Vil du stå i spidsen for et stærkt fagligt miljø, hvor vi aktivt præger driften og udviklingen af forsvarskommandoens økonomi, og derigennem skaber tryghed for over 10.000 ansatte? Og vil du gøre det til din fornemste opgave at understøtte kolleger, der kæmper for fred og Danmarks sikkerhed? Så har du muligheden nu!
Om os
Europa og Danmark står midt i en af de største sikkerhedspolitiske kriser siden anden verdenskrig. Med det kommende forsvarsforlig står Forsvaret overfor en historisk styrkelse og en omfattende strategisk forandring.
Det stiller store krav til vores risikostyring og regeloverholdelse, og nu er vi på udgik efter en ny leder til Kontrol- og Complianceelementet i Forsvarskommandoens Økonomidivision.
Vi har ansvaret for at udvikle og drive kontrolmiljøet i Forsvarskommandoen, et af de største og mest komplekse områder i staten. Vi har i dag et årligt budget på cirka otte mia. kroner, som frem mod 2030 vil vokse kraftigt.
Forsvarskommandoen er Danmarks overordnede militære myndighed og består blandt andet af Hæren, Flyvevæbnet, Søværnet og Arktisk Kommando. Sammen arbejder vi for fred, frihed og sikkerhed herhjemme og ude i verden.
Vores hovedformål er, at understøtte Forsvarskommandoens øverste ledelse, forsvarsministeriets koncernstyringskreds og andre interessenter ved at:
-
sikre en professionel kultur i Forsvarskommandoen, ved udvikling og aktiv promovering af finansiel compliance og god økonomisk adfærd
-
identificere finansielle-, proces- og compliancerisici ved effektiv risikovurdering af koncernens processer og forretningsgange.
-
sikre et sundt kontrolmiljø i koncernen, herunder at sikre tilstrækkelig monitorering og kontrol ud fra en risiko- og væsentlighedsbetragtning.
-
støtte organisationen i datamanagement, herunder særligt fokus på udvikling, udbredelse og anvendelse af Busisnes Intellegence.
-
som udpeget ASO (autorisationssikkerhedsofficer), at sikre compliance i forbindelse med systemadgangs- og systemisk rollestyring i koncernen.
Om stillingen
Som leder for kontrol- og complianceelementet vil det være dine kerneopgaver at:
-
Være en motiverende og synlig leder for elementets 6 kompetente og fagligt stærke medarbejdere. Medarbejdersammensætningen bærer præg af stor diversitet, både i forhold til faglig baggrund, alder, anciennitet mv.
-
Videreudvikle de strategiske rammer og indsatser inden for finansiel compliance, herunder relevante samarbejder med såvel interne som eksterne interessenter.
-
Rådgive Forsvarskommandoens øverste ledelse, forsvarsministeriets koncernstyringskreds om finansiel compliance samt sikre, at koncernen får et passende højt sikkerhedsniveau og faglighed.
-
Drive og udvikle forsvarskommandoens interne finansielle kontrolmiljø, herunder sikre korrekt implementering af nye processer, kontroller og øvrige tiltag
Vores arbejdsopgaver betyder, at vi har en stor berøringsflade i organisationen. Det stiller store krav til, at vi i vores kommunikation rammer den fine balance mellem at være direkte og diplomatiske, siger en af dine kommende medarbejdere Christian
Om dig
Vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse, som f. eks. cand.merc., cand. oecon. eller HD (R). Du har desuden 5-10 års erhvervsrelevant erfaring fra f. eks. den finansielle sektor eller et revisionsfirma, hvor du har arbejdet med kontrolmiljøer og risikovurderinger. Da vi arbejder i COSO-rammeværket og med Three lines of defence vil det være en fordel, hvis du har kendskab dertil.
Du er ikke nødvendigvis leder i dag, men du er en stærk kommunikator, der kan skabe og vedligeholde gode samarbejdsrelationer internt og eksternt. For at lykkes i jobbet er det afgørende, at du har sund dømmekraft og evnen til se den større helhed.
I stillingen vil du være en innovativ og engageret leder, der kerer sig om sine medarbejdere, sætter klar retning og er parat til at støtte dine folk. Gennem din udadvendte ledelsesstil får du formuleret og kommunikeret ambitiøse og realistiske målsætninger med forståelse for de særlige operative og forretningsmæssige behov, systemer og processer.
Allervigtigst er dit drive og motivation for arbejdet med en kompleks opgaveportefølje med mange interessenter, hvilket kræver overblik og gode samarbejdsevner. Har du lysten, viljen til at lære og ønsker du at gå i dybden med vores komplekse organisation? - så står vi klar med et team af dygtige og engagerede kollegaer, der vil investere i dig og din udvikling.
Ansættelsesvilkår
Du vil blive aflønnet i henhold til den gældende overenskomst. Derudover vil der være mulighed for at forhandle tillæg. Der er til stillingen tilknyttet en attraktiv arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.
Som ansat i Forsvarsministeriet er du omfattet af nogle særlige vilkår. Det betyder blandt andet, at du skal kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde denne godkendelse under hele ansættelsesforløbet.
Forsvaret er en fleksibel organisation, som har work-life-balance i højsædet. Derfor er der også mulighed for fleksible arbejdstider og eventuelle hjemmearbejdsdage, hvis det kan passes ind i forhold til opgaveløsningen.
Dit daglige tjenestested er: Flyvestation Karup.
KONTAKT OG ANSØGNING
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte vicechef i Økonomidivisionen, Jesper Schou på tlf. 25 23 92 07.
Har du spørgsmål til løn eller ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte fuldmægtig ved Forsvarsministeriets Personalestyrelse Louise Holberg på tlf. +45 32 66 58 40.
Ansøgningsfristen er 10. april 2023.
Vi ønsker stillingen besat fra den 1. juni 2023.
I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.
Vi glæder os til at få dig med om bord, så vi sammen kan gøre en væsentlig forskel for alle vores kollegaer i Forsvarsministeriets koncern - både dem i felten og dem bag skrivebordene.
Læs mere om Forsvarsministeriet som arbejdsplads på www.fmn.dk