Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Er du GEUS' nye businesscontroller?

GEUS Danmarks og Grønlands Geologiske Undersøgelse

København, Storkøbenhavn

Indrykket
14-01-2021

Har du mod på at arbejde med kompleks, forretningsunderstøttende økonomistyring i en forskningsinstitution i rivende udvikling? Er du analytisk stærk, skarp til formidling og god til at skære igennem?  Og kan du se dig selv bidrage til effektiv forskning i bl.a. klima- og miljødagsordener? Så tilbyder vi stillingen, hvor du vil blive udfordret på og få styrket dine kompetencer inden for offentlig økonomistyring. Og hvor du understøtter dansk geofaglig forskning i din hverdag. Stillingen ønskes besat den 1.4.2021.

Jobindhold

Vi søger en person, der kan indgå i vores team af controllere. Du vil som controller være økonomiansvarlig for to til tre faglige eller administrative afdelinger.

Som controller vil du skulle understøtte afdelingernes økonomistyring gennem budgettering, opfølgning og afrapportering på både projektniveau og for afdelingerne som helhed. Du er også afdelingschefernes primære sparringsperson i økonomisk-administrative spørgsmål. Endelig vil du få ansvaret for et eller flere vidensområder i afdeling for Økonomi & Kontraktstyring, lige som du jævnligt kan blive tilknyttet tværgående opgaver herunder udviklingsprojekter.

Dine kvalifikationer

Du kan have forudgående erfaring eller være nyuddannet. Ved besættelsen lægges især vægt på følgende kvalifikationer.

  • Du har en længerevarende akademisk uddannelse som fx cand.polit, cand.scient.pol, cand.scient.adm eller lign.

  • Du er en skarp formidler. Du er særligt skarp i din skriftlige fremstilling af selv komplicerede emner.

  • Du har en stærk interesse i økonomistyring

  • Du er analytisk stærk og evner selvstændigt at identificere et problem klart og give en løsningsskitse.

  • Du trives med strukturer og bidrager gerne til at forbedre eksisterende rammer.

  • Du er relationelt stærk og befinder dig godt med mange forskellige persontyper.

 

Derudover sætter vi altid pris på godt humør og en indstilling, hvor man hjælper hinanden, når der er travlt. Der vil også blive lagt vægt på, at du som minimum taler, læser og skriver engelsk på forretningsniveau.

Afdelingen

Afdeling for Økonomi- og Kontraktjura består af ca. 15 dygtige og engagerede medarbejdere, der står for den samlede økonomistyring af ca. 500 projekter og aktiviteter fordelt på 10 faglige og 4 administrative afdelinger, og en økonomisk volumen på ca. 300 mio. kr. Vi understøtter effektiv ressourceanvendelse til gavn for geologisk forskning rettet mod bl.a. klima, miljø og viden om undergrunden. Nogle af de indsatser, vi pt. understøtter, omhandler fortsat sikring af rent drikkevand, lagring af CO2 i undergrunden, overvågning af indlandsisen på Grønland og rådgivning om sjældne mineralressourcer.

Vi tilbyder

  • Spændende alsidige arbejdsopgaver, der samlet i kompleksitet vil overgå det meste, du ellers kan møde i statslig økonomistyring.

  • Gode muligheder for at udvikle dine kompetencer inden for økonomistyring og offentlig administration generelt.

  • Familievenlig arbejdsplads med flextidsordning.

  • Et aktivt foreningsmiljø med personale- og kunstforening.

  • Motionscenter med tilknyttet fysioterapi på arbejdspladsen.

 

Løn og ansættelsesforhold

I henhold til overenskomst mellem Finansministeriet og den relevante forhandlingsberettigede faglige organisation. Vi forestiller os stillingen besat på et niveau svarende til fuldmægtig.

Ansættelsesområdet er Klima-, Energi- og Forsyningsministeriet med tilhørende institutioner.

Klima-, Energi- og Forsyningsministeriet betragter mangfoldighed som et aktiv, og opfordrer alle interesserede uanset køn, alder, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Yderligere oplysninger

Kan fås ved henvendelse til Økonomi- og kontraktjuridisk chef Thomas Roed-Thorsen på tlf. 91 33 34 83, e-mail: trt@geus.dk eller Administrationschef Anne Merete Kofoed på tlf. 20 75 78 31, e-mail: amk@geus.dk  

Ansøgning

Ansøgningen skal være vedlagt et CV, samt relevante eksamenspapirer og evt. kontaktoplysninger på referencepersoner (max. 2).

Du kan sende din ansøgning ved at trykke på knappen "Ansøg via link". Ansøgningen skal være GEUS i hænde senest onsdag den 3. februar 2021, kl. 12.00.

Vi forventer at afholde samtalerne virtuelt i uge 6 og du må derfor gerne angive i din ansøgning, om du foretrækker at benytte Teams eller Skype. Der kan indgå en logisk eller formidlingsrettet test i samtalen.

Ansøgninger modtaget efter tidsfristen vil ikke blive taget i betragtning.


Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

GEUS Danmarks og Grønlands Geologiske Undersøgelse

Adresse 1
Øster Voldgade 10
1350 København K
Danmark
Praktisk information
Oprettet
14-01-2021
Udløber
03-02-2021
Kviknummer
LJA-81583033
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Akademisk arbejde, Analyse og information, Finans, økonomi og regnskab, Kontor og administration
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

GEUS Danmarks og Grønlands Geologiske Undersøgelse

Adresse
Øster Voldgade 10
1350
København K
Danmark
Praktisk information
Indrykket
14-01-2021
Ansøgningsfrist
03-02-2021
Kviknummer
LJA-81583033
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Akademisk arbejde, Analyse og information, Finans, økonomi og regnskab, Kontor og administration
Beliggenhed