Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Engageret jurist til Skattestyrelsen

Skattestyrelsen

København, Storkøbenhavn

Indrykket
24-04-2020

Er din juridiske faglighed i top og har du lyst, energi og ikke mindst interesse i at arbejde aktivt med vores opkrævningsprocesser? Vil du være med til i en juridisk kontekst at sikre, udvikle og effektivisere vores opkrævningsprocesser, så borgere og virksomheder betaler deres skatter og afgifter korrekt og til tiden? Så er du måske en af vores nye jurister i Opkrævningsprocesser i Skattestyrelsen.

 

Vi drifter og forbedrer Skattestyrelsens betalingsprocesser

Du vil blive en del af kontoret Opkrævningsprocesser, som har det overordnede ansvar for betalingsprocesserne af de 1.000 milliarder kr., som virksomheds- og personområdet indbetaler årligt. Vi drifter, analyserer, og forbedrer betalingsprocesserne samt udvikler forslag til manuelle og digitale forbedringer af processerne.

 

Dine arbejdsopgaver en bred vifte af muligheder

Som en af vores nye jurister kommer du til at få en bred opgaveportefølje inden for opkrævningsområdet. Dine opgaver vil bl.a. omhandle: 

  • deltagelse i lovforberedende arbejde, herunder samarbejde med Skatteministeriets departement og Skattestyrelsens interne juridiske kontorer

  • information om lovområdet (styresignaler, juridiske vejledninger og instruktioner)

  • håndtering og besvarelse af lovhøringer, der vedrører opkrævnings- og betalingsområdet

  • rådgivning af opkrævningsafdelings øvrige medarbejdere, når de støder på vanskelige eller principielle juridiske spørgsmål

 

Du kommer til at deltage i diverse udvalg og netværk indenfor Skatteforvaltningens område, så du vil få en stor berøringsflade til de forskellige skatte- og afgiftsområder samt Gældsstyrelsen.

 

Du bliver en del af et fagligt stærkt miljø, hvor der er mulighed for sparring og videndeling med andre jurister både i eget kontor og på tværs i Skattestyrelsen.

 

Din profil høj faglighed inden for dit fagområde

Vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse som fx cand.jur., cand.merc.jur. eller lignende. Vi forestiller os desuden, at du har minimum 5 års erfaring med lignende opgaver, men dygtige nyuddannede kan også komme i betragtning.

 

For at lykkes i stillingen, er det vigtigt, at du har mod på at blive klogere på opkrævningsområdet og brænder for at blive en del af et stærkt miljø med juraen som et vigtigt omdrejningspunkt.

 

Derudover lægger vi vægt på, at du: 

  • har en proaktiv og analytisk tilgang til dine arbejdsopgaver, så du altid er klar til at rådgive dine kolleger, så vi alle løser vores arbejde korrekt og bedst muligt

  • ser værdi i samarbejde, og det falder dig naturligt at pleje menneskelige relationer og have mange kontaktflader på tværs af en stor organisation

  • er en dygtig kommunikator, der altid sikrer, at dine svar enkelt og korrekt bliver formidlet videre til dine kolleger 

  • er initiativrig, robust og kan bevare overblikket, når der er mange opgaver og korte deadlines.

 

Ansøgning og kontakt       

Send din ansøgning inkl. CV og dokumentation for uddannelse via linket Søg stillingen senest mandag den 25. maj 2020. Samtaler forventes afholdt løbende.

 

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Birthe Nygaard på telefon 2999 4033.

 

Vi forventer, at der vil indgå en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

 

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. 

 

Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Din fysiske arbejdsplads bliver indtil videre Copenhagen Towers, Hannemanns Allé 25, 2300 København S. Tiltrædelse snarest muligt.

 

Om Skattestyrelsen

Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden

 

Den opgave løser Skattestyrelsen ved at gøre det nemt og trygt at betale, ved målrettet at bekæmpe svindel og ved at have effektive kontrolmekanismer integreret i alle dele af opgaveløsningen. Vi har en vigtig samfundsopgave, og vi er ydmyge overfor det store ansvar, der følger med vores myndighedsrolle. Vores afgørelser skal være korrekte og fagligt velfunderede. Derfor er faglighed og et højt kompetenceniveau hos vores medarbejdere og ledere kernen i vores arbejde. 

 

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor. 

 

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Del dette job

Alternativ adresse



Kontakt

Skattestyrelsen

Adresse 1
Hannemanns Allé 25
2300 København S
Danmark
Adresse 2
Hannemanns Allé 25
2300 København S
Danmark
Praktisk information
Oprettet
24-04-2020
Udløber
25-05-2020
Kviknummer
LJA-80159514
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Jura, HR og personale, Politik, kultur og samfund
Ansøg nu
Lignende job

Universitetet i Oslo

Universitetet i Oslo

Universitetet i Oslo

Del dette job

Virksomhedsinformation

Skattestyrelsen

Adresse
Hannemanns Allé 25
2300
København S
Danmark
Praktisk information
Indrykket
24-04-2020
Ansøgningsfrist
25-05-2020
Kviknummer
LJA-80159514
Jobtype
Fuldtid
Kategori
Jura, HR og personale, Politik, kultur og samfund
Beliggenhed