Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Enhedschef til Lægemiddelstyrelsens enhed Økonomi & Processer

Lægemiddelstyrelsen

København, Storkøbenhavn

Indrykket
29-04-2021

Vil du lede og udvikle økonomistyringen i en kompleks organisation, der er vokset, og som har en markant international profil. Vi står som styrelse midt i en række vigtige opgaver med Covid-19 vacciner samt ny organisering og topledelse. Som ny økonomichef vil du få en central rolle i de forandringsprocesser, der effektivt skal sikre, at Lægemiddelstyrelsen også de kommende år vil kunne være toneangivende inden for sikre og effektive lægemidler og sikkert medicinsk udstyr.

 

Om Økonomi & Processer

I enheden Økonomi og Processer er vi er optaget af at levere en sammenhængende og sikker aktivitets- og ressourcestyring rettidigt og til rette kvalitet samt at skabe rammerne for løbende forbedringer af Lægemiddelstyrelsens processer. Vier, ud over økonomichefen, en områdekoordinator for økonomi og fem akademiske medarbejdere samt en områdekoordinator for kvalitetsledelse, en kvalitetskoordinator- og auditor samt en leankonsulent.

 

Din hverdag hos os

Økonomichefen er en central sparringspartner for direktionen og har desuden et tæt samarbejde med enhedschefer i de to faglige centre og i stabsfunktionerne. Som vores økonomichef skal du være i stand til at skabe velfungerende samarbejder både internt i styrelsen og eksternt med Sundhedsministeriets departement. Samtidig skal du have udsyn, gennemslagskraft og kunne kommunikere klart. Du skal kunne kombinere et stærkt økonomisk strategisk blik med evnen til sikker økonomistyring af en kompleks gebyrøkonomi i en hverdag, der aldrig står stille. Lægemiddelstyrelsen har endvidere et komplekst It-landskab med leverance til europæiske it-systemer. Der vil være behov for indsigt i økonomistyring af større it-projekter.

 

Dine primære arbejdsopgaver                                                             

  • Økonomistyring levere sikker styring af ca. 150 forskellige gebyrer, bevilling mv.

  • Koordinering og rapportering af økonomi internt og eksternt

  • Sikker planlægning og eksekvering af gebyrsager til ministerium

  • Økonomistyring af en kompleks IT-økonomi med store it-projekter

  • Bistå i udvikling og implementering af den nye organisation herunder strategiudvikling på økonomiområdet

  • Erfaring med at fremme en mere effektiv organisation med fokus på optimerede processer mv.

  • Ledelse af risikostyring samt mål- og resultatstyring

  • Bidrage med rammer og kompetencer til styrelsens arbejde med lean og kvalitet

  • Løbende kompetenceudvikling inden for fagområderne, økonomi, lean og kvalitet

 

Din uddannelse, erfaring og personlige kvalifikationer

Du har en uddannelse som enten cand. oecon., cand. polit. eller cand.scient.pol. Endvidere:

  • har du ledelseserfaring gerne fra en offentlig institution

  • har du en stærk økonomifaglighed og dokumenteret erfaring med at skabe resultater i kompleks økonomi gerne erfaring med statens bevillingssystem og gebyrfinansiering

  • har du erfaring fra en stor kompleks organisation og kan navigere sikkert i et fortroligt og tæt samarbejde med direktion og enhedschefer og med eksterne samarbejdspartnere som ministeriet og Rigsrevisionen.

  • er du både strategisk og operationel stærk

  • er du systematisk og velstruktureret

  • kan du varetage dobbeltrollen som både konsulent og controller for ledelsen

  • har du politisk flair og er løsningsorienteret

  • er du en inspirerende og delegerende leder, der er optaget at motivere og udvikle enhedens kompetencer

  • og har godt humør og en positiv tilgang.

