Gem annonce

Er du vores nye kollega i Formandens Departement?

Grønlands Selvstyre, Formandens Departement

København, Storkøbenhavn

Nuuk

Indrykket
02-06-2021

Bestyrelsessekretariatet

Grønlands Selvstyre er helt eller delvist ejer af 14 aktieselskaber, hvis formål spænder fra fiskeri og detailhandel over kommunikation, boligadministration, vareforsyning, passagertransport, turisme til erhvervsudvikling. Selskaberne har en samlet omsætning over 10 mia. kr. årligt

Naalakkersuisut (Grønlands regering) varetager sin ejerrolle via Bestyrelsessekretariatet. Bestyrelsessekretariatet er organisatorisk placeret i Formandens Departement.

Bestyrelsessekretariatet varetager efter instruks fra Naalakkersuisut ejer rollen i forhold til de helt og delvist selvstyreejede aktieselskaber. Arbejdsopgaverne er bl.a. følgende:

  • Udarbejdelse af generelle ejer politiske rammer og ejer strategier for de enkelte selskaber i overensstemmelse med sektor politikken.

  • Løbende informationsindsamling og dialog med selskabernes ledelse samt analyse af selskabernes regnskaber, strategier, forretningsplaner mv.

  • Være tovholder og projektleder i forhold til specifikt definerede projekter, hvor der refereres til nedsatte styregrupper og hvor der i projekterne vil være en vis form for selvstændig beslutningskompetence.

  • Forberedelse af generalforsamlinger i de 14 helt eller delvist selvstyreejede aktieselskaber og analyser og kommentering på selskabernes regnskaber, strategier, forretningsplaner mv. herunder afrapportering til Naalakkersuisut herom. Der vil i den forbindelse være en større koordinering mellem selskabets bestyrelse/direktion, embedsværket i selvstyret og Formand for Naalakkersuisut.

  • Ansvarlig for den juridiske rådgivning i forhold til Bestyrelsessekretariatets opgaver.

  • Udarbejdelse af taler, forelæggelsesnotater, orienteringer samt beslutningsoplæg.

  • Juridisk rådgivning og sparring af den øverste ledelse i departementet samt retschefen indenfor særligt de selskabs- og erhvervsretlige områder.

  • Udarbejdelse af generelle ejer politiske rammer og ejer strategier for de enkelte selskaber i overensstemmelse med den gældende sektorpolitik. Medvirke og koordinere udarbejdelsen af redegørelser vedrørende de helt eller delvist selvstyreejede ejede aktieselskaber på tværs af Selvstyrets Departementer.

 

Kvalifikationer

Du har en relevant uddannelse som f.eks. cand.jur., cand. oecon. eller cand. merc. med relevant erhvervserfaring. Det er en fordel, hvis du har kendskab til grønlandske forhold.

Vi forventer, at du har/kan:

  • Erhvervserfaring samt har forståelse for praktisk erhvervs- og juridisk metode.

  • Arbejde selvstændigt med mange forskelligartede opgaver.

  • Projektledererfaring.

  • Lyst til at arbejde i en politisk-ledet organisation, der ofte er i mediernes søgelys.

  • Gode skriftlige færdigheder, samt evnen til at formulerer sig kortfattet og præcist.

  • Analytisk sans og overblik.

  • God til at samarbejde med medarbejdere og ledelsesrepræsentanter på alle niveauer i såvel administrationen som i de selvstyreejede aktieselskaber.

  • Tage initiativ og hjælpe til fortsat at udvikle afdelingen.

 

Vi kan tilbyde:

Du vil indgå i et team af engagerede kolleger i Formandens Departement, som er villige til at strække sig langt for at sikre gode resultater i det daglige samarbejde. Vi tilbyder:

  • Arbejdsopgaver indenfor mange grene af jura, erhvervsøkonomi og corporate governance.

  • Ansvar for egne opgaver og projekter.

  • Gode muligheder for faglig og personlig udvikling.

  • Efteruddannelse efter behov og egne ønsker.

 

Ansøgning

Hvis du har spørgsmål om jobbet er du velkommen til at kontakte afdelingschef, Lars Balslev på mail laba@nanoq.gl eller telefon + 299 52 27 77.

Din ansøgning skal være os i hænde senest den 30. juni 2021.

Da Departementet ønsker, at medarbejdersammensætningen afspejler sammensætningen i samfundet, opfordres alle uanset etnisk baggrund, alder og køn til at søge.

Løn og ansættelsesforhold

Løn - og ansættelsesvilkår, herunder ret til til- og fratrædelsesrejse og bohaveflytning, i henhold til den på tiltrædelsestidspunktet gældende aftale/overenskomst mellem Grønlands Selvstyre og pågældende forhandlingsberettigede organisation.

Bolig

Der anvises ikke personalebolig til stillingen. Såfremt en ansøger allerede har personalebolig gennem ansættelse i Selvstyret, bibeholdes ret til anvist personalebolig. Personaleboligen er knyttet op på ansættelsesforholdet, og skal fraflyttes ved ansættelsesforholdets ophør.

Indsend ansøgning, CV, uddannelses- og kursusbeviser, samt andre relevante dokumenter ved at trykke Send ansøgning.

Vi modtager ikke ansøgninger via e-mail.


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Grønlands Selvstyre, Formandens Departement

Adresse
Imaneq 1A - 901
3900 Nuuk
Danmark
Praktisk information
Oprettet
02-06-2021
Udløber
30-06-2021
Kviknummer
LJA-82191776
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Analyse og information, Jura, HR og personale, Politik, kultur og samfund, Projektledelse og styring
Ansøg nu
Job i virksomheden

Grønlands Selvstyre, Formandens Departement

Del dette job

Virksomhedsinformation

Grønlands Selvstyre, Formandens Departement

Adresse
Imaneq 1A - 901
3900
Nuuk
Danmark
Praktisk information
Indrykket
02-06-2021
Ansøgningsfrist
30-06-2021
Kviknummer
LJA-82191776
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Analyse og information, Jura, HR og personale, Politik, kultur og samfund, Projektledelse og styring
Beliggenhed
Gem annonce