Som foreningskoordinator bliver du kommunens centrale tovholder på foreningsområdet og understøtter de mange frivillige ildsjæle, som gør en kæmpe indsats. Du skal arbejde visionært og strategisk på flere niveauer og samtidig have et indblik i, hvad der rører sig på foreningsområdet.
Vi har et stærkt kultur- og idrætsliv i Køge. Foreningerne udgør en grundsten i kommunen og medvirker hver dag til, at mange borgere har et stærkt fællesskab og et liv med høj kvalitet. Vi har mange frivillige ildsjæle, som gør en kæmpe indsats for fællesskabet og demokratiet. Det skal vi værne om og understøtte, alt det vi kan. Vi stræber derfor altid efter at gøre det let at være forening i Køge Kommune.
Som foreningskoordinator vil du blive kommunens centrale tovholder på foreningsområdet. Du skal arbejde strategisk på flere niveauer og samtidig have et indblik i, hvad der rører sig på foreningsområdet.
Du skal sammen med vores to administrative konsulenter på foreningsområdet optimere og forenkle de administrative og driftsmæssige opgaver. Herudover skal du arbejde med foreningsvedtægter. Du skal servicere vores aktive foreningsliv i hele kommunen, være opsøgende og dyrke netværk og derigennem understøtte foreningernes behov bedst muligt.
Helt konkret har vi igangsat en undersøgelse af vores arbejde med de folkeoplysende foreninger. Her kigger vi især på vores centrale procedurer vedr. lokalelån og tildeling af tilskud. Som foreningskoordinator får du både ansvaret for at færdiggøre undersøgelsen samt sikre fremdriften af resultaterne.
Endelig vil du skulle sekretariatsbetjene vores folkeoplysningsudvalg i form af Kultur- og Idrætsrådet.
Du bliver en del af Kultur- og Idrætsteamet, som er placeret på Køge Rådhus. Kultur- og Idrætsteamet indgår i Stab og Kulturafdelingen, som varetager flere centrale funktioner fx jura, kommunikation og byrådsbetjening. Du vil få en bred samarbejdsflade med de andre forvaltninger samt resten af Stab og Kulturafdelingen, hvor især det juridiske team vil støtte dit arbejde på folkeoplysningsområdet.
Du får gode muligheder for at påvirke stillingsindholdet.
Du vil få følgende hovedopgaver:
Den foreningskoordinator vi kigger efter:
Dine personlige egenskaber er vigtige for os:
Du bliver en værdsat kollega i et team:
Om Køge Kommune
Det går godt i Køge! Kommunen forventes at vokse med 8.000 borgere frem til 2030. Vi er i gang med større byudviklingsprojekter. Vi har indviet Køge Nord Station, som centralt trafikknudepunkt i Danmark og Norden, og vi har et nyt supersygehus godt på vej.
Læs mere om Køge Kommune på www.koege.dk
Løn- og ansættelsesforhold
Ansættelse sker efter gældende overenskomst og med aflønning efter kvalifikationer. Der er tale om en fast stilling, og arbejdstiden er 37 timer ugentligt.
Arbejdsstedet er Køge Rådhus, Torvet 1, 4600 Køge. Køge Station ligger 2 minutter fra rådhuset.
Stillingen ønskes besat snarest eller pr. 1. april 2021.
Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte teamchef Birgit Madsen på telefon 29 27 55 56 eller mail birgit.madsen@koege.dk
Ansøgningsfristen er den 31. januar 2022 kl. 12.00. 1. ansættelsessamtale planlægges afholdt den 7. februar. og 8. februar, og 2. ansættelsessamtale gennemføres den 10. februar 2022.
Send ansøgning, CV, eventuelle bilag og referencer via www.koege.dk/job.
Køge Kommune ønsker at fremme ligestillingen mellem mænd og kvinder uanset etnisk baggrund. Vi opfordrer derfor personer med dansk og anden etnisk baggrund at søge stillingen.
Spørgsmål
Har du spørgsmål vedrørende stillingen så kontakt venligst
Birgit Madsen
Teamleder
birgit.madsen@koege.dk
56672313
Ansøgningsfrist:
31. januar 2022, kl.: 12:00
Læs mere om Køge Kommune som arbejdsplads og se en kort film om vores personalepolitiske grundlag her