Har du lyst til at arbejde med juraen i et fagligt stærkt og velfungerende team, der sikrer korrekt og ensartet kontrol og sanktionering i arbejdet med fødevaresikkerhed? Så er du måske vores nye jurist i Center for Jura og Kontrol.
Opgaver
Du vil få en bred vifte af arbejdsopgaver inden for offentlig forvaltning og sagsbehandling på fødevareområdet.
Du kommer bl.a. til at arbejde med
-
juridisk rådgivning og tværfaglig sparring med fødevarekontrolenhederne
-
generel forvaltningsret og strafferet
-
aktindsigtssager
-
kvalitetssikring af afgørelser, fx forbud, påbud og bøder
-
behandling af klagesager, som afgøres af Miljø- og Fødevareklagenævnet
-
undervisning af fødevarekontrolenhederne
-
juridisk sparring med dine kollegaer i Center for Jura og Kontrol og øvrige enheder i styrelsen
Om dig
Du er uddannet cand.jur. eller cand.merc.jur. enten gerne med erfaring inden for forvaltningsret og evt. strafferet eller nyuddannet, og du synes at fødevareområdet kunne være spændende.
Som jurist er du skarp og evner at bruge dine juridiske kompetencer i en tværfaglig sammenhæng.
Du trives i en hverdag, som er præget af forskellige opgavetyper, og hvor dagene er fyldt med spændende opgaver og sjældent ligner hinanden. Vi samarbejder om opgaveløsningen, og vi har derfor brug for, at du er klar på at tage initiativ og ansvar, således at vi i fællesskab kommer i mål med opgaver af høj juridisk kvalitet.
Du har gode skriftlige og mundtlige formuleringsevner samt formår at formidle komplicerede juridiske problemstillinger på en letforståelig måde for personer uden juridisk baggrund.
Om os
Du bliver en del af en velfungerende enhed, Center for Jura og Kontrol, med ca. 50 engagerede og dygtige medarbejdere med en blandet uddannelsesmæssig baggrund.
Teamet Rådgivning og Sanktionering (ROS), som du bliver en del af, består af 15 jurister fordelt på lokationer i Glostrup og Aarhus. ROS er organiseret i et fødevareteam fordelt på de to lokationer og et veterinærteam i Aarhus. Du vil blive en del af fødevareteamet bestående af 9 jurister, og din arbejdsplads vil blive i Glostrup.
Teamspirit vægtes højt, stemningen er god og alle hjælper hinanden og byder ind på løsning af opgaverne.
Vi tilbyder en varieret og udfordrende arbejdsdag i et tværfagligt miljø med en uformel atmosfære og engagerede kollegaer. Vi har en høj faglig standard, hvor sparring på tværs af fagområder er en naturlig del af hverdagen. Vi tilbyder løbende kompetenceudvikling og opdatering inden for styrelsens faglige områder.
Fødevarestyrelsen har fleksible arbejdstider og fokus på sundhed og trivsel.
Hvornår skal du starte?
Der er brug for dig senest den 1. maj 2023. Vi forventer at holde 1. samtaler d. 27. februar, og 2. samtaler d. 3. marts 2023.
Løn og ansættelsesvilkår
Ansættelse sker efter gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og AC.
Din ansøgning
Vi glæder os til at modtage din ansøgning vedlagt eksamensbevis, CV og andre relevante bilag online i vores rekrutteringssystem på www.fvm.dk/job senest den 20. februar 2023.
Vil du vide mere?
Du er velkommen til at kontakte sektionsleder Linda Rosenstand på telefon 72 27 62 27. Du kan læse om os på www.fvst.dk.
Ministeriet for Fødevarer, Landbrug og Fiskeri betragter mangfoldighed som et aktiv og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge.
Ansøgningsfrist:
20-02-2023
Arbejdssted:
Glostrup
Hjemmeside:
www.foedevarestyrelsen.dk