 

Vi tilbyder

En spændende hverdag i en organisation, der er internationalt anerkendt, og som har ambitioner om at være en af Danmarks bedste arbejdspladser. Du vil være omgivet af dygtige, engagerede medarbejdere og ledere, der kan deres håndværk. Det gælder både i enheden Økonomi & Processer, hvor der er et fremragende samarbejde på tværs af anciennitet og fagligheder og i dine samarbejdsflader i hele Lægemiddelstyrelsen. Der arbejdes i øjeblikket hårdt på at sikre tilgængelige lægemidler og overvågning af Covid-19 vaccinerne. Som ny økonomichef bliver det din hovedopgave at sikre, at Lægemiddelstyrelsen kan fortsætte den gode udvikling som en af de bedste lægemiddelstyrelser i Europa efter Covid-19-krisen.

 

Om ansættelsen

Ansættelse sker som enhedschef i henhold til gældende rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingerne er indplaceret i gruppe 1/lønramme 37. Ansættelsen sker som udgangspunkt i et 5-årigt åremål med mulighed for forlængelse.

 

Der vil for de ansøgere, der går videre til 2. samtalerunde kunne blive foretaget en leder-rekrutteringstest.

 

Ansættelsen forudsætter, at du kommer igennem PETs godkendelsesprocedure med henblik på sikkerhedsgodkendelse.

 

I Lægemiddelstyrelsen træffer vi afgørelser i myndighedssager, og derfor er det vigtigt for os, at der ikke kan stilles spørgsmålstegn ved vores habilitet. Derfor er det en forudsætning for ansættelse i Lægemiddelstyrelsen, at du ikke ejer aktier, anparter, andele eller lignende i en lægemiddel- og/eller medicovirksomhed. Ejer du i dag såkaldte medarbejderaktier i en lægemiddel- og/eller medicovirksomhed, har du dog en vis periode til at afhænde disse aktier.

 

Kontakt os gerne

Få mere at vide om stillingen ved at ringe til konst. direktør Mette Aaboe Hansen på tlf. 22819555 eller til chefkonsulent Henrik Bendixen på tlf. 30824670.

 

Er du interesseret?

Klik på "søg stillingen" og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 21-23. Du kan læse mere om os på www.lmst.dk.

 

Om Lægemiddelstyrelsen

Lægemiddelstyrelsen er en del af Sundhedsministeriet og myndighed for godkendelse og overvågning af lægemidler, medicinsk udstyr og kliniske forsøg samt administration af apoteksstrukturen. Vores mission er effektive, sikre og tilgængelige lægemidler og medicinsk udstyr til gavn for patienter og samfund. Vi er ca. 500 medarbejdere og i samarbejde løser vi en vigtig opgave på grundlag af dansk og europæisk lovgivning og med øje for opdragsgivere, borgere, virksomheder og samarbejdspartnere. Vi indgår i den forbindelse i en række europæiske og internationale samarbejder og stræber efter at indtage en ledende rolle på europæisk plan.

 

Vores vision er at være en styrelse i europæisk topklasse med meningsfuldt arbejde, høj faglighed og udviklingsmuligheder i balance med gode fysiske rammer og fokus på sundhed og medarbejdertrivsel.

 

Lægemiddelstyrelsen har røgfri arbejdstid.

 

Vi opfordrer alle interesserede til at søge stillingen uanset alder, køn, religion, handicap, etnisk baggrund.

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Lægemiddelstyrelsen

Adresse 1
Axel Heides Gade 1
2300 København S
Danmark
Adresse 2
Axel Heides Gade 1
2300 København S
Danmark
Praktisk information
Oprettet
29-04-2021
Udløber
20-05-2021
Kviknummer
LJA-82030350
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Finans, økonomi og regnskab, Ledelse, Politik, kultur og samfund, Strategi og udvikling, Sundhed
Ansøg nu
Lignende job

Universitets- Og Hogskoleradet

Universitets- Og Hogskoleradet

Del dette job

Virksomhedsinformation

Lægemiddelstyrelsen

Adresse
Axel Heides Gade 1
2300
København S
Danmark
Praktisk information
Indrykket
29-04-2021
Ansøgningsfrist
20-05-2021
Kviknummer
LJA-82030350
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Finans, økonomi og regnskab, Ledelse, Politik, kultur og samfund, Strategi og udvikling, Sundhed
Beliggenhed