Vil du være tæt på arbejdet med økonomiområdet i Danmarks største Kultur- og Fritidsforvaltning, så den i endnu højere grad kan understøtte et stærkt og varieret kultur- og fritidsliv for københavnerne? Så er det måske jobbet for dig.
Vi tilbyder en spændende stilling med stort ansvar, hvor du har mulighed for at udvikle dig både fagligt og personligt, hvor du kommer til at arbejde med højt prioriterede opgaver på økonomiområdet.
Om os
I Budget og Opfølgning sikrer vi gode processer og rammer omkring forvaltningens overordnede økonomistyring. Samtidigt koordinerer vi budgetforhandlinger og understøtter drøftelserne i det politiske udvalg. Vi er stolte af at skabe sammenhæng mellem de politiske hensigter og økonomistyringen i forvaltningen. Som medarbejder i Budget og Opfølgning får du indblik i hele forvaltningen og kan se, at tallene har sammenhæng med virkeligheden.
Vi er et kontor kendetegnet ved fleksibilitet og frihed i opgaveløsningen, stor tillid til den enkelte og en stærk fællesskabsfølelse vi vil lykkes sammen, og det gør vi bl.a., når de usynlige processer bag de økonomiske og politiske forhandlinger fungerer. Derudover er vi et kontor, der gør noget ud af sociale arrangementer og interesserer os for hinanden, både fagligt og privat.
Har du lyst til at være med?
Som vores nye kollega får du en central rolle, og din dagligdag vil være præget af alsidige og spændende arbejdsopgaver og kontakt til mange samarbejdspartnere, som spænder bredt fra dine nærmeste kolleger til Kultur- og Fritidsforvaltningens ledere og direktion samt kommunens centrale Økonomiforvaltning.
Dine primære opgaver vil bl.a. være
-
økonomisk controlling og prognosearbejde, både inden for centret og på tværs af forvaltningen
-
udarbejdelse af rapportering, indstillinger og beslutningsoplæg om økonomi og økonomistyring til centerledelsen samt direktionen og notater til det politiske niveau
-
rådgivning om økonomiske problemstillinger og løsninger i samarbejde med ledere og medarbejdere på tværs af forvaltningen
-
at bidrage til udviklingen af økonomistyringen i Kultur- og Fritidsforvaltningen, herunder muligheden for at indgå i økonomisk netværk
-
videreudvikling af årshjulet for opgaver i økonomiopfølgningen og processer.
Er det dig?
-
Du tilgår opgaven metodisk, struktureret og analytisk samtidig med, at du navigerer sikkert i spændingsfeltet med at bevare overblikket og have fokus på detaljen for at kvalitetssikre den daglige økonomistyring. Du har perspektiv for, hvordan vi effektiviserer og fortsat udvikler på økonomiområdet.
-
Du ser muligheder i at indgå i et team, hvor vi sammen har nysgerrighed for hinandens opgaver, er fleksible i forhold til, at opgavefordelingen kan ændre sig, så vi sammen udvikler os og skaber fælles faglig udvikling og anvender hinandens kompetencer bedst muligt.
-
Du indgår nemt i nye relationer og opsøger nysgerrigt viden i dit samarbejde med dine kolleger og på tværs af forvaltningen. Du har blik for, at resultater skabes ved at understøtte, motivere og engagere andre både i det daglige samarbejde med dine kolleger og ud i organisationen. Du formår at formulere dig klart og tydeligt både i skrift og tale med modtageren for øje.
Vi lægger vægt på, at du
-
har en relevant lang videregående samfundsvidenskabelig uddannelse såsom cand.scient.pol., cand.polit./oecon., cand.merc., cand.scient.adm. eller tilsvarende
-
med fordel har erfaring med kommunale økonomisystemer. fx SAP og Kvantum og at du derudover behersker Excel
-
med fordel har erfaring med økonomiområdet fra en offentlig politisk styret organisation eller på koncernniveau
Ansættelsesvilkår
Stillingen er på fuld tid med løn- og ansættelsesvilkår efter kvalifikationer og i henhold til gældende overenskomst som fuldmægtig eller specialkonsulent.
Vi tilbyder en fleksibel arbejdstid, hvor det også vil være muligt med hjemmearbejdsdage, når opgaverne tillader det.
Tiltrædelse ønskes pr. den 1. maj 2024.
Der indhentes reference i forbindelse med ansættelsen.
Vil du vide mere?
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Kristian Bay Knudsen på 4042 8397 eller fuldmægtig Marie Eggert Andersen på 2425 7174.
Søg via linket senest søndag den 17. marts 2024
Vi forventer at holde første samtale tirsdag den 19. marts 2024 og anden samtale torsdag den 21. marts 2024. Der vil være en case, som skal løses i forbindelse med 2. samtale.