansættelsessamtale planlægges afholdt den 7. februar. og 8. februar, og 2. ansættelsessamtale gennemføres den 10. februar 2022.

 

Send ansøgning, CV, eventuelle bilag og referencer via www.koege.dk/job.

 

Køge Kommune ønsker at fremme ligestillingen mellem mænd og kvinder uanset etnisk baggrund. Vi opfordrer derfor personer med dansk og anden etnisk baggrund at søge stillingen.

 

Spørgsmål

Har du spørgsmål vedrørende stillingen så kontakt venligst

Birgit Madsen

Teamleder

birgit.madsen@koege.dk

56672313

 

Ansøgningsfrist:

31. januar 2022, kl.: 12:00

 

Læs mere om Køge Kommune som arbejdsplads og se en kort film om vores personalepolitiske grundlag her

 


Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Køge Kommune

Adresse 1
Torvet 1
4600 Køge
Danmark
Praktisk information
Oprettet
07-01-2022
Udløber
31-01-2022
Kviknummer
LJA-83191579
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Akademisk arbejde, Politik, kultur og samfund, Projektledelse og styring
Ansøg nu
Job i virksomheden

Del dette job

Virksomhedsinformation

Køge Kommune

Adresse
Torvet 1
4600
Køge
Danmark
Praktisk information
Indrykket
07-01-2022
Ansøgningsfrist
31-01-2022
Kviknummer
LJA-83191579
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Akademisk arbejde, Politik, kultur og samfund, Projektledelse og styring
Beliggenhed