Har du lyst til at arbejde med digitalisering og teknologi i en politisk organisation? Har du interesse for at udvikle kommunernes service gennem digitalisering og ny teknologi? Så er det måske dig vi leder efter som studentermedhjælper i Center for Digitalisering og Teknologi.
Arbejdsopgaver
Som student vil du primært skulle bistå konsulenterne i den del af centret, hvor vi arbejder med digital forvaltning og it-arkitektur. Du vil derfor komme i berøring med et bredt udsnit af arbejdsområder og indgå i et tæt samarbejde med erfarne konsulenter. Dine primære opgaver vil være knyttet til arrangementer, kommunikation, sekretariatsopgaver og projektunderstøttelse.
Dine primære arbejdsopgaver
-
Udvikle og udbrede viden om kurser, konferencer, og temadage indenfor digitalisering og teknologi
-
Indgå i projekter, hvor KL indgår i et samarbejde med kommuner og faglige organisationer
-
Sekretariatsbetjening af bl.a. Kommunernes It-Arkitekturråd.
-
Skrive artikler bl.a. på baggrund af interviews
-
Desk research samt databehandling- og analyse
-
Spørgeskemaundersøgelser og konferenceadministration
-
Planlægning og koordinering
Dine faglige kvalifikationer
-
Du læser sikkert på ITU eller CBS (fx HA. IT eller Digital Management) og har cirka 2-3 år tilbage af studiet
-
Du er stærk til back-end web-opgaver, da det er en kernekompetence i jobbet
-
Du er god til skriftlig kommunikation
-
Du er metodisk, analytisk stærk og kan behandle større datasæt bl.a. i Excel
-
Du er god til at planlægge og følge op på dine opgaver
Personlige kvalifikationer
Vi søger en student som:
-
Er selvstændig, struktureret, initiativrig og god til at bevare overblik
-
Er nysgerrig og fleksibel i forhold til varierende arbejdsopgaver
-
Er serviceminded og imødekommende over for kollegerne
-
Er i stand til at prioritere sin tid i forhold til arbejdsopgaverne
-
Kan lide at indgå i teamarbejde, og generelt er god til at indgå i forskellige samarbejder
Vi tilstræber i organisationen, at du får mulighed for at anvende din faglige viden fra dit studie, og får mulighed for at udbygge dine kompetencer gennem praktisk erfaring hos os.
Vi lægger vægt på personlig og faglig udvikling, og du vil i et vist omfang få mulighed for at præge dine arbejdsopgaver. Vi har andre studenter i det center som kontoret er en del af. Dem vil du komme til at arbejde tæt sammen med. Desuden bliver du en del af KLs studenternetværk, som du kan bruge både fagligt og socialt.
Hvem er vi?
I KLs Center for Digitalisering og Teknologi har vi et stærkt fagligt miljø med over 40 medarbejdere, der samarbejder på tværs. Centret er delt i tre sektioner med hver sin kontorchef. Du vil referere til kontorchef Ghita Thiesen i Digital Forvaltning og It-arkitektur.
Yderligere information
Arbejdstiden er som udgangspunkt 15 timer om ugen, og fleksibel ift. dine studier. Timeløn er fastsat i forhold til overenskomst.
Ansøgningsfristen er mandag den 17. oktober 2022. Samtalerne vil blive afholdt løbende.
Du forventes at kunne begynde hurtigst muligt.
Hvis du vil vide mere er du velkommen til at kontakte vicekontorchef Jan Struwe Poulsen (jtp@kl.dk / 21404082) eller programleder Vibeke Normann (vno@kl.dk / 21704293).
KL opfordrer alle interesserede uanset personlig baggrund til at søge vores ledige stillinger.
Søg stillingen
Ansøgningsfrist
17-10-2022
Tiltrædelsesdato
Start hurtigst muligt
Arbejdstid
15 timer
Kategori
Student
Hjemmeside
www.kl.dk/Om-KL/