Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Er du vores nye kollega i Formandens Departement?

Grønlands Selvstyre, Formandens Departement

Nuuk

Indrykket
12-03-2020

Bestyrelsessekretariatet

Grønlands Selvstyre er helt eller delvist ejer af 14 aktieselskaber, hvis formål spænder fra fiskeri og detailhandel over kommunikation, boligadministration, vareforsyning, passagertransport og turisme til erhvervsudvikling. Selskaberne har en samlet omsætning på over 10 mia. kr. årligt.

Naalakkersuisut (Grønlands regering) varetager sin ejerrolle via Bestyrelsessekretariatet. Bestyrelsessekretariatet er organisatorisk placeret i Formandens Departement.

Bestyrelsessekretariatet varetager efter instruks fra Naalakkersuisut ejerrollen i forhold til de helt og delvist selvstyreejede aktieselskaber. Arbejdsopgaverne er bl.a. følgende:

  • Udarbejdelse af generelle ejerpolitiske rammer og ejerstrategier for de enkelte selskaber i overensstemmelse med sektorpolitikken.

  • Løbende informationsindsamling og dialog med selskabernes ledelse samt analyse af selskabernes regnskaber, strategier, forretningsplaner mv.

  • Være tovholder og projektleder i forhold til specifikt definerede projekter, hvor der refereres til nedsatte styregrupper, og hvor der i projekterne vil være en vis form for selvstændig beslutningskompetence.

  • Forberedelse af generalforsamlinger i de 14 helt eller delvist selvstyreejede aktieselskaber og analyser og kommentering på selskabernes regnskaber, strategier, forretningsplaner mv. herunder afrapportering til Naalakkersuisut herom. Der vil i den forbindelse være en større koordinering mellem selskabets bestyrelse/direktion, embedsværket i selvstyret og Formand for Naalakkersuisut.

  • Ansvarlig for den juridiske rådgivning i forhold til Bestyrelsessekretariatets opgaver.

  • Udarbejdelse af taler, forelæggelsesnotater, orienteringer samt beslutningsoplæg.

  • Juridisk rådgivning og sparring af den øverste ledelse i departementet samt retschefen indenfor særligt de selskabs- og erhvervsretlige områder.

  • Medvirke og koordinere udarbejdelsen af redegørelser vedrørende de helt eller delvist selvstyreejede ejede aktieselskaber på tværs af Selvstyrets Departementer.

 

Kvalifikationer

Du har en relevant uddannelse som f.eks. cand.jur., cand. oecon. eller cand. merc. med relevant erhvervserfaring. Det er en fordel, hvis du har kendskab til grønlandske forhold.

Vi forventer, at du har/kan:

  • Erhvervserfaring samt har forståelse for praktisk erhvervs- og juridisk metode.

  • Arbejde selvstændigt med mange forskelligartede opgaver.

  • Projektledererfaring.

  • Lyst til at arbejde i en politisk ledet organisation, der ofte er i mediernes søgelys.

  • Gode skriftlige færdigheder, samt evnen til at formulere sig kortfattet og præcist.

  • Analytisk sans og overblik.

  • God til at samarbejde med medarbejdere og ledelsesrepræsentanter på alle niveauer i såvel administrationen som i de selvstyreejede aktieselskaber.

  • Tage initiativ og hjælpe til fortsat at udvikle afdelingen.

 

Vi kan tilbyde:

Du vil indgå i et team af engagerede kolleger, som er villige til at strække sig langt for at sikre gode resultater i det daglige samarbejde. Vi tilbyder:

  • Arbejdsopgaver indenfor mange grene af jura, erhvervsøkonomi og corporate governance.

  • Ansvar for egne opgaver og projekter.

  • Gode muligheder for faglig og personlig udvikling.

  • Efteruddannelse efter behov og egne ønsker.

 

Ansøgning

Hvis du har spørgsmål om jobbet er du velkommen til at kontakte afdelingschef, Lars Balslev på mail laba@nanoq.gl eller telefon + 299 34 51 15 / + 299 52 27 77.

Din ansøgning skal være os i hænde senest den 2. april 2020.

Da Departementet ønsker, at medarbejdersammensætningen afspejler sammensætningen i samfundet, opfordres alle uanset etnisk baggrund, alder og køn til at søge.

Løn og ansættelsesforhold

Løn - og ansættelsesvilkår, herunder ret til til- og fratrædelsesrejse og bohaveflytning, i henhold til den på tiltrædelsestidspunktet gældende aftale/overenskomst mellem Grønlands Selvstyre og pågældende forhandlingsberettigede organisation.

For den rette kvalificerede kandidat vil ansættelsen kunne ske på specialkonsulentvilkår.

Bolig

Der kan til stillingen anvises umøbleret personalebolig efter de til enhver tid gældende regler. Der kan ikke anvises bolig til personer, der i forvejen har en personalebolig eller en anden bolig ejet af kommunen eller Grønlands Selvstyre. Husleje og depositum betales efter de til enhver tid gældende regler for den anviste bolig. Personaleboligen er knyttet op på ansættelsesforholdet, og skal fraflyttes ved ansættelsesforholdets ophør.

Husleje og boligstandard kan variere afhængigt af boligens alder, ejerforhold mv. Der kan være ventetid på anvisning af permanent personalebolig, hvorfor der kan ske indkvartering vakant, herunder også i mindre bofællesskaber eller hotellejligheder, for hvilket der sker beskatning. Det er ikke muligt at holde større husdyr eksempelvis hund eller kat i personale- eller vakantboligen.

Indsend ansøgning, CV, uddannelses- og kursusbeviser, samt andre relevante dokumenter ved at trykke Send ansøgning.

Vi modtager ikke ansøgninger via e-mail.


Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Grønlands Selvstyre, Formandens Departement

Adresse 1
Imaneq 1A - 901
Adresse 1
Postboks 1015
3900 Nuuk
Danmark
Adresse 2
Imaneq 1A - 901
3900 Nuuk
Danmark
Praktisk information
Oprettet
12-03-2020
Udløber
02-04-2020
Kviknummer
LJA-79779130
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Jura, HR og personale, Politik, kultur og samfund, Projektledelse og styring
Ansøg nu
Lignende job

BECKER + PARTNER Personalberatung u. Managementberatung für den Mittelstand

DR. KADE / BESINS Pharma GmbH

KSP Kanzlei Dr. Seegers, Dr. Frankenheim Rechtsanwaltsgesellschaft mbH

Del dette job

Virksomhedsinformation

Grønlands Selvstyre, Formandens Departement

Adresse
Imaneq 1A - 901
3900
Nuuk
Danmark
Praktisk information
Indrykket
12-03-2020
Ansøgningsfrist
02-04-2020
Kviknummer
LJA-79779130
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Jura, HR og personale, Politik, kultur og samfund, Projektledelse og styring
Beliggenhed