Gem annonce

Er du en erfaren udbudskonsulent, som vil skabe gode udbudsprocesser i staten?

Økonomistyrelsen

København, Storkøbenhavn

Indrykket
07-07-2020

I hjertet af København sidder Rådgivningsenheden - Statens indkøb, som siden april 2019 har rådgivet andre statslige myndigheder om indkøb, udbud og kontrakter. Vi vokser og søger derfor en kollega, som vil drive vores udbudsprocesser og skabe best practice inden for området.

 

Rådgivningsenheden er en selvstændig enhed oprettet i et samarbejde mellem Økonomistyrelsen og Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen. Læs mere om enheden og dine kommende kollegaer på www.statensindkob.dk.

 

Vær med til at sætte standarden for hvordan staten gennemfører udbud

Din nye arbejdsplads er hos Økonomistyrelsen i Skt. Annæ Palæ tæt på Kongens Nytorv og Kongens Have. Her vil du sidde i et fagligt stærkt miljø med et hold af engagerede kollegaer.

 

I din nye rolle vil du være med til at sætte retning for, hvordan Økonomistyrelsen og Rådgivningsenheden Statens indløb driver udbudsprocesser mest hensigtsmæssig, ligesom du vil være med til at dele de erfaringer vi opnår, så vi i højere grad også kan lægge linjen for, hvordan vi ønsker at udbudsprocesser i hele staten gennemføres. Du skal derfor være med til at skabe tilpassede projektplaner, udbudsskabeloner og andre værktøjer, som vi kan dele med alle i staten. Og du vil have mulighed for at påvirke, hvordan udbudsprocesser gennemføres i den offentlige sektor.

 

Kristine fortæller: Jeg arbejder som projektleder med udvikling og implementering af best practice i Rådgivningsenheden, og min arbejdsdag er derfor en rigtig god blanding af drifts- og udviklingsopgaver. Jeg får mulighed for at tænke kreativt og har samtidig en meget opmærksom leder, som er med til at sætte retning for min opgaveløsning. Mine kollegaer har en høj faglighed, og jeg er dagligt fascineret af den store omsorg og respekt, som vi viser hinanden. Det gør os til et stærkt team. Jeg føler, at jeg hver dag arbejder med netop de opgaver, hvor mine styrker ligger, og det giver en stor glæde og selvtillid. Samtidig har jeg også mulighed for løbende at prøve kræfter med nye arbejdsområder. Rådgivningsenheden er en arbejdsplads, som jeg varmt kan anbefale.

 

Da Rådgivningsenheden drives i et samarbejde med Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, vil der være mulighed for at blive udlånt til denne styrelse i en kortere eller længere periode, hvis det har din interesse.

 

Du er en erfaren udbudskonsulent og har drevet mange udbudsprocesser

Vi søger en erfaren kollega, som med succes har stået for den praktiske gennemførsel af flere udbudsprocesser og som har et ønske om og blik for at forbedre processerne fra gang til gang.

 

Du skal projektlede vores udbudsprocesser og sørge for, at de følger den best practice, som vi sammen skaber, og som sikrer overholdelse af milepæle, interessenthåndtering, fremdrift og afrapportering. Du skal samarbejde tæt med vores udbudsjurister, som udarbejder kontraktmateriale og sørger for, at de enkelte udbud overholder de udbudsretlige rammer, mens du ser på tværs af alle de igangværende projekter og sikrer den praktiske gennemførsel i henhold til projektplanen.

 

En hverdag med plads til både arbejds- og familieliv

Vores kommunikation er ligefrem og åben. Vores kontor er kendetegnet ved en stærk holdånd, og vi lægger stor vægt på arbejdsglæde og på, at vi har det sjovt i hverdagen. Vi gør meget ud af at fejre hinandens successer, ligesom vi prioriterer sociale arrangementer og en improviseret fredagsbar, før vi går på weekend.

 

Arbejdet foregår til tider i et hurtigt tempo og med en høj grad af selvstændighed, initiativ og et stærkt ønske om at levere ydelser og resultater af høj faglig kvalitet. Hverdagen er præget af en positiv tilgang til kollegaer og nye udfordringer og med fokus på, at du løbende udvikler dig.

 

Selvom vi ofte har travlt, insisterer vi på at være en familievenlig arbejdsplads med fleksible arbejdstider, hvor du i vidt omfang selv kan tilrettelægge din arbejdsdag.

 

Du har fokus på fremdrift i vores udbudsprocesser

Vi ser gerne, at du:

  • har en relevant uddannelse (eksempelvis mellemlang eller videregående)

  • har erfaring med projektledelse af udbudsprocesser og erfaring fra en politisk styret organisation

  • er innovativ og en dygtig kommunikator

  • har et højt energiniveau og er ambitiøs

  • er god til at samarbejde både internt og eksternt

 

Du vil i høj grad få mulighed for selv at forme stillingen, og du skal således kunne tage selvstændigt initiativ, have masser af energi og gå-på mod og være løsningsorienteret.

 

Ansættelsesvilkår

Du ansættes efter overenskomst for akademikere i staten og vil blive indplaceret som fuldmægtig eller konsulent på baggrund af dine kvalifikationer.

 

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Digitaliseringsstyrelsen, Statens Administration, Statens It og Økonomistyrelsen.

 

Vil du vide mere?

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder for Jura & Kontrakter Maria Haugaard på telefon 20 28 12 55 eller e-mail mahau@oes.dk.  

 

Det praktiske

Vi ser frem til at høre fra dig. Tryk på knappen Søg her og send din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag senest den 30. august 2020.

 

Vi indkalder løbende til samtaler i løbet af august og starten af september, så send gerne din ansøgning allerede i dag.

 

Alle interesserede uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold eller handicap opfordres til at søge stillingen.

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Økonomistyrelsen

Adresse
Landgreven 4
1301 København K
Danmark
Praktisk information
Oprettet
07-07-2020
Udløber
30-08-2020
Kviknummer
LJA-80611818
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Konsulent og rådgivning, Projektledelse og styring
Ansøg nu

Del dette job

Virksomhedsinformation

Økonomistyrelsen

Adresse
Landgreven 4
1301
København K
Danmark
Praktisk information
Indrykket
07-07-2020
Ansøgningsfrist
30-08-2020
Kviknummer
LJA-80611818
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Konsulent og rådgivning, Projektledelse og styring
Beliggenhed
Gem annonce