Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Er du en erfaren udbudsjurist med lyst til at lære fra dig?

Økonomistyrelsen

København, Storkøbenhavn

Indrykket
07-07-2020

I hjertet af København sidder Rådgivningsenheden Statens indkøb. Vi har vokseværk og søger derfor en kollega, som brænder for at gøre en forskel, som vil forenkle indkøbs- og udbudsprocesser i staten og som vil have det faglige ansvar for nogen af vores dygtige fuldmægtige.

 

Rådgivningsenheden er en selvstændig enhed oprettet i et samarbejde mellem Økonomistyrelsen og Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen. Læs mere om enheden og dine kommende kollegaer på www.statensindkob.dk.

 

Bliv en del af et fagligt stærkt fælleskab

Din nye arbejdsplads er hos Økonomistyrelsen i Skt. Annæ Palæ tæt på Kongens Nytorv og Kongens Have. Her vil du sidde i et fagligt stærkt miljø med et hold af engagerede kollegaer.

 

Din kommende teamleder, Maria, fortæller: Vi ønsker at være det foretrukne valg. Både som rådgiver hos de kunder, som vi hjælper med indkøb og udbud, men også som arbejdsplads for udbudsjurister og udbudskonsulenter. Derfor har vi brug for dig, som gerne vil hjælpe andre videre både kollegaer i staten og dine mindre erfarne kollegaer, som har brug for daglig sparring. Samtidig kan vi garantere, at du selv bliver fagligt udfordret, da vi løser mange af de opgaver, som du ellers typisk vil møde på et advokatkontor.

 

Det er spændende at være den, de statslige institutioner ringer til, når de har brug for kvalificeret sparring om indkøb og udbudsjura. Vi oplever, at de kommer til os med problemstillinger, der er fagligt udfordrende. Det rykker os på vores faglighed supplerer Thomas.

 

Da Rådgivningsenheden drives i et samarbejde med Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, vil der være mulighed for at blive udlånt til denne styrelse i en kortere eller længere periode, hvis det har din interesse.

 

Du kan rådgive om indkøb, udbud og kontraktstyring

I din nye stilling kan du selv få lov til at præge din hverdag, da vi håndterer mange forskellige og spændende opgaver. Det afgørende er, at du har lyst til at lære fra dig og har interesse for at udøve faglig ledelse og motivere dine mindre erfarne kollegaer i den fælles opgaveløsning om:

  • Rådgivning af statslige kunder om indkøb, udbud og kontraktstyring.

  • Forenkling og ensretning af indkøbs- og udbudsprocesser i staten igennem arbejdet med fælles digitale paradigmer og skabeloner, som vi netop er begyndt at sætte strøm til.

  • Opbygning af praktisk erfaring med udbudsretten ved bistand til statslige myndigheder med gennemførslen af indkøb og udbud.

  • Varetagelse af sager ved Klagenævnet for Udbud.

  • Videndeling inden for området ved at stå i spidsen for vores undervisning af indkøbere i staten eller gennem facilitering af et af vores netværk, som har til formål at understøtte videndeling på tværs af de statslige institutioner.

 

Har du særlig erfaring med it-udbud, vil du få mulighed for at få en særlig rolle som intern rådgiver af vores systemkontorer, hvor du vil stå i spidsen for rådgivning i forbindelse med udbud af nogen af Danmarks største it--systemer vedrørende økonomi, HR og løn i staten.

 

En hverdag med plads til både arbejds- og familieliv

Vores kommunikation er ligefrem og åben. Vores kontor er kendetegnet ved en stærk holdånd, og vi lægger stor vægt på arbejdsglæde og på at vi har det sjovt i hverdagen. Vi gør meget ud af at fejre hinandens successer, ligesom vi prioriterer sociale arrangementer og en improviseret fredagsbar, før vi går på weekend.

 

Arbejdet foregår til tider et hurtigt tempo og med en høj grad af selvstændighed, initiativ og et stærkt ønske om at levere ydelser og resultater af høj faglig kvalitet. Hverdagen er præget af en positiv tilgang til kollegaer og nye udfordringer og med fokus på, at du løbende udvikler dig.

 

Selvom vi ofte har travlt, insisterer vi på at være en familievenlig arbejdsplads med fleksible arbejdstider, hvor du i vidt omfang selv kan tilrettelægge din arbejdsdag.

 

Du kan skabe resultater i en politisk organisation

Vi ser gerne, at du:

  • har en relevant uddannelse (eksempelvis cand. jur. eller cand.merc.jur.), og har flere års erfaring med at gennemføre udbud og/eller rådgive om udbud og kontrakter, gerne fra en rådgivningsvirksomhed eller advokatkontor eller fra en offentlig myndighed

  • interesserer dig for faglig ledelse og ønsker at lære fra dig og løfte andres vidensniveau

  • er en dygtig formidler og kan formulere dig skarpt og præcist på skrift

  • har udpræget kundefokus og er god til at opbygge relationer både internt og eksternt

  • ser udbud som et værktøj til at foretage gode kommercielle indkøb og har et fokus på, hvordan man inden for udbudsrettens rammer kan skabe brugbare og kommercielt attraktive kontrakter

 

Vi oplever stor efterspørgsel efter rådgivning om IT-udbud og konsulentindkøb. Har du erfaring med disse områder, vil det være en fordel.

 

Ansættelsesvilkår

Du ansættes efter overenskomst for akademikere i staten og vil blive indplaceret som specialkonsulent eller chefkonsulent på baggrund af dine kvalifikationer.

 

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Digitaliseringsstyrelsen, Statens Administration, Statens It og Økonomistyrelsen.

 

Vil du vide mere?

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder for Jura & Kontrakter Maria Haugaard på telefon 20 28 12 55 eller e-mail mahau@oes.dk.  

 

Det praktiske

Vi ser frem til at høre fra dig. Tryk på knappen Søg her og send din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag senest den 30. august 2020.

 

Vi indkalder løbende til samtaler i løbet af august og starten af september, så send gerne din ansøgning allerede i dag.

 

Alle interesserede uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold eller handicap opfordres til at søge stillingen.

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Økonomistyrelsen

Adresse 1
Landgreven 4
1301 København K
Danmark
Adresse 2
Landgreven 4
1301 København K
Danmark
Praktisk information
Oprettet
07-07-2020
Udløber
30-08-2020
Kviknummer
LJA-80611821
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Handel, indkøb og transport, Jura, HR og personale
Ansøg nu
Lignende job

Universitetet i Oslo

Universitetet i Oslo

Universitetet i Oslo

Del dette job

Virksomhedsinformation

Økonomistyrelsen

Adresse
Landgreven 4
1301
København K
Danmark
Praktisk information
Indrykket
07-07-2020
Ansøgningsfrist
30-08-2020
Kviknummer
LJA-80611821
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Handel, indkøb og transport, Jura, HR og personale
Beliggenhed